kayhan.ir

کد خبر: ۳۳۷۴۲
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۰

صائب عریقات: بین داعش و رژیم صهیونیستی تفاوتی وجود ندارد

مذاکره‌کننده ارشد فلسطینی‌ها گفت: در خونریزی و جنایت هیچ فرقی بین داعش و نتانیاهو وجود ندارد.


به گزارش خبرگزاری تسنیم، صائب عریقات در گفت‌وگو با شبکه خبری المیادین گفت: «از نظر خونریزی و جنایت هیچ تفاوتی بین گروه تروریستی داعش و بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی وجود ندارد.»
وی افزود: «داعش مردم بی‌گناه را اعدام می‌‌کند، نتانیاهو  نیز اجازه قتل فلسطینی‌ها را صادر می‌کند.»
عریقات تاکید کرد، راه‌های متعددی برای ارائه شکایت علیه اسرائیل چه از طریق تشکیلات خودگردان فلسطین و چه از طریق سازمان‌ها و اشخاص وجود دارد.
وی اظهار داشت، هر چند ما می‌دانستیم پیش‌نویس قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل متحد رای نمی‌آورد ولی اصرار فلسطین برای رای‌گیری در شورای امنیت پیامی برای واشنگتن بود که بداند ما بیشتر منتظر نمی‌مانیم.
وی افزود: واشنگتن می‌دانست که در صورت رد این پیش‌نویس در شورای امنیت، تشکیلات خودگردان فلسطینی درخواست پیوستن فلسطین به نهادهای بین‌المللی را امضا خواهد کرد. این اتفاق نیز افتاد و «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی 20 سند معاهده بین‌المللی را امضا کرد.
این مقام فلسطینی خاطرنشان کرد: پس از پیوستن (احتمالی) فلسطین به دیوان بین‌‌المللی کیفری اوضاع هرگز مانند قبل نخواهد بود و رهبری فلسطین روابط کلی با اسرائیل از جمله هماهنگی‌های امنیتی را بررسی می‌کند.
گفتنی است سفیر فلسطین در سازمان ملل متحد به طور رسمی درخواست عضویت در دیوان بین‌المللی کیفری که مقرش در لاهه هلند است را ارائه کرده است.
مقامات آمریکا در واکنش به درخواست پیوستن فلسطین به معاهدات بین‌المللی از جمله دادگاه بین‌المللی، تشکیلات خودگردان فلسطین را به صورت تلویحی به قطع یا کاهش کمک‌ها تهدید کردند.
اقدام فلسطین برای پیوستن به دادگاه کیفری بین‌المللی خشم مقامات اسرائیلی را نیز برانگیخته تا جایی که نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم از دادگاه کیفری خواست تا درخواست فلسطینیان را قبول نکند.
86 مورد تجاوز
به مقدسات اسلامی
موسسه اوقاف و میراث الاقصی اعلام کرد که رژیم اشغالگر قدس، در سال گذشته میلادی 86 مورد تجاوز به مقدسات اسلامی و مسیحی در داخل فلسطین، کرانه باختری و قدس داشته است.
بنابه اعلام موسسه الاقصی، حملات نیروهای صهیونیستی شامل به آتش کشیدن مساجد و یا بخش‌هایی از آن، نوشتن شعارهای نژادپرستانه، یورش به برخی مقدسات اسلامی، بی‌‌احترامی به آثار اسلامی، اوقاف، زیارتگاه‌‌ها یا تلاش برای به کنترل درآوردن آنها و یهودی‌سازی این اماکن با نقشه‌های صهیونیستی بوده است.
از سوی دیگر اعضای ‌گردان‌های شهدای الاقصی وابسته به جنبش فتح در پنجاهمین سالگرد تاسیس این جنبش ضمن برگزاری مراسم جشن، پرچم‌های آمریکا، اسرائیل و انگلیس را به آتش کشیدند.
پرتاب سنگ به کارکنان کنسولگری آمریکا
شهرک‌نشینان صهیونیست به سوی کارکنان کنسولگری آمریکا در کرانه باختری سنگ‌پرانی کردند.
روزنامه تایمز اسرائیل در این باره نوشت، تعدادی از شهرک‌نشینان اسرائیلی روز جمعه به سوی کارکنان کنسولگری آمریکا در نزدیکی یک پست غیرقانونی در کرانه باختری سنگ‌ پرتاب کردند که این مسئله باعث واکنش نیروهای امنیتی آمریکا شد. این اقدام شهرک‌نشین‌ها باعث خسارت به خودروهای کنسولگری آمریکا شد اما به کسی آسیب نرسید.
پلیس رژیم صهیونیستی با تایید این خبر گفت که برنامه بازدید کارکنان سفارت آمریکا از آن مناطق بدون هماهنگی با مقامات اسرائیل صورت گرفته است و از این رو مسئولیتی متوجه آنها نیست!
اسارت یک اسرائیلی
شبکه لبنانی المیادین از اسارت یک اسرائیلی در ساحل عسقلان به دست مقاومت فلسطین خبر داد.
فرد اسرائیلی حدود سه ماه پیش پس از آنکه آب دریا او را به سوی ساحل عسقلان سوق داده بازداشت شده اما رژیم صهیونیستی درباره این اتفاق سکوت کرده است.
منابع صهیونیستی برای کاستن از اهمیت این اسارت مدعی شدند که فرد مذکور اصلیتی اتیوپیایی دارد، همچنین رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند با همکاری خانواده‌اش روایتی ساختگی درست کند و وانمود کند که این فرد دارای بیماری روانی است تا در عملیات تبادل اسیران از ارزش آن بکاهد!
سایر رویدادها
* نیروهای رژیم صهیونیستی روز جمعه روستای دیرنظام در شمال غرب استان رام‌‌الله در کرانه باختری را محاصره کردند.
* قایق‌های جنگی رژیم صهیونیستی بار دیگر صیادان فلسطینی را زیر رگبار و شلیک گسترده قرار دادند که درپی آن یک صیاد فلسطینی به شدت زخمی شد.
* جنبش حماس اعلام کرد، قتل نوجوان فلسطینی توسط ارتش مصر حادثه خطرناکی است.