kayhan.ir

کد خبر: ۳۳۶۲۷
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۲

حضور بشار اسد در خط مقدم جبهه همزمان با پیشروی‌های گسترده ارتش سوریه

همزمان با حملات کوبنده ارتش سوریه از هوا و زمین به مواضع داعش در سوریه بشار اسد رئیس‌جمهور این کشور در جبهه عملیاتی جوبر حضور یافت و از تلاش‌های ارتش قدردانی کرد.


سرویس خارجی-

بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه در منطقه جوبر در شرق دمشق حضور یافت و از این منطقه که یکی از پیچیده‌ترین جبهه‌های عملیاتی ارتش سوریه به شمار می‌آید بازدید کرد.
این در حالی است که ارتش سوریه طی دو روز گذشته حملات سنگینی را در جبهه‌های مختلف این کشور علیه تروریست‌های تکفیری آغاز کرده و مواضع آنان را درهم کوبیده است.
حملات ارتش سوریه به مواضع تروریست‌های داعش در مناطق عجرم، الزمرانی، خربه داود و مناطق دیگر در اطراف شهرک عرسال تلفات و خسارات زیادی را به آنها وارد کرد.
در مناطق کوبانی، حلب، درعا، ادلب، حمص و حماه نیز ارتش به پیروزی‌های زیادی دست یافت و تعداد زیادی از تروریست‌ها را به هلاکت رساند.
جنگنده‌های سوریه نیز به حملات خود به مکان‌های تجمع تروریست‌ها در جوبر، داریا، زملکا، حومه درعا، ادلب و مناطق دیگر ادامه دادند و شمار زیادی از تروریست‌ها را کشته یا زخمی کردند.
این در حالی است که در هنگام آغاز سال نو میلادی بشار اسد در منطقه جوبر حضور یافت و از تلاش‌ها و فداکاری‌های ارتش سوریه و نیروهای دفاع مردم قدردانی کرد.
اسد در این دیدار از «اقدامات قهرمانانه» سربازان تقدیر و از «ایثارگری‌های» آنها در راه حفظ جان مردم و امنیت و دارایی‌های آنها در شهر دمشق و مناطق همجوار قدردانی کرد.
اسد گفت: «بزرگترین امیدواری ما در سال جدید پیروزی نیروهای مسلح و همراهان آنها در جنگ علیه تروریسم است و اگر شادی هم باشد به فضل پیروزی‌هایی است که ارتش و نیروهای مردمی محقق می‌کنند.
رئیس‌جمهور سوریه افزود: «آینده کشور بستگی به روحیه سربازان دارد و ما از آنها روحیه می‌گیریم.»
سربازان سوری نیز تاکید کردند که برای حفظ سوریه و کرامت و حاکمیت آن لحظه‌ای غفلت نخواهند کرد و برای نابودی تروریسم و بازگشت امنیت به کشور همچنان به مقاومت ادامه خواهند داد.
تحلیلگران نظامی معتقدند حضور بشار اسد در منطقه جوبر حاوی این پیام است که این منطقه به عنوان «دروازه ورود به مرکز دمشق» در کنترل ارتش است و تلاش‌های تروریست‌ها برای تصرف آن منطقه ناکام مانده است.
ارتش سوریه تمام توان خود را به کار بسته تا هر چه سریع‌تر موجبات آزادسازی کامل منطقه جوبر را فراهم کند به ویژه آنکه این نبرد هم‌اکنون به آخرین مراحل خود نزدیک شده است.
از سوی دیگر همزمان با پیشروی‌های ارتش سوریه در مناطق مختلف این کشور بیش از 200 فرد مسلح در دمشق و اطراف آن خود را تسلیم ارتش سوریه کردند.
تشکیل اولین گروه استشهادی در سوریه
نیروهای دفاع ملی سوریه با انتشار بیانیه‌ای از تشکیل اولین گروه استشهادی برای مبارزه با گروه‌های تروریستی در این کشور خبر دادند.
اولین گروه استشهادی در سوریه با عنوان «کتیبه‌الجبل» اعلام کردند که قصد دارند با گروه‌های تروریستی که می‌خواهند وجهه اسلام را تحریف کنند مقابله کنند تا پرچم اسلام و سوریه همچنان سربلند در این کشور به اهتزاز درآید.
سایر رویدادها
* برای نخستین بار در چهار سال گذشته یک هیئت امنیتی و مشورتی آمریکایی در ماموریتی کاملا محرمانه با دولت بشار اسد طی هفته گذشته ارتباط برقرار کرد.
* بر اثر حمله خمپاره‌ای تروریست‌ها به شهر حلب 31 نفر کشته و زخمی شدند.
* وزرای خارجه روسیه و آمریکا در یک گفت‌وگوی تلفنی اوضاع سوریه را بررسی کردند.
* دیده‌بان حقوق بشر سوریه مستقر در لندن اعلام کرد در جریان درگیری‌های سال 2014 سوریه 76 هزار تن کشته شده‌اند.
* منابع غیررسمی از اعدام خلبان اردنی اسیر در نزد تروریست‌های داعش خبر دادند.
* تروریست‌های داعش برای فشار بر مردم و ارتش سوریه آب و برق ادلب را قطع کردند.