kayhan.ir

کد خبر: ۳۳۱۲۳
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۸

حمله نظامیان صهیونیست به تظاهرات مردم فلسطین در قدس و کرانه باختری

بر اثر درگیری فلسطینی‌ها با نظامیان صهیونیست در قدس و کرانه باختری تعدادی از فلسطینیان مجروح و عده‌ای دیگر دچار حالت خفگی شدند.

به گزارش خبرگزاری‌ها، درگیری‌هایی جمعه شب در برابر مسجد عابدین در منطقه وادالجور قدس میان فلسطینی‌ها و ارتش رژیم صهیونیستی درگرفت که به دلیل استفاده صهیونیست‌ها از گلوله‌های پلاستیکی و گاز اشک‌آور تعدادی از فلسطینی‌ها مجروح شدند.
قایق‌های جنگی اسرائیل نیز به طرف قایق‌های ماهیگیری فلسطینیان نزدیک سواحل شهر رفح در جنوب غزه تیراندازی کردند اما این حمله خسارت یا تلفاتی نداشت.
از سوی دیگر حمله نظامیان صهیونیست به تظاهرات هفتگی فلسطینیان در مخالفت با شهرک‌سازی و دیوار نژادپرستانه حائل در کرانه باختری باعث شد که ده‌ها فلسطینی دچار حالت خفگی شوند.
نیروهای اشغالگر با گلوله پلاستیکی و گاز اشک‌آور به سمت تظاهرکنندگان حمله کردند. نظامیان صهیونیست همچنین 18 شهروند فلسطینی را در شرق قلقیلیه در قدس اشغالی بازداشت کردند.
نظامیان رژیم صهیونیستی ظهر روز جمعه نیز با تیراندازی به سمت یک جوان فلسطینی در شمال نوار غزه وی را زخمی کردند.
نظامیان صهیونیست مدعی شدند که این جوان فلسطینی در حال عبور از سیم خاردار بود که آنها به سمت وی تیراندازی کردند.
این در حالی است که اسماعیل هنیه معاون دفتر سیاسی حماس گفت، فلسطین تا زمانی که رژیم صهیونیستی به توافق آتش‌بس پایبند باشد به این توافق پایبند خواهد بود.
هنیه همچنین از دولت قاهره خواست تا گذرگاه رفح در مرز غزه با این کشور را باز کند.
سایر رویدادها
* وزیر خارجه رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه در سفری محرمانه به پاریس با یک مقام عربی حاشیه خلیج‌فارس دیدار کرد.
* رژیم صهیونیستی به دلیل نگرانی از اصابت موشک‌های مقاومت فلسطین شمار زیادی از سامانه‌های گنبد آهنین را در مرز غزه مستقر کرد.
* شهروندان آرژانتینی در مسیر گردشگران صهیونیست در آرژانتین پوسترهای ضداسرائيلی نصب کردند و انزجار خود را از این رژيم نشان دادند.
* دولت قطر به منظور جلب رضایت قاهره و اجرای طرح آشتی با مصر کمک‌های خود را به حماس قطع کرد.
* بر اساس نظرسنجی روزنامه صهیونیستی معاریو بیش از نیمی از صهیونیست‌ها، نتانیاهو را نمی‌خواهند و خواستار برکناری وی هستند.
* مسئول روابط بین‌الملل حماس گفت، محمودعباس عقب‌نشینی‌های خطرناکی در مقابل طرف اسرائيلی انجام داده است.