kayhan.ir

کد خبر: ۳۴۷۹۴
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۱
جام جهانی هندبال از امروز آغاز می شود

نخستین تجربه ایران در آوردگاه جهانی

مسابقات جام جهانی هندبال در شرایطی از امروز آغاز می‌شود که ایران در نخستین تجربه جهانی اش فردا به مصاف بوسنی و هرزگوین می رود.
سرویس ورزشی-

جام جهانی هندبال 2015  قطر در حالی از امروز با برگزاری دیدار افتتاحیه میان تیم های قطر و برزیل آغاز می شود که تیم ملی کشورمان با کسب مدال برنز در شانزدهمین دوره جام ملت‌ها در بهمن ماه سال گذشته، برای اولین بار جواز حضور در جام جهانی را کسب کرده است.
برای شرکت در چنین رقابت‌های مهمی انتظار می رفت تیم ملی بهترین برنامه آماده سازی را پشت سر بگذارد اما شرایط چندان بر وفق مراد ملی پوشان هندبال نبود. مطرح شدن موضوع انتخابات فدراسیون،تغییر سرپرست هندبال،مشکلات مالی و برخی دیگر از عوامل دست به دست هم دادند تا جام جهانی هندبال کمی در سایه قرار گیرد.
با این حال تلاش های فدراسیون برای آماده کردن تیم ملی در نهایت منجر به آن شد که ملی پوشان پیش‌از اعزام به قطر، یک اردوی خوب را در کشور ایتالیا برگزار کرد و از همان کشور نیز راهی محل برگزاری مسابقات شوند.
اگرچه برخی منتقدان هندبال شرایط آماده سازی این تیم را برای جام جهانی مناسب نمی دانستند اما توکلی نایب رییس اول فدراسیون هندبال پیش از آغاز این رقابت ها، نظر دیگری داشت. او شرایط را برای تیم ملی مساعد می دانست تا جایی که در گفت و گویی با خبرگزاری ایرنا مدعی شده بود با یک تیم "رویایی" و "آرمانی" به قطر می رویم.
اسامی 18 بازیکن ایران
دو روز پیش از آغاز این رقابت‌ها و  در پایان اردوی مشترک تیم ملی هندبال ایران با ایتالیا، بروت ماچک سرمربی تیم ملی هندبال ایران اسامی نهایی تیم ملی را اعلام کرد تا اسامی 18 ملی‌پوش ایران برای شرکت در مسابقات جهانی 2015 قطر مشخص شود. بر اساس اعلام کادرفنی ، تیم ملی ایران در جام جهانی با حضور نفراتی به نام های مجتبی حیدرپور ( شماره پیراهن2)، محمد رضا رجبی (3)، میلاد مسائلی (4)، سجاد استکی (6)، پویا نوروزی نژاد (7)، علیرضا موسوی (8)، مهدی بیجاری (9)، الله کرم استکی (10) ، مجتبی کرمیان (11)، احسان ابویی (18)، امین کاظمی (20)، سجاد ندری (22)، سعید حیدری راد – دروازه‌بان (23)، افشین صادقی (24) ، محسن بابا صفری – دروازه‌بان (26)، جلال کیانی (36) ، امید سه‌کناری (87) و سعید برخورداری – دروازه‌بان (89) به میدان خواهد رفت.بروت ماچک، سرمربی تیم ملی هندبال ایران پس از انتخاب لیست 18 نفره خود برای حضور در بیست‌و‌چهارمین دوره مسابقات جهانی، گفت: در انتخاب نهایی نفرات کار بسیار سختی داشتم و این سخت‌ترین انتخاب در طول عمر مربیگری‌ام بود، چرا که تمام 22 نفر با روحیه جنگنده‌ در تمام طول اردوها چه در تهران و چه در ایتالیا من را به حضور قوی در اولین مصاف جهانی ایران تشویق کردند.
وی ادامه داد: این که با علی‌رغم میل باطنی‌ام مجبور شدم چهار نفر را خط بزنم، به معنای ضعف آنها نیست و این چهار نفر نیز برای من عضو تیم ملی محسوب می‌شود، حتی لباس ملی با اسم و شماره آنها نیز به آنها تحویل داده‌ایم. من به تمام 22 بازیکن ایران افتخار می‌کنم و قول می‌دهم یک تیم جنگنده و جسور را به میدان بفرستم.
قرعه کشی مسابقات
 قرعه کشی مسابقات جام جهانی قطر اواسط تیرماه برگزار شدو تیم های شرکت کننده حریفان خود را در این مسابقات شناختند. بر اساس قرعه کشی در گروه اول تیم های شیلی، برزیل، بلاروس، اسلوونی، اسپانیا، قطر قرار گرفتند. در گروه دوم تیم های  ایران، تونس، اتریش، بوسنی، کرواسی، مقدونیه حضور دارند. در گروه سوم تیم های امارات متحده عربی ، مصر،جمهوری چک ،سوئد،فرانسه، الجزایر به رقابت با یکدیگر می پردازند. و در گروه چهارم نیز تیم های  آلمان، بحرین، آرژانتین، لهستان، دانمارک، روسیه برابر هم صف آرایی می کنند.
لازم به یادآوری است فردا (جمعه)  از ساعت 15:30 به وقت تهران تیم ملی هندبال کشورمان به مصاف تیم بوسنی و هرزگوین خواهد رفت.