kayhan.ir

کد خبر: ۳۲۹۰۲
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۶

تشدید بحران اقتصادی در اوکراین معترضان را به جان پلیس این کشور انداخت

هزاران نفر از شهروندان اوکراینی به دنبال تشدید بحران اقتصادی در این کشور به خیابان‌ها ریختند و با پلیس درگیر شدند.


تجمع هزاران نفری شهروندان اوکراین در اعتراض به اوضاع وخیم اقتصادی و ریاضتی سیاست‌های دولت در برابر پارلمان این کشور با دخالت  نیروهای ضد شورش به درگیری و خشونت کشیده شد.معترضان خواستار آن هستند که دولت «کیف» سیاست خود مبنی بر قطع یارانه‌ها و کاهش بیمه‌های اجتماعی را متوقف کند. دانشجویان اوکراینی هم در این تظاهرات شرکت و به کاهش 20 درصدی بودجه بخش آموزشی در این کشور و افزایش شهریه‌های دانشگاهی اعتراض کردند. دولت اوکراین قبل از این حدود 9 میلیارد دلار کمک مشروط از نهادهای بین‌المللی دریافت کرده است.
اعتصاب در فرانسه
در فرانسه نیز در ادامه اعتصاب‌ کارکنان بخش‌ها و صنف‌های مختلف این کشور در اعتراض به شرایط بد شغلی و بحران اقتصادی کارکنان فروشگاه‌های مستقر در برج ایفل روز سه‌شنبه برای پنجمین روز متوالی در اعتراض به حقوق دریافتی خود دست به اعتصاب زدند.
به گزارش فارس، کارکنان برج ایفل  در اعتراض به میزان پائین حقوق دریافتی خود دست به اعتصاب زده بودند اما نهایتا اعتصاب آنها مؤثر واقع شد و با انعقاد قراردادی میان مدیریت برج و کارکنان معترض، این اعتصاب 5 روزه پایان یافت.
اعتصاب علیه بحران اقتصادی هرازچندگاه بخش‌ها و اصناف مختلف فرانسه را دربرمی‌گیرد؛ این در حالی است که دولت و مسئولان این کشور بدون کوچک‌ترین اعتنایی به خواسته اعتصاب‌کنندگان همچنان بر ادامه سیاست‌های ریاضتی خود اصرار می‌ورزند.
منابع خبری آمریکایی  نیز روز سه‌شنبه اعلام کردند که  شرکت کوکاکولا نیز برای مقابله با بحران اقتصادی و در چارچوب طرحی برای صرفه‌جویی، 1200 فرصت شغلی این شرکت را در سراسر جهان حذف خواهد کرد.
به نوشته نشریه وال استریت ژورنال، در صورتی که این ارقام تایید شود، این بزرگ‌ترین طرح ریاضتی شرکت کوکاکولا در پانزده سال گذشته خواهد بود. وال استریت ژورنال به نقل از منابع نزدیک به کوکاکولا اعلام کرد حذف فرصت‌های شغلی ممکن است حتی از عدد 2000 هم فراتر رود.