kayhan.ir

کد خبر: ۳۴۷۱۳
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۸

فریاد «سرنگون باد حمد» در خیابان‌های بحرین

مردم بحرین با برگزاری تظاهرات و سردادن شعار «سرنگون باد شیخ حمد» خواستار سقوط آل خلیفه و پایان دیکتاتوری این رژیم شدند.
سرویس خارجی-

ده‌ها هزار تن از شهروندان بحرینی با برگزاری تظاهرات در منامه پایتخت بحرین و دیگر شهرهای این کشور شعار «مرگ بر آل خلیفه» و «مرگ بر شیخ حمد» سر دادند و خواستار سرنگونی رژیم آل خلیفه شدند.
مردم بحرین در حالی که پرچم‌های بحرین، عکس شهدای راه انقلاب و تصاویر شیخ علی سلمان را در دست داشتند، یکصدا تاکید کردند که راه انقلاب ادامه دارد و تا زمانی که انقلابیون به خواسته‌های خود نرسند خیابان‌ها را ترک نخواهند کرد.
تظاهرکنندگان همچنین خواستار آزادی زندانیان سیاسی به ویژه شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی بحرین شدند که بیش از دو هفته است در بازداشت به سر می‌برد.
این در حالی است که نیروهای امنیتی آل خلیفه همچنان به سرکوب مردم ادامه می‌دهند و از انواع گلوله و گازهای سمی برای شلیک به تظاهرکنندگان استفاده می‌کنند.
تقدیر از دبیر کل حزب‌الله لبنان
شماری از جوانان و فعالان فضای مجازی به منظور سپاسگزاری از مواضع دبیرکل حزب‌الله لبنان در حمایت از انقلاب 14 فوریه کمپین تشکر از نصرالله راه‌اندازی کردند.
به گزارش خبرگزاری فارس، پس از واکنش منفی سران بحرین از جمله وزیر اطلاع‌رسانی و وزیر کشور بحرین به انتقادات «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله لبنان که جمعه گذشته از سیاست «سرکوب» آل خلیفه انتقاد کرد، جوانان بحرینی در فضای مجازی کمپین تشکر از سید حسن نصرالله راه‌اندازی کردند.
در این کمپین، خیل عظیمی از کاربران شبکه‌های اجتماعی این کشور در نوشته‌هایی از مواضع سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله تقدیر و تشکر کردند.