kayhan.ir

کد خبر: ۳۶۰۲۵
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۱
با وجود 25 کشته و 200 زخمی

وزارت کشور مصر: حتی یک گلوله به سمت معترضان شلیک نکردیم!

با تداوم درگیری‌های انقلابیون مصری با نیروهای امنیتی، تا این لحظه شمار کشته‌شده‌ها به 25 تن و بازداشت شدگان نیز به 516 نفر رسیده و 200 نفر نیز زخمی شده‌اند.

انقلابیون مصری از اوایل هفته به مناسبت چهارمین سالروز انقلاب 25 ژانویه تظاهرات خود را علیه دولت کودتا تشدید کرده‌اند و در برخی مناطق درگیری‌ها هنوز ادامه دارد. با وجود تدابیر شدید امنیتی در شهرهای مهم این کشور، تظاهرات انبوهی برگزار شد و نیروهای امنیتی برای مقابله با معترضان اقدام به تیر‌اندازی کردند.
به گزارش خبرگزاری ایسنا، دیده‌بان حقوق بشر مصر اعلام کرده است که در جریان تظاهرات سالگرد انقلاب ژانویه در مصر تاکنون 25 تن کشته و حدود 200 تن زخمی شده‌اند که حال برخی از آنها وخیم است. این نهاد حقوق بشری مصر اجرای تحقیقات در خصوص استفاده از خشونت علیه تظاهرکنندگان را خواستار شده و تاکید کرد که کشته شدن معترضان توسط نیروهای پلیس اثبات شده است.
این در حالی است که «محمد ابراهیم»، وزیر کشور مصر ضمن متهم کردن اخوان المسلمین به قتل تظاهرکنندگان مدعی شد: اعضای این گروه به تجمع کنندگان مصری در میدان المطریه شلیک کردند تا جو را آشفته کنند!
وزیر کشور مصر شلیک گلوله از سوی نیروهای پلیس به تظاهرکنندگان را هم تکذیب کرده و افزود: «نیروهای امنیتی حدود 516 تن از اعضای گروه اخوان المسلمین را که این تجمعات را ترتیب داده بودند، بازداشت کردند.»
همچنین به گزارش خبرگزاری تسنیم، دادستانی مصر دستور حبس 40 تن از تظاهرات کنندگان را که در راهپیمایی‌ها و فعالیت‌های بزرگداشت چهارمین سالروز انقلاب 25 ژانویه در این کشور مشارکت کرده بودند، صادر کرد.
«هشام برکات» دادستان کل مصر بعد از حوادث خونین روز 25 ژانویه دستور داده بود تا تحقیقات گسترده‌ای درباره این حوادث از جمله هدف قرار دادن تاسیسات عمومی و نیروهای پلیس انجام شود.