kayhan.ir

کد خبر: ۳۴۸۷۶
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۱

واکنش آیت‌الله نوری همدانی به حوادث تروریستی پاریس

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه جلوه‌گری اسلام ناب محمدی خار در چشم دشمنان شده است، گفت: امروزه همان کسانی که در گروه‌های افراطی فعالیت داشتند، در کشورهای خود دست به کشتار می‌زنند تا این حوادث را به نام اسلام تمام کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا، این مرجع تقلید در درس خارج، با بیان اینکه دین اسلام با سه چیز به شدت مبارزه می‌کند، افزود: ظلم، جهل و فقر از عوارضی است که اسلام برای ریشه‌کن شدن آنها برنامه‌های زیادی ارائه کرده است؛ بنابراین باید دستورهای اسلام مورد توجه قرار گیرند؛ اسلام پشتوانه‌هایی برای فقیه قرار داده که انفال یکی از آنها است.
 این مرجع تقلید با بیان اینکه جلوه‌گری اسلام ناب محمدی خار در چشم دشمنان شده است، یادآور شد: به دلیل جلوه‌گر شدن اسلام ناب است که دشمن گروه‌های افراطی مانند بوکوحرام، داعش و تکفیری‌ها را ایجاد کرده تا سبب نابودی اسلام شوند، پول نفت و حمایت مالی برخی از کشورهای عربی مانند عربستان بسیاری از جوانان جهان را به این گروه‌ها کشانده است.
 استاد درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: امروزه همان کسانی که در گروه‌های افراطی فعالیت داشتند، در کشورهای خود دست به کشتار می‌زنند تا این حوادث را به نام اسلام تمام کنند، حادثه پاریس نیز از این دسته به شمار می‌رود، این مسئله سبب اسلام‌هراسی در کشورهای اروپایی شده است به گونه‌ای که چندین مسجد در اروپا به آتش کشیده شد.