kayhan.ir

کد خبر: ۳۴۸۳۴
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۴
مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرد

تولید روزانه 8 تن ذرات معلق در ترافیک تهران

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران گفت: روزانه 8 تن ذرات معلق در ترافیک شهر تهران تولید می‌شود که سهم عمده آن مربوط به موتورسیکلت‌ها و کامیون‌ها است.

به گزارش تسنیم، سیدوحید حسینی در سومین همایش آلودگی هوا و صدا که صبح دیروز در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، اظهار داشت: همیشه به وضعیت ذرات معلق توجه می‌شود اما این درحالی است که ما ازنظر مابقی آلاینده‌ها نیز وضعیت خوبی نداریم.
وی افزود: در ذرات کمتر از 2/5 میکرون امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد بودیم به‌طوری که روزهای ناسالم 85 روز بود به اضافه سه روز بسیار ناسالم اما سال گذشته 113 روز ناسالم با 10 روز بسیار ناسالم داشتیم.
مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت‌ هوای شهر تهران با بیان اینکه دلیل این وضعیت این است که کیفیت سوخت مداوم پایش می‌شود افزود: در تهران تعداد ذرات بسیار ریزی وجود دارد که نفوذشان از سایر ذرات دیگر بیشتر است. حسینی گفت: در مناطقی که ترافیک بیشتر است، این ذرات بین 100 تا 200 هزار افزایش می‌یابد به عبارتی با افزایش حجم ترافیک این ذرات نیز افزایش می‌یابند.
وی به یافته‌هایی درباره اندازه‌گیری ذرات روی خودروها اشاره کرد و گفت: خودروهای یورو 2 تفاوت چندانی با خودروهای یورو 4 ندارند اما اگر خودروها را با استاندارد یورو 2 تولید می‌کنیم باید واقعاً همینطور باشد و یورو 2 باقی بماند. درحال حاضر وضعیت خودروهای گازسوز از خودروهای بنزین سوز به مراتب بدتر است چراکه گازسوز کردن خودروها به درستی انجام نشده و فاصله زیادی بین این خودروها ازنظر آلایندگی وجود دارد.
حسینی تصریح کرد: موتورهای 125 کاربراتوری بنزینی به نسبت استاندارد یورو 2 و یورو 3 فاصله زیادی دارند اما کافی است در صنعت موتورسیکلت کاربراتوری دقت نظر داشته باشیم.وی تأکید کرد: روزانه 8 تن ذرات معلق در ترافیک تولید می‌شود که بیشتر آنها ناشی از موتورسیکلت‌ها و کامیون‌ها است.