kayhan.ir

کد خبر: ۳۴۸۳۷
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۵

حوادث کوتاه از کشور


    تلفات حوادث ترافیکی در خوزستان
سرویس شهرستانها: به گزارش پایگاه خبری پلیس، در 24 ساعت گذشته، 4 فقره تصادف در محورهای مواصلاتی خوزستان به وقوع پیوست که مرگ 4 تن و جراحت 5 نفر از شهروندان را در پی داشت.
در اثر واژگونی یک دستگاه خودرو سواری پژو 405 در محور ماهشهر- آبادان یک نفر از سرنشینان خودرو کشته و دو تن دیگر مجروح و توسط اورژانس 115 به بیمارستان منتقل شدند.
همچنین در برخورد یک دستگاه موتورسیکلت با یک دستگاه مینی‌بوس، در شهرستان آبادان راکب موتورسیکلت مجروح و توسط اورژانس 115 به بیمارستان منتقل شد اما به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.در حادثه مشابه دیگر، یک دستگاه کامیونت با یک دستگاه موتورسیکلت در شهرستان باوی برخورد کرد که مرگ راکب موتورسیکلت را در پی داشت.
در آخرین حادثه رانندگی، یک دستگاه خودرو سواری سمند با یک دستگاه پراید در محور حمیدیه-اهواز برخورد کرد و 3 سرنشین هر دو خودرو مجروح و به بیمارستان منتقل شدند که یکی از مجروحان به علت شدت جراحات وارده درگذشت.
قتل در قطار مشهد-تهران
سمنان- خبرنگار کیهان: رئیس پلیس راه‌آهن شمال‌شرق کشور از دستگیری زوج سارق به اتهام قتل یک مرد 51 ساله خبر داد.
سرهنگ مالکی افزود: این زوج سارق با آب معدنی آلوده به ماده بیهوشی، 3 تن از اتباع کشور عراق را مسموم کرده و باعث فوت یکی از آنان شدند.
وی اضافه کرد: این زوج 50 میلیون ریال وجه نقد و گوشی‌های تلفن‌همراه این 3 تبعه عراقی را به سرقت بردند.
مالکی یادآور شد: با بررسی فهرست مسافران، زن و مردی که ساعت 3 صبح در ایستگاه شاهرود پیاده شده بودند، شناسایی شدند.
تصادفات ساختگی برای دریافت خسارت
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی هفتگل در خوزستان گفت: در پی وقوع یک تصادف جرحی بین یک دستگاه پراید و یک دستگاه موتورسیکلت در این شهرستان و مصدومیت 5 نفر، پرونده قضایی در این مورد تشکیل شد. در بررسی‌های کارشناسان پلیس، مشخص شد این تصادف ساختگی است که با هماهنگی مقام قضایی، 5 متهم این پرونده دستگیر و تحقیقات پلیس از آنها آغاز شد.سرهنگ تقدسی‌جو افزود: متهمان در برابر مدارک موجود چاره‌ای جز اعتراف نداشتند و به ساختگی بودن تصادف برای کلاهبرداری از بیمه اعتراف کردند.وی ادامه داد: با کامل شدن تحقیقات پلیس، 2 نفر دیگر از اعضای باند دستگیر و در بازجویی‌ها به جرم خود اعتراف کردند.
فرمانده انتظامی هفتگل خاطرنشان کرد: متهمان پرونده، برای سیرمراحل قانونی، تحویل مراجع قضایی شدند.
دستگیری متهم فراری
یزد- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی مهریز گفت: مأموران پلیس این شهرستان در یک عملیات برنامه‌ریزی شده و منسجم 5 تن از متهمان فراری را شناسایی و دستگیر کردند.
نصیری با اشاره به کشف 35 دستگاه تجهیزات ماهواره‌ای افزود: ماموران در این طرح ضمن کشف یک دستگاه خودرو پراید سرقتی، یک دستگاه موتورسنگین 250 سی‌سی را توقیف کردند.
جاسازی 243 کیلو تریاک در سقف کامیون
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی بندر خمیر در هرمزگان گفت: در راستای مقابله جدی با سوداگران مرگ و عاملان تهیه و توزیع مواد افیونی، مأموران مبارزه با مواد مخدر با انجام کار اطلاعاتی، از انتقال محموله سنگین مواد مطلع شدند و رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.
سرگرد حسنوند افزود: با تشکیل چند اکیپ ویژه و اعزام به محل احتمالی تردد قاچاقچیان، حین کنترل خودروهای عبوری، مأموران در محور کهورستان به لارستان به یک دستگاه کامیون مشکوک شده و دستور توقف آن را صادر کردند.وی ادامه داد: با متوقف شدن خودرو، مأموران در بازرسی دقیق از آن، 243 کیلو و 380 گرم موادمخدر از نوع تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در سقف کابین کامیون جاسازی شده بود، کشف کردند.
اعدام متهم آدم‌ربا
ساری- فارس: دادستان مرکز مازندران از اجرای حکم اعدام یکی از متهمان این شهرستان که دانشجوی دختر را ربوده بود، خبر داد.
اسدالله جعفری درباره اجرای این حکم گفت: در سال 1387 شاکیه دانشجو دانشگاه ساری، که قصد عزیمت به یکی از شهرهای مجاور را داشته توسط متهمان به بهانه تصادف ساختگی ربوده شد.
وی اظهار کرد: متهمان در اعتراض این دانشجو، وی را با تبر تهدید کرده و این فرد را به خانه باغ برده و با تهدید و کتک‌کاری، وی را مورد تجاوز قرار دادند که با شکایت شاکیه و صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست پرونده در این خصوص تشکیل شد.
دادستان مرکز مازندران افزود: پس از دریافت شکایت، پرونده دراین‌باره تشکیل، محکوم علیه به اتهام آدم‌ربایی و ایراد ضرب در دادگاه بدوی محکوم به حبس و درخصوص تجاوز به عنف در دادگاه کیفری استان محکوم به اعدام شد که این حکم پس از تایید دیوان عالی کشور در محوطه زندان ساری اجرا شد.جعفری در پایان گفت: متهم ردیف دوم و سوم نیز هر کدام به تحمل 99 ضربه شلاق تعزیری و اقامت اجباری به خارج از استان محکوم شدند.
توقیف 9/7 میلیون نخ سیگار مسروقه
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: کارکنان انتظامی شهرستان «اسلام‌آباد غرب» در یک عملیات پلیسی موفق به کشف محموله مسروقه سیگار خارجی به مبلغ 20 میلیارد ریال شدند.
سرتیپ منوچهر امان‌اللهی افزود: سارقان قصد فروش سیگارها را داشتند که توسط پلیس شناسایی و دستگیر شدند.
وی با اشاره به کشف 7 میلیون و 900 هزار نخ سیگار خارجی در مارک‌های مختلف ادامه داد: در همین ارتباط 4 نفر متهم دستگیر شدند.