kayhan.ir

کد خبر: ۳۶۰۰۹
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۷

کوتاه از شهرستان ها

انتقال آب خزر به سمنان اجتناب‌ناپذیر است
سمنان- خبرنگار کیهان: استاندار سمنان در جلسه انتقال و تأمین آب دریای خزر به استان مهم‌ترین و اصلی‌ترین مسئله استان سمنان را تامین آب پایدار عنوان کرد و از همه دستگاه‌های اجرایی خواست در این خصوص مشارکت و تلاش کنند.
محمد وکیلی با اشاره به خشکسالی‌های اخیر و کاهش نزولات جوی، کمبود آب در این استان را تهدید جدی دانست و افزود: استان سمنان با طول بیش از 600 کیلومتر سالانه پذیرای میلیون‌ها مسافر رضوی است و مسئولان استان نمی‌توانند بی‌تفاوت از کنار این موضوع بگذرند.
وی رشد منفی جمعیت در روستاها و افزایش مهاجرت از روستاها را ناشی از خشکسالی و کم‌آبی دانست و با اشاره به توسعه آینده استان بر ضرورت تامین آب پایدار در استان تاکید کرد.
وکیلی با بیان اینکه مطالعات اجرای طرح انتقال آب دریای خزر به استان سمنان توسط وزارت نیرو در حال انجام است تامین منابع مالی را از عوامل مهم اجرای این طرح دانست و بر ارائه روش‌های مختلف تامین منابع مالی توسط مشاور تاکید کرد.
برکناری مسئولان مقصر
بناب- خبرنگار کیهان: فرماندار بناب درنظر دارد با هر مسئولی که به جای تکریم ارباب‌رجوع کارشان را با مشکل روبه‌رو کند برخورد کند.
ولی‌الله فرج‌اللهی در نشست شورای اداری شهرستان بناب با تاکید بر رعایت نظم و انضباط اداری و طرح تکریم ارباب‌رجوع در ادارات تصریح کرد: بنده در این خصوص حساسیت ویژه‌ای دارم و براساس آمار سال 92 شهرستان بناب از جهت اجرای طرح تکریم ارباب رجوع رتبه 18 استان را به خود اختصاص داده است که این آمار برازنده شهرستان بناب نیست.
فرماندار بناب تاکید کرد: هر مسئولی که نظم و انضباط اداری و تکریم ارباب رجوع را رعایت نکند، برکنار خواهد شد.
فرج‌اللهی اظهار داشت: من متأسفم از اینکه شنیده می‌شود رئیس اداره‌ای برای خارج کردن مراجعه‌کننده‌ای از اداره خود از همکار زیرمجموعه خود کمک می‌گیرد!
وی نیروی انتظامی را مکلف کرد خودرو اداری مسئولینی که در خارج از وقت اداری به همراه خانواده تردد می‌کنند، را متوقف کند.
نماینده عالی دولت در شهرستان بناب همچنین با بیان اینکه برخی از مسئولان به زیرمجموعه‌های خود اشراف کافی ندارند، از اداره صنعت، معدن و تجارت خواست با نانوایان متخلف برخورد کند.
رفاه برای زائران حرم تا حرم
سمنان- خبرنگار کیهان: استاندار سمنان از کمبود امکانات رفاهی به ویژه کمبود زائرسراها در این استان گلایه کرد و افزود: بسیاری از تصادفات مسیر حرم تا حرم به دلیل خواب‌آلودگی و خستگی رانندگان و مشکلات جاده‌ای است که امیدواریم با اختصاص ردیف بودجه ملی برای بهسازی جاده‌ها و ایجاد امکانات رفاهی و ساختن زائرسرا این حوادث را کاهش دهیم. وی تاکید کرد: استان سمنان نیز آماده واگذاری زمین رایگان به سرمایه‌گزاران و خیرین برای ساختن زائرسرا می‌باشد.
محمد وکیلی همچنین از افتتاح قطعه اول آزادراه حرم تا حرم از قم تا گرمسار در دهه فجر و اتمام پروژه مطالعه قطار برقی تهران-مشهد و شروع عملیات اجرایی آن در این ایام خبر داد.
لغو احداث گورستان
شاهین‌شهر- خبرنگار کیهان: رئیس شورای اسلامی شهرستان شاهین شهر از خروج طرح احداث گورستان غرب اصفهان از دستور کار شهرداری خبر داد و گفت: احداث این گورستان مانع توسعه شهری می‌شد.
پیمان شکرزاده تاکید کرد:‌ این طرح با وساطت استاندار اصفهان از دستور کار شهرداری خارج شد.
وی تاکید کرد: کلیه اعضای شورای شهر نیز با اجرای این طرح مخالف بودند چرا که با احداث این گورستان مانع توسعه شاهین‌شهر می‌شدیم.
رئیس شورای اسلامی شهر شاهین شهر با اشاره به اینکه شاهین شهر به عنوان قطب هوافضا یا شهر دانش و خلاقیت در ایران شناخته می‌شود لذا نباید با اجرایی کردن چنین طرح‌هایی مانع توسعه این شهر بشویم.
جنگل‌کاری در سمنان
سرویس شهرستانها: بسیج سازندگی استان سمنان در یک حرکت جهادی اقدام به کاشت درخت در 500 هکتار زمین در راستای احیای منابع طبیعی در این استان کرده است.
جبار دوست‌محمدیان مسئول بسیج سازندگی استان سمنان گفت: بسیجیان این تعداد درخت را در زمین‌های دو روستای «فولاد محله» و «دیباچ» در شهرستان‌های مهدیشهر و دامغان کاشته‌اند.
کشت درخت‌های مثمر از قبیل سنجد، گل‌محمدی، زرشک بی‌دانه در این زمین‌ها باعث‌ تقویت روحیه روستاییان شده است.
احداث خط 63 کیلوولت
سمنان- خبرنگار کیهان: مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای سمنان از پایان عملیات اجرایی خط 63 کیلوولت شاهرود-بسطام خبر داد.
سیدعلی‌اکبر صباغ مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای سمنان با اعلام این خبر افزود: با اجرای این پروژه زمینه برای توسعه برق‌رسانی مطمئن به مشترکین صنعتی منطقه به خصوص کارخانه سیمان شاهرود فراهم خواهد شد.
وی اعتبار پیش‌بینی شده برای پروژه احداث خط 63 کیلوولت شاهرود- بسطام را در مجموع 50 میلیارد ریال دانست.
شناسنامه‌دار‌کردن وسایل نقلیه کشاورزی
کرمانشاه- خبرنگار کیهان: رئیس جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از رکوردشکنی این استان در شناسنامه‌دار کردن وسایل نقیه کشاورزی خبر داد.
علی اشرف منصوری با اشاره به اینکه کشاورزان با هویت‌دار شدن وسایل نقلیه کشاورزی می‌توانند به عنوان وثیقه جهت اخذ تسهیلات بانکی استفاده کنند گفت: استان کرمانشاه رتبه نخست شماره‌گذاری ماشین‌های کشاورزی را در کشور کسب کرده است.
رئیس جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: تاکنون برای 4 هزار و 513 دستگاه نیز پلاک آماده و تحویل دارندگان این ماشین‌ها شده است.
منصوری افزود: با پلاک‌دار شدن ماشین‌های کشاورزی استان، در آینده امکان صدور کارت سوخت و ساماندهی توزیع سوخت، امکان صدور بیمه برای ماشین‌ها، برقراری نظم و انضباط در راه ها فراهم شود.
ایجاد کارشناسی ارشد در دانشگاه فرهنگیان شهرکرد
شهرکرد- خبرنگار کیهان: دانشگاه فرهنگیان کشور با ایجاد دو رشته در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری موافقت کرد.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان در جمع خبرنگاران افزود: این رشته‌ها شامل علوم تربیتی و مدیریت و ادبیات فارسی هستند.
عباس قنبری اضافه کرد: با راه‌اندازی رشته‌های علوم تربیتی و مدیریت و ادبیات فارسی در دانشگاه فرهنگیان، بخش عمده‌ای از نیازهای تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش استان تامین می‌شود.
برگزاری اجلاس بین‌المللی
رشت- خبرنگار کیهان: رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان گیلان گفت: برگزاری اجلاس اتاق‌های بازرگانی کشورهای حاشیه خزر درمنطقه آزاد انزلی را بهترین فرصت برای فعالیت سرمایه‌گذاران در گیلان خواهد بود.
منصور مولایی‌پور افزود:‌ میزبانی از تعداد زیادی از فعالین اقتصادی 5 کشور حاشیه خزر، بستر مناسبی برای برقراری ارتباط مستحکم با سرمایه‌گذاران حاضر در این همایش است که به ورود سرمایه‌خارجی به این منطقه و در نتیجه سرریز شدن آن در استان گیلان منتهی می‌شود.
برپایه همین گزارش پانزدهمین اجلاس بین‌المللی اتاق‌های بازرگانی کشورهای حاشیه دریای خزر به میزبانی منطقه آزاد انزلی در اردیبهشت ماه سال 1394 با حضور فعالیت اقتصادی کشورهای ایران، روسیه، آذربایجان، قزاقستان و ترکمنستان در این منطقه برگزار می‌شود.