kayhan.ir

کد خبر: ۳۵۸۰۷
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۷
روزهای سخت تروریست‌ها

ارتش سوریه صدها تکفیری را به هلاکت رساند

ارتش سوریه در چند عملیات جداگانه توانست صدها تن از عناصر گروه‌های مسلح از جمله جبهه النصره را در مناطق مختلف این کشور به هلاکت رسانده یا مجروح کند.

به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه خبری النشره، ارتش سوریه و حزب‌الله لبنان موفق شدند محل تمرکز تروریست‌ها در حومه درعا را هدف قرار داده و بیش از 220 تروریست را کشته یا زخمی کنند.
عملیات ارتش سوریه در شهرک‌های «قرفا» و «نامرو الشیخ المسکین» نیز به کشته و زخمی شدن بیش از 150 نفر از عناصر مسلح منجر شد. شماری از تروریست‌ها نیز در منطقه «برقه» در 9 کیلومتری جنوب شهر «انخل» کشته یا زخمی شدند. یک گروه تروریست نیز به طور کامل در شمال شهرک «عثمان» نابود شد.
در عملیات ویژه نیروهای ارتش سوریه در شرق شهرک «ابطع» هم 40 تکفیری کشته شدند که در میان آنها «قاسم محمد الحریری» سرکرده گردان 101 گروه تروریستی جبهه النصره به چشم می‌خورد.
ارتش سوریه در شهرک «داعل» در شمال شهر «درعا» نیز 30 تروریست را به هلاکت رساند.
16 تروریست داعشی نیز در شهرک «سرمین» به هلاکت رسیدند. انبار سلاح و مهمات این تروریست‌ها نیز منهدم شد.
یگان‌های ارتش سوریه همچنین شماری از تروریست‌ها را در حومه حمص به هلاکت رسانده یا زخمی کردند. طبق گزارش‌های منتشر شده روی هم رفته 400 تروریست تکفیری در جریان این عملیات‌ها کشته و مجروح شده‌اند.
طی هفته گذشته نیز در حدود 1000 تروریست خود را تسلیم نیروهای ارتش کرده بودند.
ادامه عملیات ارتش
نیروی هوایی ارتش سوریه در ادامه عملیات خود، به محل تجمع عناصر جبهه النصره و گروه تروریستی احرار الشام در حومه دمشق حمله کردند.
عملیات ارتش برای قطع جاده‌های امدادرسانی به گروه‌های مسلح در مناطق مختلف همچنان ادامه دارد.
نیروهای مبارز کرد نیز همزمان با عملیات ارتش موفق شدند کنترل محور جنوبی عین‌العرب(کوبانی) را به دست بگیرند و این منطقه را از حضور تروریست‌‌های تکفیری پاکسازی کنند.
نیروهای ارتش سوریه حمله گسترده ده‌ها گروه تروریستی برای تصرف 3 روستا در استان درعا واقع در جنوب سوریه را که دارای موقعیتی استراتژیک و حساس است دفع کردند.
نشست مسکو
از سوی دیگر منابع آگاه سوری اعلام کردند که از امروز نشست‌های مشورتی میان مخالفان و هیئت دولت سوریه به ریاست بشار جعفری نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در مسکو پایتخت سوریه آغاز می‌شود.
نشست مسکو نشستی مشورتی است که شرایط را برای نشست بعدی که در مسکو یا دمشق برگزار خواهد شد فراهم می‌کند. روسیه مایل است که این نشست بدون مداخله بیگانگان و به شکل یک مذاکرات سوری، سوری برگزار شود. مخالفان سوری طی چند روز گذشته نشست مشورتی را در قاهره جهت ایجاد نقشه راهی برای حل بحران سوریه برگزار کرده بودند.