kayhan.ir

کد خبر: ۳۴۸۱۳
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۹

کوتاه اقتصادی

* بر اساس بخشنامه جدید سازمان امور مالیاتی کشور، سازمان بیمه سلامت از قانون مالیات بر ارزش افزوده در قبال وجوه و حق بیمه دریافتی که صرف خرید خدمات درمانی بیمه‌شدگان می‌گردد، معاف شد.
سازمان امور مالیاتی کشور، تصویب نامه هیئت وزیران مورخ 92/4/8 مبنی بر معافیت سازمان بیمه سلامت از قانون مالیات بر ارزش افزوده، در قبال وجوه و حق بیمه دریافتی که صرف خرید خدمات درمانی بیمه‌شدگان می‌گردد را به ادارات مالیاتی ابلاغ کرد.
* معاون وزیر صنعت، با اشاره به جزئیات راه‌اندازی سه طرح بزرگ فولادی از دستور جدید وزیر صنعت برای تسریع در اجرای طرح‌های فولادی خبر داد و گفت: 5 میلیارد دلار سرمایه‌‌گذاری در بخش فولاد طراحی شده است. مهدی کرباسیان با بیان اینکه وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید بر تسریع در تکمیل و راه‌اندازی هفت طرح فولادی دارد، گفت: در عین حال، سه طرح بزرگ فولادی نیز در کشور طراحی شده که به نظر می‌رسد می‌تواند ظرفیت مناسبی را برای کشور در این بخش ایجاد کند.معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: البته این 5 میلیارد دلار در بخش طرح‌های توسعه‌ای سرمایه‌گذاری خواهد شد و منابع مالی مورد نیاز با مشارکت سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی تامین می‌شود.
* با اجرای عملیات کابل برگردان ارتباط تلفنی مشترکین با پیش‌شماره‌های 2670، 2284 الی 2289، 7729، 7770 الی 7774، 7786 الی 7788 از امروز حداکثر به مدت 72 ساعت با اختلال همراه است.
* معاونت استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری از تصویب دستورالعمل جدید خرید و اجاره هواپیما خبر داد. حمید حبیبی ضمن اعلام خبر فوق، اظهار داشت: با تصویب دستورالعمل جدید از این پس تنها به هواپیماهای با سن زیر 15 سال اجازه اجاره یا خرید داده می‌شود. وی افزود: دستورالعمل قبلی دارای تبصره‌هایی برای ورود هواپیما بود که هواپیماهای با عمر بیش از 30 سال وارد کشور می‌شدند. حبیبی خاطرنشان کرد: هر چند که محدودیت‌هایی روی سن هواپیما ایجاد شده اما بر اساس آئین‌نامه جدید مراحل اداری کاهش و مراحل ورود و پذیرش هواپیما تسهیل شده است.