kayhan.ir

کد خبر: ۳۵۳۵۵
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۸

آقازاده هم، آقازاده‌های «مقاومت»

همه جای دنیا وقتی اسم «آقازاده» می‌آید یعنی فردی که به واسطه نسبتش با یکی از مقامات از تمامی امکانات رفاهی، سیاسی و... برخوردار است ولی در حزب الله لبنان این معادله فرق می‌کند.


آقازاده‌های حزب‌الله از آقا‌زادگی تنها شهادت را  از پدران خود به ارث می‌برند وقتی اسم آقازاده بر روی آنها گذاشته می‌شود، وظیفه سنگین‌تری را احساس می‌کنند؛ فرزندانی که از تمام امتیازات پدر تنها شهادت را انتخاب می‌کنند.
 به گزارش فارس، تاریخ مقاومت لبنان، هر انسان حقیقت‌طلب و آزاده‌ای را به وجد می‌آورد. رهبران و بزرگان مقاومت همان‌طور که خود با ایمانی عجیب، برای آرمانشان از جان مایه گذاشتند، فرزندان آنها نیز راه پدر را رفته‌اند.
آقازادگی، شاید تنها برازنده همین‌ها باشد، فرزندانی که با استفاده رانت پدر می‌توانستند راه‌های هزار ساله را یک شبه بپیمایند و در آرامشی دور از هیاهوی مردم و دردهای آنان، زندگی کنند، اما هر از گاهی خبر شهادتشان در عرصه‌های نبرد می‌آید و مردم لبنان، دلگرم‌تر از گذشته، به عینه می‌بینند که رهبرانشان جلوتر از آنها برای مقاومت هدیه می‌دهند و این رمز ماندگاری جریان مقاومت است.
«حسین موسوی»، فرزند سید عباس موسوی، «هادی نصرالله» فرزند سید حسن نصرالله، «جهاد مغنیه» فرزند عماد مغنیه، «علیرضا حسان اللقیس» فرزند حسان اللقیس، «علی حسن علی ابراهیم» فرزند حسن علی ابراهیم، همگی از تمام مزایای آقازادگی، شهادت را انتخاب کردند.
در همین رابطه مجری برنامه طنز شبکه «OTV» در صفحه توئیتر خود نوشت: همه احزاب لبنانی، مناصب را برای فرزندان خود به ارث می‌گذارند، جز در مقاومت که شهادت را به ارث می‌گذارد.