kayhan.ir

کد خبر: ۳۴۷۵۳
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۲
درخواست روحانیون و طلاب استان از دادستان ویژه روحانیت:

مدیرکل هتاک اداره ارشاد لرستان را محاکمه کنید

جمعی از روحانیون و طلاب استان لرستان در اطلاعیه‌های جداگانه‌ای سخنان سخیف و توهین‌آمیز مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان علیه علما و برگزیدگان ملت شریف ایران در مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی را به شدت محکوم کردند.

در بیانیه روحانیون و طلاب استان لرستان تاکید شده است، سخنان هتاکانه حمیدرضا حنان به ساحت آیت‌الله علم‌الهدی عضو مجلس خبرگان رهبری و حجج اسلام آقایان رسایی و پناهیان را به شدت محکوم می‌کنیم و عمل وی را خیانت به انقلاب و نظام اسلامی و خون شهدا می‌دانیم.
در این اطلاعیه ضمن تشکر از مسئولانی که با نهی از منکر این فرد خاطی  به وظیفه خود عمل کرده‌اند بر حمایت قاطع از روحانیت انقلابی و دلسوز کشور اعلام شده است.
جمعی از روحانیون و طلاب شهرستان بروجرد نیز هفته پیش در بیانیه‌ای خطاب به حجت‌الاسلام رئیسی دادستان دادگاه ویژه روحانیت با اشاره به اهانت حمید رضا حنان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان علیه برخی از علما و انقلابیون سرشناس کشور در همایش احیای دین و اصلاح‌طلبی از دیدگاه امام خمینی(ره) اظهار داشتند: عمل وی ظلم به نظام اسلامی و برخی از شخصیت‌های دلسوز و برجسته انقلاب است.
در  بخشی از این نامه تاکید شده است: ما جمعی از طلاب و روحانیون شهرستان ولایت‌مدار بروجرد از دادگاه ویژه روحانیت و مسئولان دلسوز این نهاد مهم می‌خواهیم که در راستای انجام رسالت خود که دفاع و صیانت  از شئون روحانیت است با فرد مذکور برخورد قاطع و انقلابی کند.
ابراهیم آقامحمدی نماینده مردم خرم‌آباد و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در واکنش به اظهارات مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: «امکانات دولت در لرستان برای یک جریان سیاسی ساماندهی شده و همایش مذکور مقدمه فتنه جدیدی در استان لرستان است و استاندار لرستان و معاون سیاسی امنیتی استاندار مسئول مستقیم این کار بوده و باید پاسخگوی این اقدامات غیر قانونی و اهانت‌های سخنران همایش نسبت به مجلس، علما، روحانیت و ائمه جمعه باشد.»
بنابراین گزارش امام جمعه کوهدشت نیز در دوم دی در واکنشی به سخنان خارج از ادب مدیرکل ارشاد استان لرستان علیه روحانیت تاکید کرده بود، برخی مسئولان حرف‌هایی می‌زنند که نباید بزنند و از حرف‌هایی که می‌زنند باید شرم کنند.
وی تاکید کرد: روحانیت باید در ادارات فعال باشد و حق نظارت و تذکر داشته باشد. حجت‌الاسلام حاج شیخ ابراهیم طهماسبی تصریح کرد: هر کسی حق ندارد هر کاری که دلش خواست بکند و مثل رضاخان علیه روحانیت موضع‌گیری کند.
امام جمعه کوهدشت تاکید کرد: اگر چنین مسائلی بار دیگر تکرار شود ما مجبوریم راهپیمایی کنیم.