kayhan.ir

کد خبر: ۳۴۸۸۲
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۲
گزارش خبری - تحلیلی کیهان

مسئولان چشم بسته و خوش‌رقصی دیکته‌نویسان وابسته

همزمان با آغاز دور جدید توهین به مقدسات اسلامی به بهانه حمایت از کاریکاتوریست های مهدورالدم نشریه موهن شارلی ابدو که توسط چند تروریست مهدورالدم دیگر به قتل رسیده بودند، روزنامه زنجیره ای “مردم امروز” تیتر یک صفحه نخست خود را به جمله “من شارلی هستم” اختصاص داد.

سرویس اجتماعی-

پس از ماجرای مشکوک حمله چند تروریست به دفتر مجله فرانسوی "شارلی ابدو” با سابقه انتشار مکرر کاریکاتورهای توهین آمیز به ساحت پیامبر دو میلیارد مسلمان، چند نشریه زنجیره ای ایرانی با پروژه جدید سران کشورهای اروپایی و آمریکا با هدف براه انداختن موج جدید اسلام هراسی، پس از حوادث 11 سپتامبر، اعلام همراهی کردند!
فاز جدید اسلام هراسی در غرب با هدف طرد مسلمانان اروپایی با اجرای سناریویی ضعیف و مشکوک کلید خورد. به نحوی که هم اکنون سوالات جدی در برخی رسانه های  غربی مبنی بر علت جا ماندن کارت‌های شناسایی تروریست‌های حمله کننده به نشریه فرانسوی در اتوموبیل، پیش از انجام یک برنامه تروریستی حساب شده و نحوه عملکرد پلیس فرانسه در مقابله با این حملات، مطرح است.
با این وجود مشخص نیست به چه علت روزنامه مردم امروز به سردبیری یک مجرم سابقه دار در فتنه 88 در حمایت از توهین کنندگان به پیامبر اسلام تیتر زده است!
نشریه شارلی ابدو، با تمسک به جمله "ما کافر هستیم”، دور جدید کاریکاتورها بر ضد پیامبر اسلام را در میلیون‌ها نسخه منتشر ساخته است. به این ترتیب جنگ حقیقی تمدن ها که پیش از این هانتینگتون، تئوریسین آمریکایی از آن خبر داده بود، با تصریح بر این موضوع که به جز مقدسات هولوکاستی صهیونیست‌ها هیچ امر "مقدسی” در جهان پذیرفته نیست، آغاز شد.
این در حالی است که مسلمانان حقیقی، هم اکنون در جنگ با موج تروریسم فرامنطقه ای از نیجریه تا عراق درگیر هستند و  پادوهای رسانه ای وابسته به جریان صهیونیستی، در نقش ابوجهل های منطقه ای از ترور شخصیت پیامبر‌اعظم مسلمانان حمایت می کنند!
اما در حالی که پرونده روزنامه ارزشی وطن امروز، به علت گمانه زنی درخصوص خبر مرگ پادشاه حامی تروریست های فرامنطقه ای، به بهانه بی توجهی به مولفه‌های امنیت ملی ایرانیان(!) به دادگاه مطبوعات ارسال شده است، روزنامه زنجیره ای حامی توهین کنندگان به ساحت مقدس پیامبر اسلام، علی رغم نقض آشکار بند 7، ماده 6 قانون مطبوعات، با سکوت هیئت نظارت بر مطبوعات و دستگاه قضایی، مشمول مجازات شناخته نشده است!
چنین تبعیض آشکار قانونی توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تقویت این گمانه دور از انتظار می‌انجامد که خاتم الانبیاء(ص) در دایره امنیت ملی آنها جایی ندارد اما "پادشاه ظالم و اسلام ستیز سعودی” در کنف حمایت  دولتمردان است!
متاسفانه بروز رفتارهای ضد اسلامی در نشریات و رسانه های زنجیره ای مسبوق به سابقه است. از اهانت به حکم قرآنی قصاص از زبان یک عضو گروهک مرتد جبهه ملی در روزنامه آسمان تا توهین تئوریسین اصلاحات به  فرهنگ عاشوراء و اربعین در روزنامه آرمان و بسیاری موارد دیگر که متاسفانه به جز تغییر نام رسانه های زنجیره ای پس از توقیف قانونی، هیچ هزینه دیگری برای آنها در بر نداشته است!
پیش از این نیز مجموعه ای از روزنامه نگاران فعال در نشریات زنجیره ای با انتشار بیانیه ای در حمایت از کاریکاتوریست های هتاک شارلی ابدو، که در رسانه های معاند جمهوری اسلامی ایران بازتاب گسترده ای یافت؛ تاکید کرده بودند: "دفاع از آزادی بيان و انديشه را در مقابل هر گونه سرکوب و خشونت بديهی‌ترين وظيفه خود می دانند(!)”
گفتنی است مریم عضدانلو، معروف به مریم قجرعضدانلو، ابریشمچی‌رجوی، سرکرده منافقین نیز به کمپین حمایت از کاریکاتور موهن علیه پیامبر اسلام(ص) پیوسته و اعلام کرده است که او نیز شارلی است!
اما در شرایطی که این به اصطلاح روزنامه نگاران ایرانی جریان سازی اخیر غرب بر ضد مسلمانان را حمایت از "آزادی بیان و اندیشه” قلمداد کرده اند، نشریه صهیونیستی هاآرتص با انتشار کاریکاتوری به تمسخر راهپیمایی سران کشورهای اروپایی در فرانسه تحت همین عنوان پرداخت. هاآرتص با اشاره به بی اعتنایی غرب به کشته شدن بیش از 2000 مسلمان در نیجریه به دست تروریست های بوکوحرام، حق آنها  در مسیر مبارزه با تروریسم را جویا شده است.
رفتار متناقض غرب در تقسیم تروریست ها به دو گروه "خوب و بد” در حالی دامنگیر آنها در خانه شده که هر گونه اعلام انزجار گروه های مردمی از رفتار تروریست‌های ارتش صهیونیستی در قتل عام کودکان مظلوم غزه، با حمله حامیان جریان بین المللی صهیونیسم به صفحات شبکه های اجتماعی اشخاص حقیقی همچون  بازیگران، خوانندگان و مشاهیر خود جامعه غربی توام با انواع روش‌های تهدید‌آمیز پاسخ داده می شد.
انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان در همین رابطه با انتشار بيانيه اي گفته است: "زماني که غرب ميان تروريسم خوب و بد تمايز قائل است و از تروريست‌هايي که حادثه شارلي ابدو را خلق کردند، حمايت مي‌کند، چه انتظاري از دنياي اسلام براي محکوميت دارد؟!”
اين بيانيه مي افزايد: "انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان به دور از هياهوي رسانه‌اي باور دارد به همان اندازه که ترور فيزيکي محکوم است ترور عقيدتي و اعتقادي نيز محکوم است. چه بسا پشت صحنه ترورهاي فيزيکي پاريس، کساني قرار دارند که ترورهاي عقيدتي را طراحي و اجرا مي‌کنند. به يک معني جرياناتي که بي ‌محابا اعتقاد يک امت را به سخره مي‌گيرند در حقيقت مبناي تروريسم را پايه‌گذاري مي‌کنند و در نبود يک روال حقوقي براي مقابله با اينگونه «تروريسم پروري» متأسفانه دولت‌هاي غربي نيز به اسم آزادي بيان از اين گونه تفکرات بيمارگونه حمايت مي‌کنند. از همين‌رو، وقوع حادثه تروريستي پاريس را مي‌بايست تداوم همان پروژه تروريسم اعتقادي و مقوله «اسلام هراسي» دانست.”
اگر در فرانسه حاکمیت پیدا و پنهان جنایت پیشگان صهیونیست باعث جری شدن کاریکاتوریست های شارلی ابدو در توهین به ساحت مقدس پیامبر اعظم شده است، باید پرسید چه چیزی باعث غفلت و سکوت بهت آور مسئولان قضایی و خواب زدگان ارشاد در برابر همنوایی یک نشریه موهن با کافران و دشمنان پیامبر شده است؟! و با چه توجیهی پادوهای تئوریسین های "جنگ عقیده” در پایتخت ایران اسلامی آزادانه به پروژه نفرت پراکنی و بی حرمتی به پیامبر اسلام دامن می زنند؟ به خصوص آن که سابقه این پادوهای زنجیره ای، در توهین به مقدسات اسلام بر کسی پوشیده نیست.
جا دارد مسئولان قضایی به استناد بخش اول بند 7 ماده 6 قانون مطبوعات (توهین به مقدسات اسلامی) با برخورد انقلابی و قانونی خود، اجازه ندهند در ایران هم وجود آسمانی پیامبر نور و رحمت مورد هجوم و حمله تروریست های رسانه ای قرار گیرد.