kayhan.ir

کد خبر: ۳۴۸۴۶
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۵

تشییع پیکر پاک 3 شهید در شهرهای کرمانشاه، سمنان و میانه

پیکر پاک 3 شهید دیروز با حضور مردم و مسئولان در شهرهای کرمانشاه، سمنان و میانه تشییع و به خاک سپرده شد.
سرویس شهرستانها-

به گزارش خبرنگار کیهان از کرمانشاه، پیکر پاک فدایی خط ولایت دیروز پس از تشییع باشکوه از سوی مردم کرمانشاه در باغ فردوس این شهر آرام گرفت.
پیکر پاک شهید مهدی نوروزی دیروز در میان دستان و حزن و اندوه هزاران نفر از مردم و مسئولان استان کرمانشاه و خانواده معظم شهدا و همرزمان شهید تشییع شد.
پیکر این شهید که در جبهه‌های سوریه و عراق علیه گروهک‌های تکفیری داعش و مدافع نظام جمهوری اسلامی در فتنه 88 مبارزه کرده بود پس از عبور از مقابل مسجد جامع تا میدان آزادی تشییع و در باغ فردوس کرمانشاه آرام گرفت.
آیت‌الله عبدالخالق عبدالهی امام جمعه موقت کرمانشاه در مسجد جامع این شهر بر پیکر مطهر این شهید نماز میت اقامه کرد.
مراسم وداع با پیکر مطهر شهید نوروزی، سه‌شنبه شب نیز با حضور گسترده مردم در حسینیه مزار شهدای کرمانشاه برگزار شد.
شهید مهدی نوروزی شنبه شب گذشته در حین دفاع از حرمین مطهر امامین عسکریین(ع) در شهر مقدس سامرا به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
مراسم ختم این شهید نیز امروز ساعت 14 تا 16 در مسجد آیت‌الله بروجردی کرمانشاه برگزار می‌شود.
تشییع پیکر مطهر جانباز سمنانی
گزارش خبرگزاری ایرنا از سمنان نیز حاکی است، پیکر مطهر جانباز روشندل شهید «مرتضی معماری» دیروز با حضور گسترده قشرهای مردم و مسئولان استانی در سمنان برگزار شد.
این جانباز 70 درصد روشندل پس از سال‌ها تحمل درد و رنج ناشی از جراحت‌های دوران جانبازی به درجه رفیع شهادت نايل آمد و در گلزار شهدای سمنان به خاک سپرده شد.
پیکر این شهید پس از اقامه نماز توسط نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه سمنان در کنار سایر شهیدان به خون خفته این خطه آرام گرفت.
مرتضی معماری در 22 آبان 1360 در منطقه عملیاتی بستان از ناحیه دو چشم مورد اصابت ترکش قرار گرفت و نابینا شد.
به گفته مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران سمنان: این شهید بزرگوار قبل از شهادت برخی اعضای بدن خود را اهداء کرد.
حجت‌الاسلام حسن فریدون گفت:‌ شهید معماری که قبل از فوت دچار مرگ مغزی شده بود پنج عضو بدن خود را اهدا و همچنان نقش جانبازی و ایثارگری خود را پس از شهادتش نیز ادامه می‌دهد.
پیکر مطهر شهید خوش‌کلام
 تشییع شد
با حضور پرشور مردم، مسئولان و فرماندهان و نیروهای جان برکف نظامی و انتظامی شهرستان میانه، پیکر مطهر شهید علی خوش‌کلام نیز از مقابل پادگان ارتش تشییع شد.
شهید علی خوش‌کلام از افسران تیپ 36 پیاده مکانیزه نیروی زمینی  بود که در منطقه عملیاتی جنوب شرق در دفاع از مرزهای کشور به شهادت رسید.
وی اهل روستای آلانق در بستان آباد است که پس از تشییع در شهرستان میانه در زادگاه پدری‌اش به خاک سپرده شد.