kayhan.ir

کد خبر: ۳۴۸۲۵
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۴

فرعون مصر آزاد شد!

وکیل مدافع دیکتاتور مصر تصریع کرد که موکلش خارج از زندان است و دیگر در ارتباط با هیچ پرونده‌ای حکم حبس علیه‌ او مطرح نیست.

به گزارش ایسنا، پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره نوشت: وکیل مدافع «حسنی مبارک»، دیکتاتور سابق مصر در یک گفت‌وگوی مطبوعاتی  از آزادی وی خبر داد و خاطرنشان کرد: «مبارک» بیش از یک هفته قبل دوران محکومیت خود را به اتمام رساند و اکنون در بیمارستان نظامی  «معادی» قاهره است و با توجه به وضعیت جسمانی فعلا در آنجا خواهد ماند».
وی تاکید کرد: دادخواستی نیز به دادستانی کل ارایه خواهد شد تا مدتی را که پسران «حسنی مبارک» در حبس موقت به سر برند، به عنوان محکومیت زندان آنها احتساب کند و به این ترتیب آن دو نیز آزاد شوند.
 در همین حال، یک منبع قضایی در دادستانی کل مصر در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی گفت: «پس از اینکه دادگاه، درخواست تجدید نظر مبارک درباره حکم صادره درخصوص پرونده کاخ‌های ریاست‌جمهوری را پذیرفت، مبارک قانونا آزاد محسوب می‌شود چراکه بدین ترتیب تنها حکمی که علیه او صادر شده بود، ساقط شده است.»
 این منبع عنوان داشت: «مبارک درخصوص پرونده کشتار تظاهرکنندگان تبرئه شد و وی همچنین با پرداخت 18 میلیون پوند مصری (حدود 5/2 میلیون دلار) به عنوان جریمه به دادستانی درخصوص پرونده فساد مالی که در رسانه‌ها با نام «هدایای الاهرام» شناخته شده است، دیگر با اتهامی مواجه نیست و آزاد است.»
 دادگاه تجدید نظر قاهره  روز سه شنبه حکم حبس صادر شده برای «مبارک» و پسرانش در پرونده فساد مالی در کاخ‌های ریاست جمهوری مصر را لغو کرد و دستور دادرسی مجدد این پرونده را صادر کرد. این درحالی است که رسانه‌های مصری پس از این حکم  تجدید‌نظر گزارش دادند که «مبارک» و دو پسرش آزاد نخواهند شد چراکه در حالی پرونده آنها به دادگاه ارجاع داده شد، که آنها در زندان بوده‌اند و حکم برگزاری دادگاه تجدیدنظر شامل آزادی آنها نخواهد شد، به این ترتیب آزادی آنها تنها توسط دادستانی کل یا دادگاه جدیدی که به بررسی این پرونده بپردازد، ممکن خواهد بود. دیکتاتور برکنار شده مصر متهم به کشتن هزاران انقلابی در جریان انقلاب این کشور در سال 2011 است که توسط دادگاه از این اتهام تبرئه شد. چند روز پیش حتی اعلام شد، مبارک آماده ورود به کاخ مجلل خود در شرم‌الشیخ می‌شود!