kayhan.ir

کد خبر: ۳۴۳۰۱
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۶

بشار جعفری: غرب تاوان حمایت از تروریست‌ها در سوریه را می‌دهد

نماینده سوریه در سازمان ملل گفت: حمله تروریستی اخیر در پاریس نتیجه حمایت فرانسه از تروریست‌ها در سوریه است.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از پرس تی‌وی، بشار جعفری درباره حمله اخیر به دفتر نشریه فکاهی «شارلی ابدو» در پاریس گفت: «ما بارها به دولت فرانسه هشدار دادیم که با تروریست‌ها همکاری نکنند... ما به آنها درباره هدایت کردن و خط دادن به تروریست‌ها هشدار داده بودیم و گفته بودیم که نتیجه این کار در نهایت به خودشان برمی‌گردد.»
جعفری تأکید کرد: «امروز فرانسه تاوان سیاست‌های ناپخته و غیرحرفه‌ای خود را درباره بحران سوریه می‌دهد.»
نماینده سوریه در سازمان ملل یادآور شد: «دو سال پیش وزیر کشور فرانسه تروریست‌ها را جهادی و مبارز خواند و گفت نمی‌تواند جلوی عزیمت آنها به سوریه را بگیرد.»
جعفری افزود، فابیوس وزیر خارجه فرانسه حرف بدتری زد و گفت، «جهادی‌ها در سوریه کار خوبی می‌کنند که با نظام سوریه می‌جنگند.»
نماینده سوریه در سازمان ملل تصریح کرد: امروز همین افراد وقتی مردم فرانسه را می‌کشند تروریست نامیده می‌شوند اما زمانی که مردم سوریه را می‌کشتند جهادی تلقی می‌شدند.»
«بثینه شعبان» مشاور سیاسی و اطلاع‌رسانی رئیس‌جمهور سوریه اما طی اظهاراتی از نقش ترکیه در جبهه تروریست‌ها پرده برداشت و گفت: ترکیه از جنگ سوریه بیش از 30 میلیارد دلار سود به جیب زده است.
این اظهارات درحالی صورت می‌گیرد که شبکه الاخباریه سوریه از عملیات موفقیت‌آمیز ارتش سوریه بر علیه گروه‌های تروریستی در حومه استان درعا، حلب خبر داد و افزود، نیروهای ارتش سوریه با کمک نیروهای مردمی موفق شدند حمله تروریست‌ها به این مناطق را ناکام بگذارند و تعداد زیادی از تروریست‌ها را به هلاکت برسانند. برخی کارشناسان معتقدند تروریست‌ها در سوریه و عراق روزهای خیلی بدی را می‌گذرانند. عده‌ای حتی پیش‌بینی کرده‌اند کار تکفیری‌ها در عراق تمام است.