kayhan.ir

کد خبر: ۳۵۳۵۷
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۸
گزارش خبری کیهان

انتقام سخت حزب‌الله کابوس صهیونیست‌ها

ترس از انتقام حزب‌الله به دلیل به شهادت رساندن رزمندگان مقاومت، سراسر سرزمین‌های اشغالی را به حالت آماده‌باش کامل درآورده است.

سرویس خارجی-

درپی به شهادت رسیدن شماری از رزمندگان حزب‌الله از جمله «جهاد مغنیه»، فرزند شهید عماد مغنیه فرمانده ارشد حزب‌الله در جریان حمله موشکی رژیم صهیونیستی به قنیطره در جنوب سوریه و ترس از انتقام حزب‌الله، سراسر سرزمین اشغالی را موجی از ناآرامی، وحشت و هراس فراگرفته است.
رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که تمام نهادهای امنیتی اسرائیل از بیم پاسخ حزب‌الله به عملیات ترور فرماندهان حزب‌الله در آماده‌باش به‌سر می‌برند.
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای بررسی پیامدهای احتمالی حمله اخیر به قنیطره، دستور برگزاری نشست اضطراری کابینه امنیتی را صادر کرد و ارتش را به حالت آماده‌باش درآورد. ارتش اسرائیل نیز مرخصی نظامیان خود را  لغو کرده است.
رژیم صهیونیستی همچنین از ترس واکنش «حتمی» حزب‌الله به تجاوز هوایی این رژیم، در مرز با لبنان سامانه موشکی موسوم به «گنبد آهنین» را مستقر کرده است. ارتش رژیم صهیونیستی در راستای آمادگی در برابر هرگونه واکنش حزب‌الله، سیستم رادار «اورن ادیر» ویژه سامانه ضدموشکی «حتیس» را نیز مستقر کرده است. این درحالی است که شهرک‌نشین‌های اسرائیلی نیز هجوم به پناهگاه‌ها را آغاز کرده‌اند. ترس و وحشت از پاسخ موشکی حزب‌الله، آنان را وادار کرده که شب را در پناهگاه‌ها به سر ببرند.
در حمله موشکی هلی‌کوپتر رژیم صهیونیستی به خودروهای اعضای حزب‌الله در قنیطره در جنوب سوریه، 9 تن از رزمندگان حزب‌الله از جمله فرزند عماد مغنیه فرمانده ارشد حزب‌الله به شهادت رسیدند.
عملیاتی منحصر به فرد
پایگاه صهیونیستی «دبکا فایل» در گزارشی اعلام کرد ارتش اسرائیل نگران است که پاسخ حزب‌الله به حمله قنیطره توسط تونل‌های این سازمان در الجلیل در سرزمین‌های اشغالی صورت پذیرد.
این پایگاه صهیونیستی به نقل از برخی منابع نوشت: «آنچه انتظار آن می‌رود نه شلیک موشک توسط حزب‌الله به سوی اسرائیل، بلکه اجرای یک نوع عملیات منحصر به فرد از طریق تونل‌هایی است که در «الجلیل» وجود دارد. از همین رو فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی به یگان‌های حمایت از کیبوتص‌ها (دهکده‌های اشتراکی) نزدیک به مرزهای شمالی اسرائیل با لبنان و سوریه دستور بازگشایی پناهگاه‌ها و آماده‌سازی سلاح و عدم ترک روستاهایشان را داده است.»
طبق اعلام پایگاه دبکا فایل، پاسخ احتمالی حزب‌الله بر 250هزار اسرائیلی ساکن این مناطق تأثیر خواهد گذاشت.
این پایگاه همچنین افزود: «یکی از نگرانی‌هایی که برای ساکنان شمال اسرائیل مطرح است، شلیک موشک‌های حزب‌الله نیست، بلکه عملیات احتمالی حزب‌الله از طریق تونل‌های هجومی این حزب است که هیچ یک از رهبران ارتش اسرائیل از آن خبری ندارد.»
پس از اینکه تونل‌های نیروهای مقاومت در جنگ غزه، به شکل بسیار مؤثری آشکار شد، اکنون نگرانی زیادی در صفوف ساکنان شمال سرزمین‌های اشغالی و در الجلیل درباره وجود تونل‌هایی که متعلق به حزب‌الله است وجود دارد.
این پایگاه با اشاره به سخنان اخیر دبیرکل حزب‌الله که گفت: «در جنگ بعدی با رژیم صهیونیستی وارد الجلیل و فراتر از آن خواهیم شد»، نوشت: «دو گزینه برای نیروهای حزب‌الله وجود دارد؛ یا حزب‌الله باید نیروهایش را برای انجام عملیاتی منحصر به فرد مانند تسلط به یک روستای اسرائیلی آماده کند و یا نیروهایش را از طریق تونل به داخل خاک الجلیل وارد سازد.»
ادامه واکنش‌ها
سازمان ملل متحد با اعلام اینکه هیئت صلحبانان این سازمان مستقر در بلندی‌های جولان روز یکشنبه پرواز هواپیماهای بدون سرنشین رژیم صهیونیستی به سوریه را مشاهده کرده است، این اقدام رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.
میشل سلیمان و نجیب میقاتی رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر سابق لبنان نیز طی پیام‌های جداگانه شهادت شماری از رزمندگان حزب‌الله را تسلیت گفتند.
بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه نیز در تماس تلفنی با دبیرکل حزب‌الله لبنان شهادت چند رزمنده این جنبش در جنوب سوریه را تسلیت گفت.
«نوری مالکی» معاون رئیس‌جمهور عراق،  اما شهادت اعضای حزب‌الله را سرآغاز فروپاشی اسرائیل دانست و گفت: با شهادت این افراد صدها تن دیگر مانند آنان متولد خواهند شد.
«اسماعیل هنیه» نایب رئیس دفتر سیاسی حماس نیز ضمن محکوم کردن حمله اخیر صهیونیست‌ها اظهار داشت، این تجاوز نشانگر درنده‌خویی رژیم اشغالگر قدس و تلاش برای برهم زدن ثبات منطقه است.
«عبدالباری عطوان» تحلیلگر عرب نیز اظهار داشت، اسرائیل و اعراب منتظر غافلگیری‌های حزب‌الله باشند. احزاب و برخی از شخصیت‌ها و گروه‌های لبنانی طرفدار حزب‌الله نیز تأکید کردند که حامی جنبش مقاومت هستند.
این واکنش‌ها درحالی صورتی می‌گیرد که یک مفتی تکفیری سعودی از شهادت جهاد مغنیه فرزند شهید عماد مغنیه در حمله تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی ابراز شادمانی کرد.
شبکه خبری العالم نیز اعلام کرد که نیروهای مقاومت مردمی در سوریه پس از حمله هوایی رژیم صهیونیستی به جنوب سوریه برخی از مواضع صهیونیست‌ها در جولان اشغالی را هدف قرار دادند.