kayhan.ir

کد خبر: ۳۴۵۰۶
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۷

خبرهای ضد و نقیض از وقوع درگیری‌های شدید بین طالبان و داعش در افغانستان

منابع خبری به نقل از یک مقام محلی در استان هلمند افغانستان اعلام کردند، درگیری میان تروریست‌های داعش و طالبان در این استان، 50 کشته برجای گذاشت.


به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، «محمدجان رسولیار» معاون استاندار هلمند به این خبرگزاری گفته، بر اثر درگیری میان عناصر طالبان و تروریست‌های داعش که پرچم‌های سیاه در دست داشتند، 50 نفر از طرفین به هلاکت رسیدند.
به گفته وی، شماری از تروریست‌ها که فکر می‌کنند «ملا عمر» رهبر طالبان افغانستان مرده است، با «ابوبکر البغدادی» سرکرده داعش بیعت کرده‌‌اند. دو گروه تروریستی داعش و طالبان  با هم اختلافات ایدئولوژیکی و تاکتیکی هم دارند و طالبان در قبال شیعیان مواضع ملایم‌تری دارد. اما هر دو گروه به خاطر حرکت‌‌های افراطی و کشتارهای خیابانی مردم بی‌گناه، به شدت بدنام هستند.
از استان «کنر» افغانستان نیز خبر می‌رسد، نیروهای دولتی 183 تروریست طالبان را در شهرستان «دانگام» این استان به هلاکت رسانده و 122 نفر از تروریست‌‌ها را نیز زخمی کردند.
در این درگیری شش سرباز دولتی و دو غیرنظامی نیز کشته شدند. درگیری در شهرستان دانگام زمانی آغاز  شد که عناصر داخلی و خارجی طالبان تلاش کردند این شهرستان را به اشغال خود درآورند. این درگیری‌ها آوارگی بیش از 400 خانوار افغان را نیز به دنبال داشته است.
از استان «سرپل» افغانستان نیز خبر می‌رسد، عناصر طالبان 12غیرنظامی را ربوده و به محل نامعلومی انتقال داده‌اند.