kayhan.ir

کد خبر: ۳۳۲۴۴
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۳
نمایندگان مردم در گفت‌وگو با کیهان:

خیانت سران فتنه نابخشودنی است حصر کمترین برخورد است

نمایندگان ملت در گفت‌و‌گو با کیهان با تاکید بر این که حصر کمترین مجازات سران فتنه است اظهار داشتند: دریوزگان تحریم مدعی نشوند، مردم از نمایندگان خود می‌پرسند آیا مجازات این همه جنایت و خیانت تنها حصر است‌؟!


مهرداد بذرپاش نماینده تهران در گفت‌و‌گو با کیهان در پاسخ به این سوال که سران فتنه و حامیانشان امروز مدعی شده و عده‌ای نیز خواهان برداشته شدن حصر هستند، با برشمردن خیانت‌های این افراد گفت: شورش علیه جمهوریت و ضربه سنگین به اسلامیت در حق‌الناس ندانستن آرای مردم و  مطالبه نامشروع از نظام اسلامی برای ابطال انتخابات فراموش‌شدنی نیست.
وی ادامه داد: آیا فشار بر معیشت مردم از طریق پیگیری تحریم ایران از سوی کنگره آمریکا با هدف تسلیم نظام اسلامی به خواسته‌های نامشروع فتنه‌گران به این زودی فراموش می‌شود؟!
بذرپاش با بیان این‌که حتی بعثی‌ها نیز چنین جنایتی نکرده‌اند گفت: به نظر شما حکم فشار بر معیشت مردم از طریق تحریم‌های نفتی، مالی و پولی، عقب انداختن خدمات‌رسانی دولت به مناطق محروم و اقشار آسیب‌پذیر، حکم بیمار سرطانی که به واسطه دریوزگی سران فتنه برای تحریم ایران از تهیه دارو برای نجات جان خویش محروم شد و نیز حکم عقب افتادن پروژه‌های عمرانی از جمله ساخت مدارس برای تحصیل فرزندان این مرز و بوم که فتنه‌گری این فتنه‌گران باعث آن شد چیست؟
وی ادامه داد: اینها هیچ کدام جرمی نیست که به راحتی قابل فراموش شدن باشد و در تاریخ خواهد ماند که عده‌ای برای رسیدن به قدرت دست به دریوزگی تحریم زدند تا از طریق فشار بر زندگی اقشار آسیب‌پذیر به اهداف خود برسند.
دریغ از یک برگ سند
بذرپاش در بخش دیگری از مصاحبه خود با کیهان اظهار داشت: دریغ از یک برگ سند که از سوی سران فتنه برای اثبات ادعاهای خود ارائه شده باشد، آنان پس از مدت‌ها پیگیری مدعی پخش سیب‌زمینی از سوی دولت وقت پیش از انتخابات شدند و سوال اینجا است چرا زمانی که سیب‌زمینی پخش می‌کردند از انتخابات کناره‌گیری نکردید؟ چرا مدعی بودید در انتخابات سال 88 تقلب شده است ولی زمانی که همان دولت و همان شورای نگهبان انتخابات یازدهم را برگزار کرد سخن از تقلب نگفتید؟!
وی در پایان با بیان این که فتنه‌گران برای فرار از پذیرش مسئولیت خود فریاد آی دزد آی دزد سر داده‌اند گفت: حتی اگر تیم مذاکره‌کننده کلیه تحریم‌های موجود را بردارد وضعیت ما به سال 88 برخواهد گشت زمانی که دریوزگان تحریم دست به دامان آمریکا برای تحریم ملت ایران نشده بودند.
اگر دادگاه صالحه تشکیل شود
مدعیان  تحمل نمی‌کنند
سیدمحمد بیاتیان نماینده بیجار  نیز در گفت‌وگو با کیهان اظهار داشت: سران فتنه با رأفت اسلامی نظام و رهبر معظم انقلاب مواجه شده و اگر دادگاه صالحه‌ای تشکیل شود برخی مدعیان که خواهان رفع حصر و مجازات متهمین هستند تحمل نخواهند کرد.
وی با اشاره به دیدار تعدادی از نمایندگان با رهبر معظم انقلاب و درخواست یک شخص از رهبری برای رفع حصر سران فتنه گفت: رهبر انقلاب در پاسخ تاکید کردند که نظام با این افراد مماشات کرده و اگر اینها دادگاهی شوند مدعیان تحمل نمی‌کنند.
عده‌ای بوی کباب به مشامشان رسیده
بیاتیان با تاکید بر این که عده‌ای بعد از انتخابات سال 92 بوی کباب به مشامشان رسیده گفت: این افراد فکر نکنند اتفاقی افتاده با توجه به گناه نابخشودنی سران و اصحاب فتنه حصر کمترین برخورد نظام با این افراد است.
وی همچنین گفت: حکم سران فتنه محاربه و افساد فی‌الارض است و اگر کسانی بخواهند به نظام برای آزادی این اشخاص فشار وارد کنند نمایندگان ملت، خانواده شهدا و ملت شریف ایران ساکت نخواهند نشست.
سران فتنه زندگی خود را مدیون رهبری هستند
حسین‌علی حاجی دلیگانی نماینده شاهین‌شهر و عضو کمیسیون برنامه و بودجه  نیز در گفت‌وگو با کیهان با تاکید بر این که سران فتنه زندگی خود را مدیون رأفت نظام و رهبری هستند گفت: اگر این افراد در حصر نبودند چه بسا سران اصلی و خارجی فتنه که در خارج از ایران هستند برای کشته‌سازی دست به قتل آنان می‌زدند.
وی گفت: حصر کمترین مجازاتی است که اعمال شده است و اگر بخواهد دادگاهی صالحه تشکیل شود حکم این افراد در حد یاغی است چرا که اینها باعث به شهادت رسیدن ده‌ها نفر شده و آبروی نظامی را که به فرموده امام حفظ آن از اوجب واجبات است در عرصه بین‌الملل وجه‌المصالحه رسیدن خود به اهدافشان کردند.
این نماینده مجلس با اشاره به ضربات جبران‌ناپذیری که فتنه‌گری این افراد بر نظام تحمیل کرد گفت: جواب این همه خیانت‌ها و جنایت‌ها را چه کسی خواهد داد؟
مردم از ما می‌پرسند مجازات این همه خیانت
و جنایت حصر است؟!
سیدحسین نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز در گفت‌و‌گو با کیهان با اشاره به این‌که همه سران فتنه در محکمه الهی و دادگاهی که مردم شاهدان آن هستند محاکمه شده‌اند گفت: مطمئن هستم اگر این افراد از حصر آزاد شوند به سختی مردم از آنان انتقام خواهند گرفت.
وی با برشمردن جنایت‌ها و خیانت‌های متعدد سران و اصحاب فتنه از جمله هتاکی به حضرت امام، توهین به عاشورای حسینی، تخریب اموال عمومی و ... نیز گفت: مردم از ما می‌پرسند مجازات این همه جنایت و خیانت تنها حصر است؟ سران فتنه باید بعد از این همه خیانت در منازل خود بنشینند و از زندگیشان لذت ببرند؟!
نقوی حسینی در پایان گفت‌و‌گو با کیهان اظهار داشت: مطالبه ما برگزاری دادگاهی صالحه و مجازاتی درخور جنایت‌های این فتنه‌گران است.
حماسه 9دی نقاب‌ها را کنار زد
همچنین به گزارش دفتر ویژه رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سردار سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به مناسبت فرا رسیدن یوم‌الله نهم دی پیامی برای مقامات لشکری و کارکنان نیروهای مسلح صادر کرد.
در بخشی از این پیام آمده است: حماسه نهم دی غبارها و نقاب‌ها را کنار زد و چهره واقعی مدعیان و فتنه‌گران را نشان داد، چهره کسانی که به خاطر رسیدن به قدرت از هیچ تلاشی حتی ضربه زدن به ریشه‌های انقلاب و ارکان رکین انقلاب اسلامی دریغ نکردند.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در بیانیه‌ای تبیین حرف اصلی ملت ایران در حرکت در سایه دین و تحقق وعده‌های الهی و چرایی و میرایی فتنه 88 را مهم‌ترین اقدام در سالگرد حماسه بزرگ و معجزگون 9 دی‌ ماه دانست.
در این بیانیه تصریح شده است: پاسداشت 9 دی ماه، فرصتی دوباره برای نمایش وحدت ملی به عنوان رمز پیروزی انقلاب اسلامی و فائق آمدن بر سناریوهای دشمنی جبهه معاندین میهن اسلامی است که جلوه مستمر آن در بستر تاریخ جمهوری اسلامی، سربلندی ایران عزیز را رقم زده است.
گزنده‌ترین حوادث سال 88 از منظر حداد عادل
غلامعلی حداد عادل رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس نیز در همایش «راه روشن» که به مناسبت گرامیداشت سالروز شهادت شهید احمدی روشن در تالار جابر بن حیان دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد گفت: در بین همه حوادثی که در فتنه سال 88 اتفاق افتاد، آن چیزی که بیش از همه گزنده بود، تهمت تقلب به نظام اسلامی بود که هرچند ما از کارهای خدا سر در نمی‌آوریم اما نمی‌دانیم که چگونه ممکن است از کسانی که این لطمه را به نظام وارد کرده‌اند، بگذرد.
به گزارش تسنیم، وی در ادامه افزود: اینکه گفته شود اکنون بیاییم و بگوییم سران فتنه بدون اینکه توبه کنند و از راه خود بازگردند و دوباره هر هفته بیانیه بدهند و کارهای دیگری بکنند، ممکن نیست و این راه مسدود است.
رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان اینکه 9 دی برای این ایجاد شده که فراموش نکنیم در فتنه 88 برای انقلاب چه شهدایی داده شده است، گفت: فرزندان شهدای هسته‌ای طالب خون پدران خود از فتنه‌گرانی هستند که به آمریکا گرا دادند که به سراغ تحریم‌ها بروید و از آمریکا خواستند ملت ایران را با تحریم‌ها مجازات کنند.
فتنه‌گران از عوامل تشديد تحريم‌ها
برضد ملت هستند
همچنین الیاس نادران نماینده مجلس شورای اسلامی گفت : همه فتنه گران سال 88 در تشدید تحریم و فشارها بر ملت ایران نقش دارند.
الیاس نادران نماینده مجلس در گفت و گو با برنامه تلویزیونی نگاه یک  درباره خسارت‌های فتنه 88  گفت : این خسارت‌ها فقط اقتصادی نبود بلکه اعتبار جهانی ایران را نیز زیر سؤال برد.
وی افزود : پس از وقایع سال 88 سخت‌ترین تحریم‌ها از جمله در حوزه نفتی ، پولی و بانک و حمل و نقل بر ضد کشور ما شکل گرفت.
نادران اضافه کرد : پس از فتنه 88 در مذاکرات هسته‌ای عقب‌نشینی کردیم و فشارهای آنها بیشتر شد. وی افزود: امتیازات بسیاری داده شد که در پیش از فتنه 88 نه خواسته غربی‌ها بود و نه کشورما این امتیازات را می‌داد.
 این نماینده مجلس خاطرنشان کرد : دلیل دادن این امتیازات فتنه سال 88 است.
نادران تاکید کرد : فتنه نه دعوای دو نامزد و نه دعوای میان دو گروه بود بلکه حرکت غبارآلود اجتماعی بود که همه نیروهای زخم خورده از انقلاب اسلامی و حضرت امام‌(ره) در آن عرض اندام کردند.
فتنه 88 را نباید پایان‌یافته تلقی کرد
حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش نیز صبح دیروز  طی سخنانی در جمع مسئولین و کارکنان این سازمان گفت: هرگز نباید فتنه 88 را پایان‌یافته تلقی کرد چرا که فراموش کردن فتنه 88 هزینه‌های سنگینی را بر نظام تحمیل خواهد کرد و تنها راه در امان ماندن از این‌گونه فتنه‌ها، هوشیاری و بصیرت انقلابی و ولایت‌مداری است.
وی همچنین به برکات حماسه 9 دی اشاره  کرد و در این خصوص اثبات نقش بی‌بدیل ولایت و رهبری در خنثی‌سازی توطئه دشمنان، تقویت پیوند ناگسستنی مردم با انقلاب، افشای چهره نفاق، آشکار شدن نقش بصیرت و ولایت‌مداری مردم در مقابل توطئه دشمنان و تمسک به ایمان و اعتقادات دینی را از جمله این برکات دانست.
باید مراقب فتنه‌های آینده باشیم
سردار سرلشکر سیدیحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا نیز با اشاره به حوادث و اتفاقات سال 88 و تیرماه سال 78  گفت: ماجرای عبرت‌آموز فتنه 88 و حماسه فراموش‌ناشدنی حضور مردم خصوصا نسل سوم انقلاب اسلامی در 9 دی ماه 88 نیازمند تحلیل دقیق سیاسی و جامعه‌شناسی است.
وی گفت: با نگاهی به سابقه تاریخی جنگ جمل و موضوع طلحه و زبیر و دستاوردهای فکری این جنگ، بنا به فرمایش حضرت علی(ع)، اشخاص نباید مقیاس و میزان حق و باطل قرار گیرند، بلکه حق و باطل است که باید مقیاس افراد و شخصیت آنان باشد. یعنی باید حق و باطل را شناخت و آنگاه عملکرد اشخاص و شخصیت‌ها را با حق مقایسه کرد، اگر با حق منطبق بود، شخصیت و سخنشان را پذیرفت.
وی افزود: اینگونه افراد تا زمانی محترمند که به حقیقت و قانون احترام بگذارند. ملت ما طرفدار اصول و ارزش‌های اسلامی است نه طرفدار افراد و سابقه آنها. در جایی که می‌بینند اصول اسلامی و حرمت عاشورای حسینی به دست همین سابقه‌دارها پایمال می‌شود، دیگر این افراد نزد ملت احترامی نخواهند داشت.
دستیار فرماندهی معظم کل قوا  در پایان با بیان اینکه دشمن دست از سر ملت ما برنخواهد داشت، افزود: باید مراقب فتنه‌های آینده باشیم، مبادا مسایل سیاسی موجب شود از رفع مشکلات مردم و کشور باز بمانیم، ما مردم قانعی داریم و باید در رفع مشکلات آنان گام برداریم، رفع مشکلات اقتصادی و ایجاد کار از نیازهای اصلی خانواده‌هاست.
رونمایی از کیفرخواست حقوقی سران فتنه
خبر دیگر این که در آستانه 9 دی، کیفرخواست حقوقی محاکمه سران فتنه در نشست خبری با حضور مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران و امام صادق(ع)، دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور و مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ رونمایی شد.
این کیفرخواست که به همت دانشجویان انقلابی تهیه شده است، در دو بند به جرائم و اقدامات غیرقانونی دو تن از سران فتنه در سال 88 اشاره می‌کند.
دانشجویان با تقدیم این کیفرخواست به علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی، خواستار پیگیری محاکمه سران فتنه در دادگاه صالحه شدند.