kayhan.ir

کد خبر: ۳۴۸۷۷
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۱

تذکر 80 نماینده به وزیر ارشاد درباره رفتار تبعیض‌آمیز با رسانه‌ها

80 نفر از نمایندگان مجلس به صورت کتبی به وزیر ارشاد در مورد رفتار تبعیض‌آمیز با رسانه‌ها تذکر دادند.


به گزارش فارس، 80 نفر از نمایندگان در جلسه دیروز مجلس در تذکری کتبی به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به وی در مورد رفتار تبعیض‌آمیز با رسانه‌ها تذکر دادند.
این گزارش حاکی است تذکر این ۸۰ نماینده به علت کمبود وقت در جلسه علنی دیروز خانه ملت قرائت نشد.
بررسی لایحه خروج از رکود در مجلس پایان یافت
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی دیروز پارلمان یک ماده الحاقی را به لایحه یک فوریتی رفع موانع تولید اضافه کردند.
طبق این ماده الحاقی به منظور تحقق تبصره بند الف ماده یک قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار و اصلاح مواد 12 و 13 قانون اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران ظرف دو ماه پس از تصویب این قانون وزارت جهاد کشاورزی موظف است با مشورت و همکاری اتاق ایران، آئین‌نامه امکان حضور نمایندگان بخش کشاورزی در هیئت نمایندگان استانی و ملی و نیز نمایندگان دولت با معرفی وزیر جهاد کشاورزی تهیه و به تصویب هیئت وزیران برساند.
وکلای ملت همچنین در ادامه جلسه امروز ماده الحاقی دیگری را به تصویب رساندند که به موجب آن واحدهای تولیدی کالا و خدمات آلاینده مستقر در مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی شبیه به واحدهای آلاینده مستقر در سرزمین اصلی با رعایت ترتیبات مشخص شده در قانون مالیات بر ارزش افزوده و اصلاحات بعدی آن مشمول عوارض آلایندگی می‌شوند.
خبر دیگر اینکه ماده 17 لایحه رفع موانع تولید رقابت‌پذیر در مورد مالیات با نرخ صفر درآمد ابزاری ناشی از فعالیت‌های تولیدی و معدنی به کمیسیون مشترک ارجاع شد.
واکنش نمایندگان به هتاکی مطهری
نماینده بجنورد در مجلس با بیان اینکه نامه‌ای نوشته شده که در آن به مجلس توهین جدی صورت گرفته است، گفت: آیا حکومتی‌تر از حکم شورایعالی امنیت ملی که مورد تأیید ولی‌فقیه است درباره حصر وجود دارد که آن را  انکار می‌کنند و ارشادی می‌نامند ؟
قاسم جعفری در تذکر شفاهی اظهار داشت:  نامه‌ای نوشته شده که در آن به مجلس توهین جدی صورت گرفته این نامه می‌گوید به هر حال این مجلس یک استثناست و به امید خدا مجلس آینده چنین نخواهد بود، بله ما هم قبول داریم این مجلس استثناست چون تجربه مجلس پنجم را دارد.
جعفری اضافه کرد: در این نامه گفته شده تعداد زیادی از نمایندگان از جمله از آقای ابوترابی‌فرد ... اگر در صحنه عاشورا بودند در لشکر عمربن‌سعد قرار می‌گرفتند، ما اینگونه می‌گوییم 8 سال عاشورا تکرار شد، ما که تکلیف‌مان روشن است، کجا بودید وقتی جنگ بود و وقتی عرصه بر مردان عالم تنگ بود. نماینده بجنورد در مجلس در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: ما می‌پرسیم آنهایی که یک روز جبهه نرفتند چه حقی دارند که از عاشورا حرف بزنند؟ مجلس را امروز اینگونه متهم کنند و تمام واقعیت‌های موجود در مجلس را بر عکس گزارش دهند و در آخر بشارت دهند که به هر حال دیگر این مجلس تکرار نخواهد شد و افرادی خواهند آمد که وکیل‌الدوله هستند.
روح‌الله عباسپور  نماینده مردم بوئین‌زهرا در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: در نطق آقای مطهری عربستان مورد تقدیر قرار گرفت و به گونه‌ای عنوان شد که بازداشت و شکنجه شیخ نمر نتیجه رفتار جمهوری اسلامی ایران است.
وی در نطق میان‌ دستور خود در صحن علنی با اشاره به نطق علی مطهری در جلسه روز یکشنبه هفته جاری اظهار داشت: بنا به توصیه محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب‌ رئیس مجلس، اصولگرایان نجابت به خرج داده و بنا به مصلحت کشور پیرامون این موضوع مصاحبه نکردند و بنا به منافع ملی مسائل داخلی را به بیرون ارجاع ندادند، اما رسانه‌های زنجیره‌ای اصلاح‌طلب بطور ناثواب و غیرواقعی مطالب آن روز را منعکس کردند.
وی افزود: در روز یکشنبه از ناحیه هیچ نماینده‌ای به علی مطهری تعرضی نشد و بنا به موقعیت خانوادگی و جایگاه پدر وی همه ناصحانه صحبت کردند، اما سه نفر از این ناصحان مورد حمله آقای مطهری قرار گرفتند.
در نطق مطهری هم به شیعیان ظلم شد
و هم به برادران اهل سنت
نماینده بوئین‌زهرا خاطرنشان کرد: آقای مطهری در نطق خود عنوان کرد که برای اینکه ما برای حضرت زهرا روضه‌خوانی می‌کنیم برادران دینی ما عکس‌العملی همچون رفتار امروز داعش نشان می‌دهند، در اینجا هم به حضرت زهرا ظلم شد، هم به شیعیان و هم به برادران اهل سنت، متاسفانه برادران اهل سنت در این نطق با داعش در یک سطح دیده شدند و این در حالی است که برادران اهل سنت داعش را محکوم می‌کنند.
عباسپور تصریح کرد: در نطق آقای مطهری به مجلس و حتی به مقام معظم رهبری ظلم شد، مقام معظم رهبری فرمودند که 35 سال است که ما شعار وحدت را در عرصه بین‌المللی سر داده‌ و به آن عمل کرده‌ایم که مصداق آن حمایت از فلسطین مظلوم است، اما آقای مطهری گفت که وحدت عملی نشده و به آن توجه جدی صورت نگرفته است.
وی ادامه داد: در نطق آقای مطهری عربستان با همه اعمال وقیحانه‌اش مورد تقدیر قرار گرفت و آقای مطهری این‌گونه عنوان کرد از آنجایی که ما اجازه نمی‌دهیم تا برادران اهل سنت در کشور مسجد بسازند و عربستان در مکه و مدینه مرتکب اعمالی می‌شود و این یعنی بازداشت، شکنجه و صدور حکم اعدام برای شیخ نمر زاییده عملکرد ما در ایران است!
نماینده مردم بوئین‌زهرا در پایان یادآور شد: مساجد ما در تهران با اهل تسنن مشترک است و در مساجد از ورود کدام یک از اهل تسنن جلوگیری شده و با وجود فضاسازی‌های رسانه‌های زنجیره‌ای اصلاح‌طلب، علی مطهری در جلسه روز یکشنبه 10 دقیقه به ارائه مطالب خود پرداخت و هرچه نمایندگان بنا به مصلحت ملی کشور سکوت کردند، از سوی رسانه‌های اصلاح‌طلب به جامعه این مسئله منعکس شده است.
سیدشکرخدا موسوی نماینده مردم اهواز در مجلس نیز با بیان اینکه مجلس سنگر نخست مبارزه با فتنه‌گران و دشمنان قسم‌خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی است، گفت:‌ برخی ناآگاهان در صحن مجلس در میدان دشمن بازی می‌کنند.
احمد آریایی نژاد نماینده مردم ملایر نیز با بیان اینکه کسی را عالماً و عامداً به پیاده‌سازی نقشه دشمن متهم نمی‌کنم، گفت: اما به یقین می‌گویم هر حرکت اختلافی در درون کشور، بازی کردن در زمینی است که دشمن آن را تعریف کرده است.
شما از برخورد سپاه با مفاسد می‌ترسید
ابراهیم آقامحمدی نماینده مردم خرم‌آباد نیز با انتقاد از اقدام وقیحانه سایت خبرآنلاین در توهین به سپاه، گفت: آقای معاون مطبوعاتی! شما از فساد سپاه نمی‌ترسید، بلکه از برخورد سپاه با فساد سیاسی و اقتصادی می‌ترسید.
وی ادامه داد: تذکر اولم به وزارت ارشاد و هیئت نظارت بر مطبوعات تحت سیطره آن وزارتخانه است که روزنامه اصولگرای «وطن امروز» را به جرم اینکه خبر «مرگ پادشاه وهابی سعودی» را اعلام کرده، به دادگاه معرفی کردند.
وی افزود: این در حالی است که سایت «خبرآنلاین» که متعلق به معاونت مطبوعاتی وزیر ارشاد است در اقدامی وقیحانه و زشت، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را که امام‌(ره) فرمودند «اگر سپاه نبود، کشور هم نبود»، به فساد متهم می‌کند.
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: آقای معاون مطبوعاتی! شما از فساد سپاه نمی‌ترسید، بلکه از برخورد سپاه با فساد سیاسی و اقتصادی می‌ترسید؛ شمایی که یک میلیارد و 200 میلیون تومان از یارانه مطبوعات را به هفته‌نامه خود اختصاص داده‌ای، چه جوابی دارید؟
وی ادامه داد: شما گفته‌اید ما براساس مصوبه شورای‌عالی امنیت ملی این کار را کرده‌ایم! آیا اولاً سایر مطبوعات این موضوع را می‌دانند؟ ثانیاً اینکه می‌گویید شورای‌عالی امنیت ملی که حکم حصر سران فتنه را داده است، با روزنامه‌های زنجیره‌ای که هر روز در رابطه با این قضایا خط قرمز را رعایت نمی‌کنند و مصوبه شورایعالی امنیت را نادیده می‌گیرند، چه برخوردی کرده‌اید؟
آقامحمدی با بیان اینکه تیتر اول یکی از روزنامه‌هایی که شما از آن حمایت می‌کنید، این است که «من هم شارلی هستم»، ادامه داد: «شارلی» یعنی کسی که میلیون‌ها نسخه از نشریه علیه پیامبراسلام (ص) بوده است و شما به آن افتخار می‌کنید! خجالت بکشید!
سخنان وزیر اطلاعات درباره مطهری را هم
پخش کنید
وی بر همین اساس در زمینه نطق روز یکشنبه علی مطهری نماینده تهران و حواشی مربوط به آن، یادآور شد: ناطق اعلام کرده که شنیدن حق همه مردم است و نماینده حق دارد همه چیز را بگوید و مردم بشنوند؛ بر این اساس خواهش می‌کنم سخنان وزیر اطلاعات در کمیسیون امنیت ملی درباره ماجرای شنود دفتر این نماینده و اینکه به چه منظور بوده است،‌ را منتشر کنید تا ملت ایران شخصیت ایشان را بشناسند.
ماجرای وساطت ابوترابی‌فرد درباره سؤال رسایی از علوی
نماینده تهران در مجلس نیز با بیان دلایل انصرافش از طرح سؤال خود از وزیر اطلاعات، ماجرای وساطت ابوترابی‌فرد درباره این سؤالش که در زمینه ادعای خاتمی بود را تشریح کرد.
حمید رسایی نماینده تهران با اشاره به انصراف از طرح سؤال خود از وزیر اطلاعات اظهار داشت: سال گذشته یکی از سران فتنه بعد از موضوع شنود دفتر مطهری ادعای کذبی را مطرح کرده بود که چرا در کشور شنود غیرقانونی صورت می‌گیرد که در این زمینه بنده سؤالی را از وزیر اطلاعات مطرح کردم که آیا این ادعا صحت دارد یا نه؟ وی افزود: پیرو طرح این سؤال، وزیر اطلاعات در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی حضور یافت و به صورت کلی اعلام کرد که تمام فعالیت‌های وزارت اطلاعات در زمینه شنود قانونی است و هیچ اقدام غیرقانونی صورت نگرفته است.
نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس بر همین اساس یادآور شد: در این خصوص آقای ابوترابی‌فرد هم در دفتر خود با حضور بنده و وزارت اطلاعات، جلسه‌ای تشکیل داد و وزارت اطلاعات توضیحات تکمیل‌تری در این باره ابراز کرد و در نهایت نایب رئیس مجلس واسطه شد تا به این میزان پیگیری موضوع اکتفا شود.
رسایی ادامه داد: از طرفی بنده سؤالی هم از وزیر اقتصاد درباره سقوط ارزش سهام مردم در بورس و نحوه تعیین شاخص و دلایل عدم تحقق وعده‌های دولت برای حمایت از بورس و بازار سرمایه داشتم که طبق نوبت حدود 2 ماه دیگر نوبت این سؤال می‌شود.
احضار وزیر کشور به مجلس
عدم تعامل وزارت کشور در انتصاب فرمانداران و استانداران با نمایندگان مجلس وزیر کشور را برای پاسخگویی به سؤال صابری و فیاضی به جلسه علنی مجلس کشاند.