kayhan.ir

کد خبر: ۳۴۸۲۰
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۳

مقاومت فلسطین:‌ مشارکت در تظاهرات پاریس موجب تبرئه نتانیاهو از جنایاتش نخواهد شد

سخنگوی حماس با اشاره به حضور ریاکارانه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در راهپیمایی ضدتروریسم پاریس اعلام کرد که نتانیاهو همچنان نماد تروریسم در جهان خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، «سامی ابوزهری» طی بیانیه‌ای شرکت نتانیاهو در راهپیمایی پاریس را محکوم کرد و گفت: این اقدام نمی‌تواند باعث تبرئه نتانیاهو از جنایت‌هایش در جریان جنگ 51 روزه غزه شود.
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه گذشته در راهپیمایی ضد تروریستی در شهر پاریس که با حضور 50 نفر از مقامات و سران کشورها برگزار شد، شرکت کرد.
این در حالی است که نتانیاهو عامل اصلی کشتار 2200 شهروند فلسطینی، زخمی شدن بیش از 11 هزار نفر دیگر و تخریب بیش‌از 28 هزار باب منزل در جریان جنگ غزه است که این اقدامات از نظر قوانین بین‌المللی جنایت جنگی به‌شمار می‌رود. دلیل مخالفت‌های رژیم صهیونیستی با عضویت فلسطین در دادگاه بین‌المللی کیفری لاهه نیز دقیقا به همین جنایات بازمی‌گردد. در صورت موفقیت فلسطین، نتانیاهو و بسیاری از مقامات صهیونیستی به اتهام جنایت جنگی محاکمه می‌شوند.
سالی سخت
 برای رژیم صهیونیستی
از سوی دیگر وزارت خارجه رژیم صهیونیستی پیش‌بینی کرد که سال 2015، سالی سخت و پر چالش در زمینه روابط خارجی برای «اسرائیل» خواهد بود.
در گزارش وزارت خارجه رژیم صهیونیستی تاکید شده «اسرائیل سال پر چالشی را در زمینه مواجهه با توان نظامی حزب‌الله و حماس خواهد داشت.» طبق آخرین اظهارات نصرالله، حزب‌الله لبنان به تسلیحاتی مجهز است که به فکر صهیونیست‌‌ها هم خطور نمی‌‌کند. پایگاه لبنانی المیادین اما اعلام کرد که یک نظامی اسرائیلی در شهرک «ید مردخای» واقع در اطراف نوار غزه به ضرب گلوله کشته شد.
روزنامه معاریو در این باره نوشت: «احتمال دارد که این گلوله اشتباها به نظامی اسرائیلی برخورد کرده و باعث کشته شدن او شده باشد.»
انتفاضه سوم در راه است
«یحیی موسی» از رهبران حماس با انتقاد از مشارکت محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان با رژیم صهیونیستی در تحریم مردم غزه گفت: تنها راه نجات غزه از محاصره، خروج از پیمان اسلو و انتفاضه سوم در کرانه باختری است.
موسی گفت: کسی که از عذاب دادن ملت غزه لذت می‌برد، با قاتل کودکان غزه دست می‌دهد و برای اعلام همبستگی و کمک پاریس را از غزه مستحق‌تر می‌داند خائن است. گفتنی است محمود عباس برای اعلام همبستگی با حادثه شارلی در پاریس در کنار سایر رهبران عربی در پاریس راهپیمایی کرد.
سایر رویدادها
* رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین پس از دیدار خود از ترکیه وارد قاهره پایتخت مصر شد تا با مقامات ترکیه دیدار کند.
* کمیسر آژانس امداد و اشتغال آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد، هنوز ده‌ها هزار خانواده فلسطینی بدون سرپناه هستند و زندگی آنان در خطر است.
* یکی از مجری‌های شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی انگلیس به علت دفاع از فلسطینیان در معرض استعفای اجباری قرار گرفت.
* وزیر خارجه اسپانیا که به غزه سفر کرده خواستار رفع محاصره غزه شد.
* رئيس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد در صورتی که اعراب با رجوع دوباره طرح پایان اشغالگری اسرائيل به شورای امنیت موافق باشند  طرح را دوباره به شورای امنیت ارائه می‌دهد.