kayhan.ir

کد خبر: ۳۴۸۷۳
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۲
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور:

می‌توانیم تحریم‌ها را در مدت کمتر از 5 سال بی‌اثر کنیم

رئیس سازمان پدافند غیرعامل، با تأکید بر ضرورت تعامل با دانشگاه‌ها برای تولید اقلام تحریمی گفت: با ظرفیت‌های پژوهشی و صنعتی موجود، می‌توانیم در مدت کمتر از پنج سال تحریم‌ها را با قدرت بی‌اثر کنیم.

به گزارش مهر، سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا جلالی در اولین گردهمایی اساتید و مربیان پدافند غیرعامل در دانشگاه جامع امام حسین‌(ع) با بیان اینکه در حوزه پدافند غیرعامل باید اثر تهدیدات طبیعی و غیرطبیعی را در کشور رفع و خنثی کنیم، اظهار داشت: ماهیت تهدیدات طبیعی ثابت بوده و ممکن است در پیامدها دچار تغییراتی شوند، اما تهدیدات غیرطبیعی دارای منشأ انسانی، دانشی، تکنولوژی و راهبردی است.
وی تصریح کرد: با بررسی‌هایی که در پدافند سایبری انجام شد، دریافتیم که در این حوزه حداقل به 20 رشته دانشگاهی جدید نیازمندیم تا بتوانیم اقدامات پدافندی را صورت دهیم.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور خاطرنشان کرد: در موضوع تحریم اقتصادی، پیشنهاد جدی ما این است که امکان تولید اقلام تحریمی در تعامل با دانشگاه‌ها بررسی و دنبال شود. سردار جلالی افزود: با ظرفیت‌های علمی، پژوهشی و صنعتی که در کشورمان از آن برخورداریم، می‌توانیم در مدت کمتر از پنج سال تحریم‌ها را با قدرت بی‌اثر کنیم. رئیس سازمان پدافند غیرعامل خاطرنشان کرد: جنگ مردم‌محور رویکرد جدید آمریکایی‌هاست که مدل جنگ‌های آینده را تغییر داده و در این مدل، نقش کلیدی را مردم ایفا می‌کنند.
وی با اشاره به تهدیدات زیستی گفت: تغییر ذائقه، هنجار و کاهش جمعیت از طریق دستکاری در غذا امکان‌پذیر است که دشمنان این تهدید را دنبال می‌کنند؛ در حوزه تهدیدات زیستی، نیازمند یک «سپر دفاع زیستی» هستیم که نظریه‌های آن باید از مجامع دانشگاهی ما بیرون بیاید.
جلالی با بیان اینکه در حوزه پدافند غیرعامل و رشد علمی در این حوزه به پیشرفت‌های زیادی دست یافته‌ایم، گفت: با توجه به تهدیداتی که همواره با آن مواجه بوده‌ایم، به دنبال تولید علم با رویکرد بومی هستیم و در بازدیدی که چندی پیش از دانشگاه‌های روسیه انجام گرفت، آنها نیز خواستار برگزاری دوره‌های آموزشی توسط ما بودند.