kayhan.ir

کد خبر: ۳۴۸۵۴
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۹
برای جبران کمبود بنزین سوپر

ظرفیت تولید پالایشگاه‌های آبادان و اصفهان افزایش می‌یابد

معاون شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی کشور از افزایش ظرفیت پالایشگاه‌های آبادان و اصفهان برای جبران بخشی از کمبود بنزین سوپر در کشور خبر داد.

به گزارش واحد مرکزی خبر از گرگان، منصور ریاحی افزود: میانگین مصرف روزانه بنزین یورو 4 در کشور 15 میلیون و 500 هزار لیتر است و تولید این نوع بنزین از برنامه‌های مهم شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی کشور است.
وی گفت: روزانه به طور متوسط 70 میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف می‌شود که در مقایسه با مدت مشابه پارسال دو و هشت دهم درصد بیشتر شده است.
وی افزود: برای  حفظ محیط زیست در برنامه‌ای چهار ساله تمام نیروگاه‌های کشور گازسوز می‌شوند. معاون شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی کشور گفت: گازسوز شدن نیروگاه‌های کشور آغاز شده است و گاز جایگزین سوخت مایع، نفت گاز و ازت در نیروگاه‌های کشور می‌شود.
وی با اشاره به توقف عرضه بنزین 400 تومانی از اول بهمن در کشور گفت: هر فردی که در کارت سوخت خود بنزین 400 تومانی داشته باشد با یکبار سوختگیری در بهمن، معادل دو برابر آن میزان بنزین 700 تومانی دریافت می‌کند.
ریاحی یکسان‌سازی قیمت بنزین در جایگاه‌های عرضه سوخت را علت توقف عرضه بنزین 400 تومانی اعلام کرد و افزود: مردم حدود 400 میلیون لیتر بنزین 400 تومانی در کارت‌های سوخت خود دارند.