kayhan.ir

کد خبر: ۳۵۸۰۰
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۳
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان:

کارخانه روی زنجان تهدیدی جدی برای محیط زیست است

کارخانه روی زنجان دارای بیشترین ظرفیت آلودگی است که این آلودگی‌های زیست محیطی می‌تواند تهدیدی جدی برای استان‌های همجوار نیز باشد.
زنجان - خبرنگار کیهان:

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان با اعلام این خبر و با اشاره به انتشار بوی نامطبوع صبحگاهی در زنجان بیان کرد: این موضوع از جمله دغدغه‌های مردم این شهر است که طبق بررسی‌های صورت گرفته منبع آن شرکت روغن نباتی جهان شناسایی شده است.
قربانعلی همچنین از ارجاع پرونده روغن نباتی جهان به دادسرا خبر داد و گفت: برخلاف میل باطنی ما، اخطار‌های زیست محیطی لازم پس از بازدیدهای مکرر به شرکت روغن نباتی داده شده ولی پرونده این شرکت به دلیل قانع‌کننده نبودن دلایل و مدارک به دادسرا ارجاع شده است.
محمدپور اظهار کرد: پس از ارائه اخطارهای لازم به مسئولان شرکت روغن نباتی اقدامات اصلاحی از سوی مسئولان شرکت انجام شد اما تا به امروز به دلیل نداشتن الزامات سازمان محیط زیست اینگونه اقدامات رضایت‌بخش نبوده است.
وی با اشاره به تعطیلی 18 ماهه واحد سرب کارخانه ملی سرب و روی ایران گفت: کارخانه سرب و روی در سفر رئیس‌جمهوری به استان زنجان 87 درصد شکوائیه مردم را داشته است و ما به راحتی نمی‌توانیم از این تعداد مطالبات بگذریم.
محمدپور با اشاره به اینکه کارخانه ملی سرب و روی ایران به هیچ عنوان جزو واحدهای صنعتی سبز نبوده است، اضافه کرد: هر واحدی که به عنوان واحد صنعتی سبز معرفی می‌شود باید چارچوب موردنظر محیط زیست را رعایت کرده  باشد.
وی افزود: ما نباید به بهانه ایجاد اشتغال و افزایش سود اقتصادی سبب آلودگی محیط زیست شویم.
«محمد‌پور» در زمینه کاهش آمار آهوان دشت «سهرین» زنجان نیز گفت: متاسفانه آمار جمعیت آهوان دشت سهرین زنجان در سال 93 نسبت به سال گذشته 14 درصد کاهش داشته است که تغییر کاربری‌های غیرمجاز، جزیره‌ای شدن منطقه و شکار غیرمجاز توسط متخلفین از عمده دلایل این کاهش بوده است.