kayhan.ir

کد خبر: ۳۴۸۳۵
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۵
احمدی‌مقدم برای چندمین بار اعلام کرد

راه‌اندازی پلیس مبارزه با مفاسد اقتصادی

فرمانده نیروی انتظامی کشور بار دیگر بر راه‌اندازی پلیس مبارزه با مفاسد اقتصادی در کشور خبر داد و گفت: عزم ما برای ایجاد ساختار و تشکیلات پلیس مبارزه با مفاسد اقتصادی جزم است و می‌کوشیم در این حوزه، پلیسی هم عرض با سایر حوزه‌ها و بدون تحت نظر سایر مجموعه‌ها دایر کنیم.

سرتیپ اسماعیل احمدی‌مقدم دیروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در بوشهر تاکید کرد: قصد داریم با عقد تفاهم‌نامه با وزارت اقتصاد و دارایی، رابطه نزدیک‌تری با مجموعه‌های اقتصادی داشته باشیم و حوزه پیشگیری از مفاسد اقتصادی را فعال کنیم.
وی تاکید کرد: پیش از این بیشتر تمرکز ما در این حوزه برخورد  و مقابله بود، اما با امضای چنین تفاهم‌نامه‌ای روش جدیدی برای مقابله با مفاسد اقتصادی اتخاذ خواهد شد.
احمدی‌مقدم تاکید کرد: فساد اقتصادی آثار و تبعات اجتماعی و سیاسی زیادی دارد، بنابراین باید با جدیت با آن برخورد و مقابله کرد که البته این اراده در حال شکل‌گیری است.
فرمانده نیروی انتظامی حضور نظامی داعش در کنار مرزهای ایران را منتفی دانست و گفت: در گذشته با حضور گروه‌های تروریستی در سعدیه و جلولا فاصله داعش تامرز قصر شیرین 40 کیلومتر بود، اما این مناطق با تلاش ارتش و نیروهای مردمی عراق آزاد شده‌اند.
احمدی‌مقدم درباره وظیفه پلیس با موضوع آمران به معروف و نهی از منکر و تذکرکنندگان لسانی نیز گفت: اگر مردم شاهد بداخلاقی‌هایی باشند،  انتظار می‌رود نارضایتی خود را اعلام کنند و اگر  احتمال اثربخشی می‌دهند، تذکر دهند، اما در صورت بی‌توجهی به تذکر، کسی حق حمله و ضرب و جرح علیه فرد بی‌توجه را ندارد و در صورت وقوع جرم آشکار مراتب باید به اطلاع پلیس برسد.
احمدی‌مقدم گفت: همه باید به قانون تمکین کنند، پلیس مدافع و حامی هر تصمیم قانونی است و در این‌گونه مسائل تا جایی که شاهد تنش و درگیری نباشد، مدارا می‌کند.
وی امنیت استان بوشهر را مطلوب و قابل قبول خواند و با اشاره به کاهش چشمگیر آمار جرایم در این استان نسبت به یک دهه گذشته، گفت: بوشهر در 10 سال گذشته در جرایم خشن مقام اول تا چهارم کشور را به خود اختصاص داده بود اما با تلاش پلیس و سایر نیروهای امنیتی امروز این استان از امنیت بالا و رضایت‌بخشی بهره‌مند است.
فرمانده ناجا گفت: نظم اجتماعی، کنترل سواحل و مراقبت از منافع کشور در حوزه‌های آبی بین‌‌المللی و همچنین حفاظت از مراکز تولید انرژی در این استان مطلوب ارزیابی می‌شود.