kayhan.ir

کد خبر: ۳۶۰۲۳
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۰
با اشاره به ارتباط رژیم صهیونیستی با تکفیری‌ها

نوری مالکی درباره تغییر نقشه عراق به بهانه مبارزه با تروریسم هشدار داد

همزمان با تحرکات مشکوک واشنگتن در مسلح کردن عشایر برخی مناطق خاص عراق، «نوری مالکی» نسبت به توطئه تغییر نقشه منطقه به بهانه مبارزه با تروریسم هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، معاون رئیس جمهور عراق در مورد طرح‌های سیاسی که وحدت کشور عراق را هدف قرار داده‌اند، هشدار داد. به گفته مالکی، این طرح ها که درنهایت نقشه منطقه را تغییر می‌دهند، به بهانه مبارزه با تروریسم مطرح می‌شوند.
معاون رئیس جمهور عراق افزود: «بحران بزرگی که اسلام با آن مواجه شده و هدفش ایجاد فتنه‌های قومی است، ناشی از اقدامات گروه‌های تروریستی است. وی که در جمع فرماندهان نیروهای داوطلب سخن می‌گفت،‌ تاکید کرد: بسیج نیروهای داوطلب مردمی یک طرح ملی است که باید از آن حمایت شود، چرا که ستون اصلی دستگاه حکومتی در کشور است و باید آن را به نهاد امنیتی کشور ملحق کرده و منابع و امکانات لازم را در اختیار آن گذاشت تا مدافع وحدت و حاکمیت عراق باشد.
مالکی گفت: ارتباط محکم میان برنامه‌های غربی-صهیونیستی با گروه‌های تروریستی، نشان می‌دهد که جریان تکفیری ساخته دست استکبار است.
دیروز هم‌زمان با این اظهارات، خبرگزاری جمهوری اسلامی گزارش داد، هفته گذشته هیئتی غیررسمی از استان الانبار عراق به واشنگتن رفت تا خارج از کنترل دولت بغداد، عشایر منطقه را مسلح و سازماندهی کند. این طرح ماه گذشته توسط «جان مک‌کین» سناتور آمریکایی مطرح شد.
هلاکت 37 تروریست
به گزارش واحد مرکزی خبر، ارتش عراق اعلام کرد، نیروهای دولتی با موشکباران منطقه «الکرمه» در شرق «فلوجه» 17 تروریست را کشتند. 20 تروریست تکفیری دیگر نیز در بمباران مواضع تروریست‌ها در استان کرکوک توسط هواپیماهای ائتلاف بین‌المللی ضدتروریسم کشته شدند. منطقه «البغدادی» استان الانبار هم دیروز شاهد عملیات موفقیت‌آمیز ارتش و افراد داوطلب بود. این منطقه دیروز ازلوث عناصر داعش پاکسازی شد.