kayhan.ir

کد خبر: ۳۶۰۴۶
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۸
مدیر کل اجرایی کمیته امداد امام(ره):

دستگاه‌های الکترونیکی جایگزین صندوق‌های صدقات می‌شود

مدیر کل امور اجرایی مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) از راه‌اندازی یک تکنولوژی برتر برای جلوگیری از سرقت محتویات صندوق‌های صدقات خبر داد.

محسن سنایی سامانی در گفت‌وگو با ایرنا در سمنان در این رابطه به 2 طرح در حال راه‌اندازی اشاره کرد و گفت: دستگاه‌های الکترونیکی جایگزین صندوق صدقات معابر و اماکن عمومی و ربات‌های هوشمند جایگزین صندوق صدقات منازل می‌شود.
وی تأکید کرد: مطالعات این دو طرح، در سال آینده به پایان می‌رسد و مراحل عملیاتی شدن آن به طور فراگیر آغاز می‌شود.
وی تصریح کرد: دستگاه‌های الکترونیکی مکانیزه در حال حاضر در برخی ایستگاه‌های مترو، بیمارستان و برخی معابر عمومی در تهران به صورت آزمایشی نصب شده‌اند که فعالیت آنها رضایت‌بخش و استقبال مردم از آنها چشمگیر بوده است.
سنایی با بیان اینکه در حال حاضر شکل ظاهری و شرایط اجرایی دستگاه‌های الکترونیکی در حال بررسی است، اظهار داشت: کارت‌های مربوط به این دستگاه از نوع کارت‌هایی است که در خدمات شهری مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وی با اشاره به همکاری شبکه بانکی با کمیته امداد برای تحقق طرح‌های مشارکت مردمی، اضافه کرد: طرحی پیشنهاد شده که با مشارکت افراد و تکمیل فرم مربوطه، با برقراری ارتباط حساب مشترکین با حساب کمیته امداد، روزانه و به طور خودکار در ساعت مد نظر افراد، صدقه از حساب فرد به حساب کمیته امداد منتقل می‌شود.
مدیرکل امور اجرایی مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: 9 میلیون صندوق صدقه در معابر و اماکن عمومی و هفت میلیون صندوق صدقه در منازل وجود دارد که نماد همکاری و مشارکت خیرخواهانه مردم در کمک به نیازمندان جامعه است.