kayhan.ir

کد خبر: ۳۶۰۰۸
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۶
قائم‌مقام صندوق توسعه ملی:

استان کرمانشاه از محرومیت‌های بسیاری رنج می‌برد

قائم‌مقام صندوق توسعه ملی گفت: استان کرمانشاه از محرومیت‌های بسیاری رنج می‌برد و می‌بایست غبار محرومیت‌ها را از چهره این استان زدود.
کرمانشاه - خبرنگار کیهان:

سیدمحمد قاسم حسینی با اشاره به اینکه مشکل کشور کمبود پول نیست عنوان کرد: این صندوق هم‌اکنون 6 هزار میلیارد تومان با بانک‌های مختلف قرارداد بسته است اما ارزش تمامی طرح‌های دریافت شده تاکنون برابر 40 درصد اعتبارات در نظر گرفته شده است و برای جذب 60 درصد اعتبارات باقی مانده هنوز طرحی ارسال نشده است.
وی منابع صندوق توسعه ملی را بسیار ارزشمند توصیف کرد و گفت: در تمامی دنیا منابع موجود در این صندوق‌ها برای نسل‌های آینده سرمایه‌گذاری می‌شود ولی در کشور ما وضعیت به‌گونه‌ای دیگر است و بخشی از این منابع ارزشمند صرف احداث مرغداری‌ها، گاوداری‌ها و گلخانه‌های کوچک و کم اهمیت می‌شود. در حالی‌که وظیفه پرداخت خدمات و تسهیلات به بخش کشاورزی به شکل سنتی برعهده بانک کشاورزی است.
حسینی با اشاره به انتقاداتی که به عملکرد بانک‌ها در زمینه پرداخت تسهیلات وجود دارد، خاطرنشان کرد: بانک‌ها موظف هستند که کاملا در چهارچوب قرارداد منعقد شده با صندوق توسعه ملی عمل کنند و انجام هرگونه عملی خلاف این توافق قابل پذیرش نیست.