kayhan.ir

کد خبر: ۳۴۵۰۴
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۷

لبنان یکپارچه حملات تروریستی جبهه النصره به طرابلس را محکوم کرد

مردم لبنان از همه ‌طوایف و گرایش‌های سیاسی، یکپارچه انفجار تروریستی منطقه علوی‌نشین «جبل محسن» شهر طرابلس در شمال لبنان را محکوم کردند و خواستار مبارزه با تروریست‌های تکفیری شدند.


به گزارش ایرنا، در انفجار تروریستی شنبه شب در منطقه «جبل محسن» شهر طرابلس که ساکنان آن به حمایت از نظام سوریه معروف هستند 9 تن کشته و 50 نفر مجروح شدند. این حمله تروریستی داخل یک قهوه‌خانه رخ داد. ارتش لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که هویت دو فرد انتحاری که به دو کمربند انفجاری حاوی 4 کیلوگرم ماده تی‌ان‌تی مجهز بودند شناسایی شده است.
این دو از اعضای گروه تروریستی جبهه النصره بودند. «تمام سلام»، نخست‌وزیر لبنان با صدور بیانیه‌ای این انفجار تروریستی را محکوم کرد و هدف از آن را «ضربه زدن به اوضاع امنیتی و آرامش» و «باز گرداندن فضای هرج‌ و مرج و خشونت در شمال لبنان» دانست. حزب‌الله لبنان نیز طی بیانیه‌ای جنایت تروریست‌های تکفیری را محکوم کرد و خواستار صبر و خویشتنداری و عدم واکنش به این اقدامات شد تا اهداف پست جنایتکاران تحقق نیابد.
«سعدالدین حریری»، رئیس جریان «المستقبل» و جریان 14 مارس نیز انفجار تروریستی را محکوم و آن را اقدامی در جهت ایجاد فتنه و بلوا ارزیابی کردند.
«نجیب میقاتی» نخست‌وزیر سابق لبنان اما تأکید کرد که مردم طرابلس اجازه نمی‌دهند تروریست‌ها از آب گل‌آلود ماهی بگیرند. جنبش امل، حزب نیروهای لبنانی و دیگر احزاب، گروه‌ها و شخصیت‌های لبنانی نیز این انفجار تروریستی را محکوم کردند. شبکه تلویزیونی المنار اعلام کرد که عاملان انفجار طرابلس در منطقه القلمون سوریه آموزش دیده‌اند.
دولت سوریه نیز انفجار تروریستی شنبه شب در منطقه علوی‌نشین جبل محسن در طرابلس را به شدت محکوم کرد.
دولت سوریه ضمن محکوم کردن این انفجار تروریستی با خانواده قربانیان این انفجار ابراز همدردی کرد.