kayhan.ir

کد خبر: ۳۴۸۱۷
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۰

چهار سوی پنج قاره

سخنرانی ناتمام السبسی
در پی اعتراض خانواده‌های شهدای انقلاب تونس، سخنرانی «الباجی قاید السبسی» رئیس‌جمهور این کشور در مراسم جشن چهارمین سالروز انقلاب ناتمام ماند.
السبسی در بخش‌هایی از سخنان خود در خلال مراسم گفت:‌ «انقلابیون تونس نه ایدئولوژی داشتند نه رهبر» که موجب خشم خانواده‌های شهدا شد.
گوانتانامو و اوباما
سخنگوی کاخ سفید اذعان کرد که این مسئله برای باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا چالش‌برانگیز خواهد بود که بخواهد زندان گوانتانامو را پیش از پایان دوره ریاست جمهوری خود تعطیل کند! تعطیلی این زندان مخوف جزو شعارهای اصلی انتخاباتی اوباما در روز نخست ریاست‌جمهوری است!
تاسیس پایگاه نظامی خارجی در ازبکستان ممنوع!
«اسلام کریم‌اف»، رئیس‌جمهور ازبکستان گفت: عضو هیچ‌گونه پیمان سیاسی و نظامی نشده و اجازه استقرار پایگاه‌های نظامی خارجی در خاک خود را نمی‌دهیم.
فرمانده جدید اطلاعات دفاعی آمریکا
سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد، دریابان «وینسنت استوارت» به عنوان فرمانده آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا که بازوی جاسوسی خارجی پنتاگون به شمار می‌رود منصوب شده است.
استوارت اولین سیاه‌پوست و همچنین اولین عضو نیروی دریایی آمریکا است که فرماندهی این آژانس را برعهده می‌گیرد.
جنگی سخت با حزب‌الله
منابع جاسوسی رژیم صهیونیستی اعلام کردند که جنگ آتی با حزب‌الله لبنان بسیار خشونت‌بار خواهد بود و با گذشته قابل مقایسه نیست چرا که در صورت رخ دادن چنین جنگی روحیه و صبر اسرائیلی‌ها به طور بی‌سابقه‌ای تضعیف خواهد شد. این منابع همچنین اعلام کردند، حزب‌الله در جنگ بعدی اسرائیل را غافلگیر خواهد کرد.
فراخواندن سفیر لبنان از سوی امارات
وزارت خارجه امارات سفیر لبنان را به دلیل سخنان دبیر کل حزب‌الله لبنان درباره بحرین فراخواند و اعتراض خود را رسما به وی ابلاغ کرد.
سیدحسن نصرالله از سیاست‌های سرکوبگرانه رژیم آل خلیفه نسبت به مردم بحرین انتقاد کرده بود.