kayhan.ir

کد خبر: ۳۴۸۵۹
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۰
رئیس مجلس:

برای آبادانی کشور نباید به فکر فروش نفت باشیم

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط نفتی اخیر باید برای رونق و آبادانی کشور از ابتکارات داخلی بهره ببریم.

به گزارش ایرنا، «علی لاریجانی» دیروز در آیین افتتاح فاز یک پل‌های جمهوری اسلامی در قم ابراز داشت: باید با توجه به شرایط کنونی کشور امکانات متنوع را به کارگیریم که حریف خیال نکند با حربه نفتی سایر امور کشور را تحت تاثیر قرار داده است.
وی با بیان اینکه ابتکارات، سبب آبادانی و رونق در کشور می‌شود گفت: این همان روحیه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است و مجلس و دولت باید این فکر را دنبال کنند.
لاریجانی با اشاره به بیانات اخیر رهبری به مناسبت 19 دی در جمع مردم قم بیان داشت: تاکید رهبر معظم انقلاب هم راستایی در حل مسائل در کشور و کنار گذاشتن اختلافات است و امروز شرایط ما در منطقه و داخل کشور خصوصا مشکلات اقتصادی داخلی دلیلی می‌شود که هر عقل سلیمی را به سمتی رهنمون کنیم که شاهد همت‌ها برای ایجاد شرایط وفاق و همدلی برای کار و آبادانی کشور باشیم.
نماینده مردم قم در مجلس  شورای اسلامی افزود: درشرایط فعلی مضیقه‌هایی در بودجه وجود دارد و مجموع منابع ما در کشور از نظر بودجه جاری و عمرانی محدود است و در عین حال فشار صحنه بین‌المللی از نظر قیمت نفت بر ما تاثیر گذاشته است اما باید از سرمایه نیروی انسانی خود استفاده بهتری کنیم.
وی ادامه داد: باید تنگناها را علاج کنیم و نباید همیشه به فکر فروش نفت باشیم و باید ابتکار خوب داشته باشیم تا از منابع موجود بهترین استفاده انجام شود.
لاریجانی، بهره‌گیری از اوراق مشارکت و استفاده از تهاتر را برای حل  مشکلات شهرداری‌ها در مسائل عمرانی کشور مورد توجه قرار داد و افزود: شهرداری‌ها قطعا می‌توانند از فاینانس استفاده کنند و با پیگیریهای انجام شده اجازه استفاده از فاینانس برای احداث راه‌آهن سریع‌السیر تهران، قم، اصفهان داده شده است و کار احداث آن به زودی انجام می‌شود.
وی گفت: نباید نگران بازگشت اوراق مشارکت و فاینانس باشیم و باید قبول داشته باشیم که از این شرایط دشوار عبور خواهیم کرد.