kayhan.ir

کد خبر: ۳۵۷۵۳
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۳
سردار سلامی:

صهیونیست‌ها می‌دانند پاسخ ترور دانشمندان هسته‌ای را چگونه دادیم

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به انتقام خون دانشمندان هسته‌ای از رژیم صهیونیستی، تأکید کرد: برای تلافی و انتقام‌گیری از تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به قنیطره، حتماً کار خاصی انجام خواهد گرفت.


سردار «حسین سلامی» در گفت‌وگو با العالم گفت: بازگشایی جبهه جدید در کرانه باختری که بخش عمده ای از فلسطینِ عزیز ما است، حتما در دستور کار خواهد بود، و این امر بخشی از واقعیت جدیدی است که به تدریج رخ عیان خواهد کرد.
وی افزود: البته ما علاوه بر بازگشایی (جبهه) کرانه باختری، به عنوان یک تلافی اختصاصی از این ماجرا، حتما انتقامی خاص برای این موضوع در نظر خواهیم گرفت.
سردارسلامی اظهارداشت: یعنی بازگشایی جبهه کرانه باختری، همچنان حمایت از گروه‌های جهادی فلسطین و لبنان، ایجاد ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های جدید دفاعی برای مسلمانانی که در جوار مرزهای رژیم صهیونیستی و فلسطین اشغالی زندگی می‌کنند؛ این سیاست‌های گذشتۀ ما است و برای آینده هم تداوم خواهد یافت. اما ما اختصاصا برای تلافی و انتقام‌گیری از حادثه‌ای که در قنیطره و نزدیک جولان اتفاق افتاد، حتما کار خاصی انجام خواهیم داد.
وی تأکید کرد: همان طور که در بیانیه فرماندهی محترم کل سپاه ملاحظه کردید، سپاه و حزب‌الله در صحنه‌های تاریخی گذشته نشان دادند که هیچ عملی را بدون پاسخ و انتقام رها نمی‌کنند.
سردار سلامی ابراز داشت: شما دیدید یک دوره، صهیونیست‌ها دانشمندان هسته‌ای ما را ترور کردند، اما فقط خود آنها می‌دانند که پاسخ این اقدام را ما کجا دادیم، ما اعلام نمی‌کنیم اما خود آنها می‌دانند، بعد از آن (از ترور دانشمندان هسته‌ای) دست کشیدند.
وی ادامه داد: امروز برخلاف گذشته کل فضای فلسطین اشغالی یعنی منطقه‌ای که صهیونیستها در آنجا زندگی می‌کنند محل تقاطع آتش گروههای جهادی فلسطینی و حزب‌الله لبنان است، این امر نشان‌دهنده بروز نگرانی، تهدید و معمای امنیتی است که رژیم صهیونیستی قادر به فرار از آن نیست .
جانشین فرمانده کل سپاه تصریح کرد: این امر به این معنا است که هیچ فرمول سیاسی برای آمریکایی‌ها و هیچ فرمول نظامی برای تسلط بر تحولات سوریه به چشم نمی‌خورد؛ از طرف دیگر ما شاهد تحولاتی در عراق بودیم که نشان‌دهنده به حاشیه رانده شدن تاثیرو نفوذ امریکائیها در عراق است.
سردار سلامی خاطر نشان کرد : تصور آنها این است که می‌توانند با این لرزه‌های تاکتیکی، سطح راهبردی وسیعی از نفوذ و تاثیر ایجاد کنند ولی اصلا این اقدامات در مجموعه قدرت و جبهه مقاومت چیزی به حساب نمی آید.
وی تأکید کرد: بنابراین، میدان مواجه راهبردی ما با آمریکا میدان باز است، همان طوری که آنها جبهه را در مسائل هسته‌ای، تحریم‌های اقتصادی، هجمه‌های فرهنگی، فتنه‌های داخلی، عملیات روانی، در حمایت و پشتیبانی از رژیم صهیونیستی و تلاش برای از بین بردن نفوذ منطقه‌ای انقلاب و جمهوری اسلامی ایران، باز گذاشته اند.
سردار سلامی در پاسخ به این سؤال که آیا ممکن است اینگونه حملات تنش آفرینی‌های رژیم صهیونیستی موجب جنگ مستقیم ایران و رژیم صهیونیستی شود، تصریح کرد: اجتناب آنها از درگیری مستقیم با جمهوری اسلامی ایران یک واقعیت اثبات شده‌ای است. این به دلیل تاثیرات فوق‌العاده مخرب و ویرانگری است که جمهوری اسلامی ایران می‌تواند در ممات این رژیم ایجاد کند. اما ما به عنوان جمهوری اسلامی ایران همواره برای هر سناریویی آماده هستیم. واکنش‌های ما بر سناریویی کاملا طراحی شده، سازمان‌دهی شده و معین است و هر زمان که شرایط اتخاذ هر استراتژی وجود داشته باشد، آن را انتخاب و اعمال خواهیم کرد. خوشبختانه واقعیت‌های گذشته تاریخی نشان می‌دهد که حرف‌های ما فقط بیاناتی در کلام یا عباراتی روی کاغذ نبود بلکه واقعیت‌هایی روی زمین و میدان بوده است.