kayhan.ir

کد خبر: ۳۴۸۷۱
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۲
دومین دیدار تیم ملی در جام ملت‌های آسیا برابر قطر

جواز صعود امروز صادر می‌شود؟!

تیم ملی فوتبال ایران برای قطعی کردن صعود خود به مرحله دوم جام ملت‌های آسیا امروز به مصاف قطر می‌رود، قطری که از چند بازیکن چند ملیتی در ترکیب خود استفاده می‌کند.
سرویس ورزشی-

گروه C شانزدهمین دوره جام ملت‌های آسیا که شامل تیم‌های ملی فوتبال ایران‌، قطر، بحرین و امارات است پنج‌شنبه 25 دی رقابت‌های خود را با برگزاری دو دیدار تیم‌های ملی فوتبال بحرین با امارات و ایران با قطر ادامه می‌دهد. در بازی ابتدایی تیم‌های ملی فوتبال بحرین و امارات ساعت 10:30 به وقت ایران در ورزشگاه کانبرا شهر کانبرا به مصاف یکدیگر می‌روند و پس از آن تیم‌های ملی فوتبال ایران و قطر ساعت 12:30 به وقت ایران در ورزشگاه استرالیا شهر سیدنی با یکدیگر دیدار خواهند کرد. تقابل ایران با قطر در شرایطی است که قطر که با صدور تابعیت برای برخی از بازیکنان آفریقایی و کشورهای دیگر، به تیمی چند ملیتی معروف است، بازی با ایران را به چشم دیدار مرگ و زندگی می‌بیند و برای دفاع از اعتبار خود و از دست ندادن شانس صعود، با تمام توان به میدان خواهد آمد.در روز اول برگزاری رقابت‌های این گروه تیم ملی فوتبال ایران موفق شد با دو گل تیم ملی فوتبال بحرین را پشت سر بگذارد و تیم ملی فوتبال امارات با نتیجه پر گل 4 بر 1 تیم ملی فوتبال قطر را از پیش رو برداشت.اماراتی‌ها تا پیش‌از این دیدار به دلیل تفاضل گل بیشتر نسبت به تیم ملی فوتبال ایران در صدر گروه قرار گرفته‌اند.
تیم ملی فوتبال ایران در اولین دیدار خود موفق شد با دو گل احسان حاج صفی و مسعود شجاعی گربه سیاه خود در آسیا را شکست دهد. حاج صفی با یک ضربه زیبای پای راست اولین گل بازی را در وقت اضافه نیمه اول به ثمر رساند تا یکی از زیباترین گل‌های جام را وارد دروازه حریف کرده باشد. مسعود شجاعی نیز با یک ضربه بغل پا کرنر ارسالی توسط آندرانیک تیموریان را به گل تبدیل کرد. تیموریان سازنده هر دو گل ایران در این دیدار بود.
تیم ملی فوتبال امارات نیز در دیدار ابتدایی خود و با استفاده از عکس العمل‌های ضعیف دروازه بان قطری موفق شد با چهار گل حریف خود را از پیش رو بردارد مهم‌ترین رقیب ایران برای سرگروهی تلقی می‌شود. دروازه بان قطر در این دیدار بر روی هر چهار گل به ثمر رسیده مقصر بود.
کی روش:می‌خواهیم بازی‌های جالبی را
به نمایش بگذاریم
پیش از بازی ایران و قطر، کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در نشست خبری خود اظهار داشت: یک بازی سخت و دشوار برابر قطر پیش رو داریم. آنها سراسر انگیزه هستند. خصوصا بعد از قهرمانی در جام خلیج فارس. بازیکنان این تیم برای جبران شکست بازی قبل به میدان می‌آیند. در این شرایط کاری که تیم ملی انجام می‌دهد، این است که در طول بازی برتری خود را در زمین ارائه کرده و کاری کنند که در زمین به برتری کامل دست یابند.
وی با بیان اینکه در تیم ایران یک تیم پشت همدیگر هستند، خاطرنشان کرد: می‌خواهیم از حضور در این مسابقات لذت ببریم و بازیکنانم آماده‌ هستند تا در این جام بازی‌های جالبی را ارائه کنند.
کی‌روش در مورد اینکه نگران داوری دیدار ایران و قطر نیست، تاکید کرد: نمی‌خواهم هیچ صحبتی کنم و آیا اجازه دارم در این مورد صحبت کنم که نماینده AFC اعلام کرد: " خیر” و کی‌روش ادامه داد: این است آزادی بیان؟ اگر بخواهیم با ادب، کمال و تحصیلات بالا در مورد داوری صحبت کنیم، باز هم اجازه نمی‌دهند. بعد از 32 سال حضور در فوتبال تازه یاد گرفته‌ام که نمی‌توانیم در مورد خیلی چیزها صحبت کنیم. احتمالا تنها برای اسپانسر اینجا هستیم.