kayhan.ir

کد خبر: ۳۵۳۴۰
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۲

عبدی: نیروهای برانداز در قبال مطهری سازشکار محسوب می‌شوند(خبر ویژه)

عضو مستعفی حزب مشارکت تصریح کرد علی مطهری در اندازه‌ای نیست که پیگیر مسائلی نظیر حصر باشد و اصلاح‌طلبان نیز در این زمینه کارنامه جالبی ندارند.


عباس عبدی در هفته‌نامه صدا خاطرنشان کرد: «اگر مواضع آقای مطهری را با مواضع اصلاح‌طلبان یکسان کنیم، نه تنها از اثرگذاری آن کاسته می‌شود، بلکه در بی‌فایده و حتی مضر بودن آن نیز نباید تردیدی روا داشت. در این صورت آقای مطهری هم مثل سایر اصولگرایانی می‌شود که از درون و حلقه مرکزی اصولگرایان بیرون آمدند و حتی اکنون به جایی رسیده‌اند که برای اصلاح‌طلبان هم نسخه می‌پیچند و نیروهای برانداز هم جلوی آنان سازشکار محسوب می‌شوند! و در عین حال نه تنها فاقد هرگونه اثرگذاری هستند، بلکه به نفع کسانی عمل می‌کنند که ادعای مبارزه با آنان را دارند.»
عبدی می‌افزاید: مسئله حصر نه در سطح کنش‌های سیاسی آقای مطهری است و نه حتی در سطح کنش سیاسی دولت.
وی ادامه می‌دهد: عمومی کردن هر روز مسئله حصر شاید دل عده‌ای را خنک کند، ولی معلوم نیست برای آرامش جامعه و تحقق هدف رفع حصر چقدر اثر دارد. در سیاست باید به کارآمدی و تاثیر عمل توجه کرد.
عبدی با اشاره به ماجرای منتظری در زمان دولت دوم خرداد می‌نویسد:«دست اصلاح‌طلبان برای محاجه با حصرکنندگان بسته‌تر از آقای مطهری است، زیرا در زمان خودشان چنین حصری را برای مرحوم منتظری عملا پذیرفته بودند و الان نمی‌توانند به راحتی خلاف آن را ادعا کنند.»
وی همچنین نوشت: «اصلاح‌طلبان هم خیلی نمی‌توانند روی مخالفت‌های آقای مطهری حساب کنند مگر اینکه بخواهند این مسیر را تا پایان ادامه دهند که در این صورت جز بحران برای کشور نتیجه دیگری ندارد.»