kayhan.ir

کد خبر: ۳۴۸۷۹
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۱
در درس خارج آیت‌لله مکارم شیرازی مطرح شد 

اهانت به پیامبر اعلان جنگ با تمام مسلمانان است

آیت‌الله مکارم شیرازی با تأکید بر برخورد عاقلانه با حوادث اروپا اظهار داشت: کارهای تند و بی‌دلیل سبب دشمن‌تراشی می‌شود، باید تروریست‌ها را ریشه‌کن کرد، وگرنه برگزاری راهپیمایی این موضوع را حل نمی‌کند، اینها همانند آتش زیر خاکستر هستند که روزی زبانه می‌کشند.

به گزارش خبرگزاری رسا، این مرجع تقلید در درس خارج، با محکوم کردن حملات تروریستی در فرانسه بیان داشت: اسلام ترور را در قبال همه افراد (دوست و دشمن) محکوم می‌کند. وی در ادامه به عکس‌العمل اروپاییان در برابر این حوادث اشاره کرد و بیان داشت: نخستین عکس‌العمل آنها برگزاری راهپیمایی با حضور رؤسای چهل کشور بود، این راهپیمایی در حقیقت همانند قرص مسکنی برای اروپای وحشت‌زده بود و تاثیر موقت خود را داشت. آیت‌الله مکارم شیرازی حمله به مسلمان به ویژه شیعیان را عکس‌العمل دیگر غربی‌ها در برابر حوادث تروریستی دانست و عنوان کرد: متأسفانه اینها اعمال داعش را به تمام مسلمانان عمومیت دادند، در حالی که علمای اسلام تأکید می‌کنند داعش از اسلام نیست. این مرجع تقلید ادامه داد: برگزاری کنگره‌های مختلف در شهر مقدس قم و کشورهای مصر و سوریه خود نشان می‌دهد که داعش از اسلام نیست؛ پس چرا اروپایی‌ها عملکرد تروریست‌های داعشی را به همه عمومیت داده و مسلمانان را علیه خود می‌شورانند؟ آیا عمومیت دادن برای همه مسلمانان کار عاقلانه‌ای است؟ شما باید کار تروریست‌ها را محکوم کنید چرا مزاحم مسلمانان می‌شوید؟
استاد درس خارج حوزه علمیه قم عکس‌العمل سوم اروپاییان در برابر حوادث تروریستی را کشیدن کاریکاتورهای اهانت‌آمیز به نبی اکرم(ص) خواند و گفت: نشریه‌ای که به آن حمله شده است، اعلام کرده، کاریکاتورهای پیامبر(ص) را کشیده و در تیراژ بالا منتشر خواهد کرد، آیا این کار عاقلانه‌ای است. وی تأکید کرد: اهانت به نبی اکرم(ص) به معنای اعلام جنگ با تمام مسلمانان است، شما از داعش ضربه خورده‌اید، آیا این انتقام‌جویی شما از مسلمانان کار عاقلانه‌ای است، در این باره باید فکر کنند.
آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به اروپاییان افزود: شما ریشه‌ها را پیدا کرده و بخشکانید، ارتش و مردم عراق به شرط قطع حمایت دیگران از داعش آنها را به زودی ریشه‌کن می‌کنند، لازم نیست شما ائتلاف تشکیل دهید، شما جلوی کمک‌ها را بگیرید کافی است، اگر به اینها کمک نشود یک ماه نیز دوام نمی‌آورند؛ چه کسانی به آنها کمک می‌کنند حتما آنها را می‌شناسید کاری کنید کمک‌ها قطع شود، ریشه ترورها خواهد خشکید.
این مرجع تقلید با تأکید بر برخورد عاقلانه با حوادث اروپا اظهار داشت: کارهای تند و بی‌دلیل سبب دشمن‌تراشی می‌شود، باید تروریست‌ها را ریشه‌کن کرد، وگرنه برگزاری راهپیمایی این موضوع را حل نمی‌کند، اینها همانند آتش زیر خاکستر هستند که روزی زبانه می‌کشند.
وی با تأکید بر اینکه گاهی افراد با اعمال خود کاری می‌کنند که به جای یاری از اسلام و اهل‌بیت(ع) به آن لطمه می‌زنند، اظهار داشت: برخی کارهایی می‌کنند که خیال می‌کنند حمایت است، در حالی که کارشان لطمه می‌زند.