kayhan.ir

کد خبر: ۳۴۸۵۵
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۹

آغاز پرداخت 225 میلیارد تومان یارانه شیر به دامداران

به منظور کمک به تولیدکنندگان و دامداران امسال 225 میلیارد تومان یارانه شیر به صورت مستقیم به دامداران پرداخت می‌شود.

رئیس مرکز اصلاح‌نژاد و بهبود تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی در قزوین با اعلام اینکه وزارت جهادکشاورزی مسئولیت پرداخت یارانه شیر را با حمایت سازمان مدیریت برعهده گرفته است، افزود: پرداخت یارانه شروع شده است و برای نخستین بار یارانه به حساب دامداران واریز می‌شود.
ملاصالحی افزود: در استان‌های تهران، البرز، قزوین، همدان و چند استان دیگر نخستین پرداختی‌ها صورت گرفته است و در یک ماه‌ آینده با عمل به تعهدات، حمایت مالی لازم از دامداران صورت می‌گیرد.
وی با اشاره به فعالیت‌های تحقیقاتی در حوزه اصلاح‌نژادهای دام سبک و سنگین گفت: وجود بیش از یک میلیون راس جمعیت دامی کشور ناشی از فعالیت‌های اصلاح‌نژاد این مرکز است.
رئیس مرکز اصلاح‌نژاد و بهبود تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی همچنین با اشاره به اجرای طرح گاوهای آمیخته در این مرکز افزود: در این طرح جمعیت دام بومی، با هدف اصلی تولید شیر، به گاوهای دورگه تبدیل می‌شود.
 ملاصالحی به اصلاح‌نژاد دام سنگین هم اشاره کرد و گفت: اولویت دیگر این مرکز، بهبود صفات تولیدی شیر و گوشت و ماندگاری دام‌هاست و طرح‌هایی هم برای توسعه نژادهای دو منظوره داریم زیرا نژادهای دو منظوره هم در تولید شیر و گوشت قرمز بهتر عمل می‌کنند و هم ماندگاری بهتری دارند و ترکیبات شیر آنها از نظر چربی و پروتئین بالاست.