kayhan.ir

کد خبر: ۳۶۰۱۲
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۸

اعتباری که به الیگودرز نرسید! (یادداشت خبرنگار)

چندی پیش معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان از اختصاص بودجه‌ای قابل توجه برای سلامت مردم حاشیه‌نشین در شهرهای لرستان خبر داد، این خبر خوش، آن‌هم در این اوضاع و احوال کمبود اعتبارات و مشکلات مالی دولت و... برای مردم لرستان و بویژه الیگودرز بسیار مسرت‌بخش بود، زیرا که الیگودرز دومین شهرستان وسیع لرستان است و در اطراف شهر نیز مردمی با عنوان حاشیه‌نشین و در شرایط نامناسب بهداشتی زندگی می‌کنند که شایسته است در تقسیم این بودجه الیگودرز بیش از شهرهای دیگر مورد توجه قرار گیرد.
ادامه سخنان آقای معاون این شادی و امید را به یاس و ناامیدی تبدیل کرد، وی افزود: به جهت اینکه فرمانداران شهرهای الیگودرز و دلفان اعلام کرده‌اند که ما حاشیه‌نشین نداریم!! طرح مذکور در این دو شهر اجرا نخواهد شد.
این درحالی است که فرماندار الیگودرز، این بخش از سخنان معاون دانشگاه علوم پزشکی که از زبان وی نقل قول شده بود را تکذیب کرد و اظهار داشت: اینجانب هیچ‌گاه چنین مطلبی را بیان نکرده و یقیناً موضوع را پیگیری خواهم کرد.
به راستی دانشگاه علوم پزشکی لرستان از وضعیت بهداشت و درمان این شهرستان به‌ویژه در بخش‌های محروم بشارت و ززو ماهرو و حتی ساکنان حاشیه‌های شهر اطلاع ندارد؟!
آیا بر این امر واقف نیستند که متولیان بهداشت و درمان الیگودرز علی‌رغم نبود امکانات کافی و مناسب و کمبود نیرو و وسعت شهرستان و پراکندگی روستاها با مشقت فراوان به مردم خدمات‌رسانی می‌کنند و تخصیص اعتبارات ویژه نقش بسزایی در بهتر شدن ارائه این خدمات دارد؟
هنگام توزیع اعتبارات مصوب ملی بدون توجه به گستردگی و وسعت مناطق، ملاک تخصیص تنها جمعیت قرار می‌گیرد و متأسفانه شهرستانی که تنها به اندازه یک بخش الیگودرز وسعت دارد بیشتر بهره‌مند می‌شود و دومین شهر وسیع لرستان به ناچار باید چشم به اعتبارات ویژه داشته باشد که متأسفانه به بهانه‌های مختلف و استناد به ناگفته‌ای از فرماندار از این اعتبارات محروم می‌شود.
ای کاش مدیران استان در همه موارد به گفته‌ها و درخواست‌های فرمانداران و دیگر مدیران شهرستان‌ها که همواره از محرومیت و کمبودها سخن به زبان می‌آورند استناد و توجه نشان دهند و نسبت به توزیع عادلانه اعتبارات حساسیت بیشتری داشته باشند.
کلام آخر اینکه: امیدواریم مسئولان الیگودرز موضوع اختصاص بودجه مذکور را پیگیری کنند تا حق و حقوق این شهرستان ضایع نشود.

عباس شاه‌علی