kayhan.ir

کد خبر: ۳۴۸۷۰
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۲

جام ملت‌های آسیا - استرالیا 2015

جام ملت‌های آسیا - استرالیا 2015

*عربستان با پيروزي 4 بر یک مقابل کره شمالي، اميدهايش براي صعود به مرحله بعد جام ملت هاي آسياي 2015 را زنده نگه داشت.‏ گلهای عربستان را در بازی با کره شمالی نايف هزازي، محمد السهلاوي(2گل) و نواف العبيد به ثمر رساندند و تک‌گل کره شمالی را نیز ريانگ يونگ جي وارد دروازه عربستان کرد.
*چين با پيروزي 2 بر یک مقابل ازبکستان، صعودش به مرحله بعد رقابت‌هاي جام ملت هاي آسيا را قطعي کرد. گل‌های چین را در این بازی وو‌ژي و که‌سان زدند و تک گل ازبکستان را هم  عديل احمدوف به ثمر رساند.
*جو تانگ سوپ، سرمربي کره شمالي پس از حذف تیمش از جام ملت‌های آسیا به انتقاد از فدراسيون فوتبال اين کشور و بازيکنانش پرداخت و عنوان کرد که براي آينده بايد بازيکنان بهتري بسازند و بازيکنان فعلي، توان صعود به دور بعد را ندارند.
*روزنامه‌های عربستان سعودي از ادامه اختلافات بين نايف هزازي و هم‌تيمي‌اش محمد السهلاوي خبر دادند.
*کشور استراليا بابت ميزباني بازي هاي جام ملت‌هاي آسيا، 200 ميليون دلار خسارت ديده است. این ادعای مارک والوو رئیس کمیته برگزاری بازی‌ها و مدیر روابط بین الملل فدراسیون فوتبال استرالیاست که این مسئله را در مصاحبه با روزنامه الاتحاد امارات مطرح کرده است.
*محمد موسی کاپیتان تیم قطر درباره دیدار با ایران گفت: قطعا بازی برابر ایران برای ما دشوار خواهد بود.باید خیلی خوب باشیم تا ایران را شکست دهیم. ایران یکی از تیم‌های خوب حال حاضر جام ملت‌های آسیا است.
* کنفدراسیون فوتبال آسیا به پُررنگ بودن نقش یوز ایرانی روی پیراهن تیم ملی ایراد گرفت. به همین منظور نبی سرپرست تیم ملی با مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا جلسه‌ای برگزار کرد. نبی در این باره گفت: من به مسئولان گفتم به غیراز این طرح، لباس دیگری نداریم و نمی‌توانیم کاری انجام دهیم. با این شرایط ممکن است کنفدراسیون فوتبال آسیا، ایران را با جریمه مواجه کند.
*دژاگه مهاجم تيم ملي فوتبال کشورمان گفت: يک گل زيبا به قطر مي‌زنم تا آن دسته از تماشاگران ايراني که به ورزشگاه مي‌آيند، خوشحال شوند.