kayhan.ir

کد خبر: ۳۴۳۵۲
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۳

اهانت خبرآنلاین به مقدسات از کجا آب می‌خورد؟! (خبر ویژه)

سایت خبرآنلاین هفته گذشته با انتشار یک یادداشت به دو تن از صحابه خاص پیامبر گرامی اسلام و همچنین نهادهای انقلابی چون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اهانت کرد.


در این یادداشت با استفاده از ادبیات وقیحانه رسانه‌های صهیونیستی و ضدانقلاب، حملات بی‌سابقه‌ای به نهادهای انقلابی و اتهاماتی گسترده به بسیج مستضعفین و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وارد شده است.
متعاقب این اقدام وقیحانه، موجی از واکنش و اعتراض از سوی دلسوزان انقلاب اسلامی شکل گرفت. اما اگر به سوابق برخی گردانندگان این رسانه توجه شود انتشار چنین مقاله‌ای در خبرآنلاین دور از ذهن و غیرقابل باور نخواهد بود!
مروری بر سوابق حسین واحدی‌پور مدیر گروه «رسانه‌ای خبر» سایت خبرآنلاین گویای بسیاری از واقعیات است.
در سایت خبر آنلاین درباره گروه «رسانه‌ای خبر» آمده است: «یادآور می‌شود سایت خبرآنلاین و روزنامه خبر زیرمجموعه «گروه رسانه‌ای خبر» است که روزنامه‌های «خبر جنوب»، «خبر ورزشی»، هفته‌نامه «سیاحت و تجارت» و هفته‌نامه ادبی «نگاه پنجشنبه» را شامل می‌شود. «خبر جنوب» پرتیراژترین روزنامه منطقه‌ای جنوب کشور است که از سال 1358 انتشار یافته است. سایر نشریات این گروه نیز در حوزه خود از نشریات مطرح و بعضاً پرسابقه به شمار می‌روند که همگی به همت حسین واحدی‌پور پا گرفته‌اند»!
اما حسین واحدی‌پور کیست؟! نگاهی به سوابق این شخص نشان از آن دارد که وی با احزاب استعماری و رسانه‌های طاغوتی و ضدانقلاب بسیاری در طول فعالیت به ظاهر خبری خود همکاری داشته است.
حسین واحدی‌پور در مصاحبه‌ای درباره سوابق کاری خود می‌گوید: «قبل از انقلاب و پیش از حزب رستاخیر، سه حزب ایران نوین، مردم، پان‌ایرانیست فعالیت داشتند به واسطه علاقه به کار مطبوعاتی همزمان با هر سه ارکان این حزب‌ها روزنامه ایران نوین، روزنامه مردم و روزنامه خاک و خون همراه با درس خواندن همکاری می‌کردم، پس از این که به واسطه بیماری آسم پدرم به شیراز آمدیم مدتی با روزنامه آیندگان و بعد هم به عنوان سرپرست نشریات جانبی مؤسسه اطلاعات در فارس کار می‌کردم.»
وی ادامه می‌دهد: «به چند روزنامه در تهران پیشنهاد امتیاز ویژه‌نامه‌های استانی دادم تا سرانجام روزنامه «آیندگان» پذیرفت. بر همین اساس به اتفاق آقای فیروز گوران، تحریریه شهرستان‌های روزنامه آیندگان را در تهران راه‌اندازی کردیم.»
گفتنی است حزب ایران‌نوین توسط حسنعلی منصور نخست‌وزیر محمدرضاشاه و عامل تصویب قانون ننگین کاپیتولاسیون تاسیس شده بود، پس از اعدام انقلابی منصور، امیرعباس هویدا نخست‌وزیر بهایی دبیرکل این حزب شد. حزب مردم نیز تحت رهبری اسدالله علم فعالیت می‌کرد.
روزنامه اطلاعات نیز که مدتی آقای واحدی‌پور سرپرست آن روزنامه در فارس بوده است متعلق به سناتور مسعودی از عوامل بسیار نزدیک خاندان پهلوی بوده است.
چنانچه گفته شد حسین واحدی‌پور جزو مدیران روزنامه آیندگان نیز بوده است. فیروز گوران سردبیر این روزنامه در ابتدای انقلاب و هنگام توقیف، به جرم ارتباط با رژیم صهیونیستی، از دوستان نزدیک واحدی‌پور بوده است.
گوران به عضویت در «کارتل مطبوعاتی اسرائیل» معروف است. گوران و بازماندگان این کارتل بعد از انقلاب «ماهنامه جامعه سالم» را منتشر کردند.
نکته قابل تامل در دور جدید فعالیت باقیمانده‌های جریان روزنامه آیندگان این بود که آنان ترجمه فارسی کلمه «اورشلیم» را که همین عبارت «جامعه سالم» بود، برای نام‌گذاری نشریه خود انتخاب کرده بودند.
پس از توقیف و بازداشت عده‌ای از عوامل موسسه آیندگان، اداره روابط عمومی دادستانی کل انقلاب جمهوری اسلامی ایران، در دو اطلاعیه که در 17 مرداد 58 منتشر شد، دیدگاه و علل اقدام خود را به مردم و رسانه‌ها اعلام کرد که در بخشی از آن آمده بود: «چون مدارک به دست آمده حاکی از آن است که روزنامه آیندگان با کمک‌های ساواک و سیا و اسرائیل به وجود آمده و هدفش در رژیم قبلی حمایت از سیاست اسرائیل در مقابل اعراب و در رژیم فعلی تخطئه انقلاب اسلامی ایران می‌باشد، لذا به این وسیله روزنامه ضدانقلابی مزبور توقیف و مدیران آن تحت تعقیب می‌باشند.»
حضرت امام خمینی نیز علاوه بر آن که به دنبال یکی از دروغ‌پردازی‌های آیندگان اعلام کرده بودند دیگر این روزنامه را نمی‌خوانند بعد از توقیف آیندگان نیز در گفتگو با اوریانا فالاچی، با تایید توقیف این روزنامه فرمودند: «روزنامه آیندگان همان بود که با دشمن‌های ما روابط داشت. توطئه بود در کار و با صهیونیست‌ها روابط داشت. از آنها الهام می‌گرفت و بر ضد منافع مملکت و کشور می‌نوشت.»
در رابطه با گردانندگان روزنامه آیندگان از جمله داریوش همایون گرداننده و بنیانگذار اصلی این روزنامه طاغوتی نیز گفتنی‌های فراوانی است که خارج از حوصله این نوشتار است.
خلاصه سخن آن که توهین سایت خبرآنلاین به انقلاب اسلامی و نهادهای مردمی این انقلاب چون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج مستضعفین با توجه به حضور مدیرانی چون حسین واحدی‌پور در این سایت، دور از انتظار نبوده و نیست بلکه سخن آن است که ته‌مانده‌های احزاب طاغوتی پیش از انقلاب و رسانه‌هایی چون آیندگان که از سوی عوامل رژیم صهیونیستی اداره می‌شده است، هنوز در کشور فعال هستند؟!