kayhan.ir

کد خبر: ۳۶۰۴۴
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۷

کمبود یک هزار پزشک خانواده در کشور

معاون سازمان بیمه سلامت ایرانیان گفت: طبق قراردادی که با دانشگاه‌های علوم پزشکی امضا شده باید هفت هزار و 600 پزشک در مراکز و خانه‌های بهداشتی مستقر می‌شدند که تاکنون حدود شش هزار و 300 پزشک مستقر شده‌اند.
تبریز- خبرنگار کیهان:

محمدجواد کبیر در تبریز افزود: برای این منظور 11 هزار میلیارد ریال از محل صندوق روستائیان نسبت به استقرار پزشکان در تمام مراکز بهداشتی اختصاص یافته که امیدواریم تا پایان سال جاری این کمبود رفع شود. وی تاکید کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی در سه ماه دوم اجرای این طرح به خوبی عمل کرده و در تمام خانه‌های بهداشت و مراکز بهداشتی و درمانی حداقل یک پزشک مستقر است، ولی با این وجود در برخی مراکز نیازمند حضور چند پزشک هستیم.
کبیر همچنین ادامه داد: در سال جاری شاهد تفاوت فاحشی بین سرانه طرح پزشک خانواده به نسبت سال 92 بودیم بطوری که منابع تخصیص یافته به این حوزه در سال جاری بیش از چهار برابر نسبت به منابع سال 92 افزایش داشته است.
وی ادامه داد: 22 هزار میلیارد ریال اعتبار به طرح پزشک خانواده و بیمه روستائيان در سال جاری اختصاص یافته که یک درصد آن از محل صندوق بیمه روستائیان و یک درصد از محل مالیات بر ارزش افزوده تامین می‌شود.
کبیر گفت: از این میزان تاکنون سازمان بیمه سلامت ایرانیان در حدود دو هزار و 310 میلیارد ریال اختصاص داده و از سوی وزارت بهداشت نیز تاکنون در مرحله اول 90 میلیارد ریال و در مرحله بعدی 150 میلیارد ریال تخصیص یافته است.