kayhan.ir

کد خبر: ۳۳۱۲۶
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۸

حمله مهاجمان مسلح به بزرگ‌ترین بندر لیبی 50 کشته و ده‌‌ها زخمی برجای گذاشت

حمله شبه‌نظامیان به یک بندر نفتی لیبی، 50 کشته و ده‌‌ها مجروح برجای گذاشت.

به گزارش خبرگزاری‌ها، شبه‌نظامیان مسلح «فجر» با استفاده از قایق‌های تندرو، به تاسیسات نفتی بندر «السدره» لیبی حمله کردند.
مهاجمان مسلح در این حمله مخازن نفت را با پنج موشک دوش‌پرتاب هدف قرار دادند. این حمله آتش‌سوزی یک مخزن نفت را در پی داشت و سپس به سه مخزن دیگر سرایت کرد و فاجعه بزرگی را در بزرگترین بندر نفتی لیبی رقم زد. آتش‌سوزی به‌گونه‌ای است که هیچ واحد آتش‌نشانی نمی‌تواند برای خاموش کردن آن، به محل نزدیک شود و به همین خاطر، آتش‌سوزی همچنان ادامه دارد و دود بسیار غلیظی فضای این بندر نفتی را فرا گرفته است.
منابع خبری شمار تلفات این حمله را 50 نفر و مجروحان را نیز ده‌ها تن اعلام کردند. دولت موقت لیبی با انتشار بیانیه‌ای، شبه‌نظامیان «فجر» را مسئول این حمله اعلام کرد. شبه‌نظامیان فجر از اهالی شهر «مصراته» لیبی هستند و هم‌اکنون بخش‌هایی از این کشور را تحت اختیار خود دارند.
«اسماعیل الشکری» سخنگوی فجر اعلام کرد که جنگجویان این گروه برای تحت اختیار گرفتن بندر السدره، به این بندر حمله کردند، اما وی مدعی شد حمله به تاسیسات نفتی با قایق‌های تندرو کار این گروه نبوده است.
دیروز همچنین از شهر «سرت»‌ واقع در غرب بندر السدره نیز درگیری گزارش شد. به گفته ساکنان این شهر، شماری شبه‌نظامی به یک نیروگاه برق در این شهر حمله کردند. این حمله 19 کشته برجای گذاشت، که 14 نفر از آنها از محافظان این نیروگاه بودند.