kayhan.ir

کد خبر: ۳۲۷۶۱
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۳

اخبار ویژه

وقتی پدران معنوی‌ تروریست‌هااصلاح‌طلب می‌شوند!
رئیس گروهک نهضت آزادی می‌گوید برخورد  با این گروه مربوط به دولت سابق بود و دولت یازدهم باید رویه‌ای متفاوت در پیش بگیرد.
ابراهیم یزدی در نامه‌ای سرگشاده به وزیر اطلاعات که در سایت‌های ضدانقلاب منتشر شده، به یکی از تحلیل‌های منتشره در سایت این وزارت اشاره می‌کند و با سفسطه بر سر «حق انتقاد» و «براندازی» به سیره امیرمومنان استناد می‌کند. یزدی نهضت آزادی را نه گروه برانداز که گروه منتقد معرفی می‌کند و می‌نویسد: تحلیل مذکور در دوره دولت سابق منتشر شده است. پس از انتخابات خرداد ماه 92، که آن سبو بشکست و آن پیمانه ریخت، آیا وزارت اطلاعات در دولت آقای دکتر روحانی تحلیل یاد شده را قبول دارد و براساس آن با اشخاص، گروه‌ها و احزاب سیاسی برخورد می‌کند یا آن را قبول ندارد؟ و اگر قبول ندارد، چه تغییراتی در این نگرش و رفتارهای مبتنی بر آن داده شده است و نشانه‌های آن چیست؟ آیا در زمان وزارت شما هم احزاب و گروه‌های اصلاح‌طلب، از جمله نهضت آزادی ایران، که از سال 1388 برخلاف قانون، با دستور و تهدید وزارت اطلاعات، فعالیتش متوقف شده است، باید همچنان از حقوق قانونی‌شان محروم باشند؟
گرفتن ژست اصلاح‌طلبی و منتقد بودن و خیرخواهی در حالی است که اسناد جاسوسی و خیانت سران گروهک نهضت آزادی به وفور پس از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا لو رفت. همچنین در جریان دفاع مقدس، بیانیه‌های گروهک در خدمت ارعاب افکارعمومی و گستاخ‌تر کردن رژیم بعث قرار داشت. دست‌اندرکاران این گروه پس از آن نیز در کانون فتنه‌انگیزی و تحریک به آشوبگری قرار داشتند و سعی کردند با نزدیک کردن خود به برخی مدعیان اصلاح‌طلبی، از اتهام خیانت و جاسوسی خارج شده و نقاب اصلاح‌طلبی به صورت بزنند.
حضرت امام خمینی در پاسخ نامه علی‌اکبر محتشمی وزیر کشور وقت این چنین تصریح کردند؛
«جناب حجت‌الاسلام آقای محتشمی، وزیر محترم کشور- ایده الله تعالی
در موضوع نهضت به اصطلاح آزادی مسائل فراوانی است که بررسی آن محتاج به وقت زیاد است. آنچه باید اجمالا گفت آن است که پرونده این نهضت و همین‌طور عملکرد آن در دولت موقت اول انقلاب شهادت می‌دهد که نهضت به اصطلاح آزادی طرفدار جدی وابستگی کشور ایران به آمریکا است و دراین‌باره از هیچ کوششی فروگذار نکرده است؛ و حمل به صحت اگر داشته باشد، آن است که شاید آمریکای جهانخوار را، که هر چه بدبختی ملت مظلوم ایران و سایر ملتهای تحت سلطه او دارند از ستمکاری اوست، بهتر از شوروی ملحد می‌دانند. و این از اشتباهات آنها است.
در هر صورت، به حسب این پرونده‌های قطور و نیز ملاقاتهای مکرر اعضای نهضت، چه در منازل خودشان و چه در سفارت آمریکا و به حسب آنچه من مشاهده کردم از انحرافات آنها، که اگر خدای متعال عنایت نفرموده بود و مدتی در حکومت موقت باقی مانده بودند ملتهای مظلوم بویژه ملت عزیز ما اکنون در زیر چنگال آمریکا و مستشاران او دست و پا می‌زدند و اسلام عزیز چنان سیلی از این ستمکاران می‌خورد که قرنها سر بلند نمی‌کرد، و به حسب امور بسیار دیگر، نهضت به اصطلاح آزادی صلاحیت برای هیچ امری از امور دولتی یا قانونگذاری یا قضایی را ندارند؛ و ضرر آنها، به اعتبار آنکه متظاهر به اسلام هستند و با این حربه جوانان عزیز ما را منحرف خواهند کرد و نیز با دخالت بی‌مورد در تفسیر قرآن کریم و احادیث شریفه و تأویلهای جاهلانه موجب فساد عظیم ممکن است بشوند، از ضرر گروهکهای دیگر، حتی منافقین این فرزندان عزیز مهندس بازرگان، بیشتر و بالاتر است.
نهضت آزادی و افراد آن از اسلام اطلاعی ندارند و با فقه اسلامی آشنا نیستند. از این جهت، گفتارها و نوشتارهای آنها که منتشر کرده‌اند مستلزم آن است که دستورات حضرت مولی الموالی امیرالمومنین را در نصب ولات و اجرای تعزیرات حکومتی که گاهی برخلاف احکام اولیه  و ثانویه اسلام است، برخلاف اسلام دانسته و آن بزرگوار را- نعوذ بالله- تخطئه، بلکه مرتد بدانند! و یا آنکه همه این امور را از وحی الهی بدانند که آن هم برخلاف ضرورت اسلام است.
نتیجه آنکه نهضت به اصطلاح آزادی و افراد آن چون موجب گمراهی بسیاری از کسانی که بی‌اطلاع از مقاصد شوم آنان هستند می‌گردند، باید با آنها برخورد قاطعانه شود، و نباید رسمیت داشته باشند. والسلام علی من اتبع الهدی. توفیق جنابعالی را از خداوند تعالی خواستارم.
روح‌الله الموسوی الخمینی».
یادآور می‌شود برخی اعضای فراری نهضت آزادی و گروهک ملی-مذهبی بارها از اینکه وزارت اطلاعات موضع قاطعی در قبال این گروهک‌ها دارد ابراز نارضایتی کرده‌اند.

یک اصلاح‌طلب: از انقلاب 57 دل خوشی ندارم!
عضو حزب اعتماد ملی و حزب همبستگی در مصاحبه با یک سایت ضدانقلاب گفت: ما خاطره خوبی از انقلاب 57 نداریم.
فیاض زاهد مسئول دفتر سیاسی حزب همبستگی بود که به حزب اعتماد ملی پیوست و یکی از تحریک‌کنندگان کروبی به تندروی بود. وی مدتی عضو تیم گرداننده روزنامه‌های اعتماد و اعتماد ملی بود و در بحبوحه فتنه 88 بازداشت شد. وی در مصاحبه با سایت تقاطع، تسخیر سفارت آمریکا و اعدام سران رژیم طاغوت را تندروی زمان انقلاب و مستی توده‌ها توصیف کرد و مدعی شد: پس از انقلاب مستبدانی ظهور کردند که خود دچار نوعی استبدادزدگی بودند.
وی با بیان اینکه اصلاح‌طلبی کم‌هزینه‌ترین مسیر است، می‌گوید: امیدوارم نسبت به اصلاح جمهوری اسلامی نسبت به سال‌های اصلاحات کمتر شده است.
زاهد در عین حال گفت: ما نه از انقلاب سال 57 خاطره خوبی داریم و نه سن و سال ما دیگر اجازه انقلاب می‌دهد.
برخلاف این ادعا، وی در زمره جوزدگانی بود که در فتنه و آشوب سال 88 توهم برشان داشته بود که با مهندسی معکوس و سازماندهی بیگانگان می‌توانند کار نظام و انقلاب را یکسره کنند، اما با کاریکاتور مضحک جنبش مواجه شدند.
گفتنی است چند هفته پیش عیسی سحرخیز (مدیرکل مطبوعات داخلی در دولت اصلاحات) به سایت جرس گفته بود «اغلب اصلاح‌طلبان برخلاف اول انقلاب؛ دیگر علاقه‌ای به آقای خمینی ندارند و قائل به اصلاحات ساختاری و حذف ولایت فقیه هستند».

موجودیت اسرائیل با تهدید همه‌جانبه مواجه است
سنای آمریکا با اکثریت آرا، میزان بودجه انبار سلاح‌های آمریکا در «اسرائیل» را 200 میلیون دلار افزایش داد تا این میزان به 1/8 میلیارد دلار برسد.
به گزارش خبرگزاری قدس به نقل از پایگاه اینترنتی میدل ایست مانیتور، رئیس‌جمهور آمریکا قانون جدیدی را برای تقویت مناسبات کشورش با رژیم صهیونیستی و تضمین برتری نظامی این رژیم بر دیگر کشورها در منطقه خاورمیانه تایید کرد. بر اساس این قانون که به قانون «شراکت راهبردی آمریکا و اسرائیل» معروف است، میزان بودجه انبار سلاح‌های آمریکا در «اسرائیل» 200 میلیون دلار افزایش یافته و به 1/8 میلیارد دلار خواهد رسید.
همزمان، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح رژیم صهیونیستی با برشمردن تهدیدهای پیش روی موجودیت این رژیم، می‌گوید که اسرائیل در زمین، آسمان و حتی زیر زمین با تهدید مواجه است.
ژنرال «بنی گانتز» در تحلیلی که از سوی پایگاه «دیفنس نیوز» منتشر شده، می‌نویسد: «اسرائیل در همه مرزها با چالش‌های امنیتی مواجه است».
این ژنرال صهیونیست بدون اشاره به مداوای تروریست‌های سوری در نقاط صفر مرزی فلسطین اشغالی توسط سربازان صهیونیست، می‌گوید که مرز سوریه و مواجهه با «النصره و داعش» یکی از این تهدیدات امنیتی است.
چند روز پیش روزنامه صهیونیستی هاآرتص تصویری از مداوای یک معارض سوری توسط یک سرباز صهیونیست در یک آمبولانس متعلق به رژیم صهیونیستی را منتشر کرد.
«گانتز» ضمن اعتراف به خطر جدی راکت‌های موجود در دست گروه‌های مقاومت فلسطینی و لبنانی، تهدیدهای ناشی از پهپادها را نیز چالشی برای امنیت این رژیم می‌داند.

لوموند دیپلماتیک: فرانسه سردرگم است نمی‌توان از ایران صرف‌نظر کرد
«فرانسه در خاورمیانه شاخ و شانه می‌کشد اما حرفی برای گفتن ندارد. دیپلماسی پاریس شدیدا پریشان و تابع سیاست‌های آمریکاست.»
نشریه لوموند دیپلماتیک این تحلیل را در نقد سیاست خارجی دولت فرانسه عنوان کرد و نوشت: به نظر می‌رسد دیپلماسی فرانسه در چنگال ایران، سوریه، روسیه و غزه تابعی از نومحافظه‌کاران آمریکایی شده و به شکل کلی، آشفته و پریشان است؛ چرا که مستقل نیست. فرانسه شاخ و شانه می‌کشد اما حرفی برای گفتن ندارد. فرانسه دچار تردید است زیرا خود را ناتوان حس می‌کند.
این نشریه فرانسوی افزود: خارج شدن از واکنش پاولوفی قابل پیش‌بینی و کوته‌نظرانه، مستلزم داشتن روش و اصولی است، احترام به قانون بین‌المللی حتی اگر مایوس‌کننده باشد، استفاده از زور به عنوان آخرین راهکار، اولویت در مسئولیت بخشی به کنشگران منطقه‌ای. کلید این امر دادن اولویت به سیاست و لازمه آن پرداختن به گفت‌وگو، حتی با کسانی که مورد تاییدمان نیستند.
لوموند دیپلماتیک درباره مذاکرات هسته‌ای 5+1 با ایران خاطرنشان کرد: توقف مذاکرات خطری بزرگ است زیرا برای تعادل منطقه ایران کشوری غیرقابل صرف‌نظر کردن است... در سرنوشت کشورها و ملت‌ها چیزی نگران‌کننده‌تر از این نیست که ندانیم چه باید بکنیم. باید بر تردید فائق آمد.
این نشریه در پایان نوشت: به نقشه سال‌های اخیر نگاه کنیم. «برآشفتگان»، «جنبش اشغال»، «بهارها» در سراسر دنیا روییده‌اند و زیر فشار مشترک طبقه‌های متوسط و ترمز بحران‌های اقتصادی قرار داشته اما جز در دایره‌ای مشخص به سقوط دولت‌ها و رژیم‌هایی در همسایگی اروپا نیانجامیده‌اند. این امر نه برحسب تصادف بلکه بر اثر نفوذ، حتی غیرارادی، و نشانه ناتوانی اروپاییان در همراهی و جهت بخشی به تغییرات دموکراتیک در پشت درهایشان است.

نعل وارونه جان لیمبرت برای اوباما در ماجرای تحریم‌ها
دستیار سابق معاون وزیر خارجه آمریکا مدعی شد اوباما نگران واکنش ایران به کاهش تحریم‌هاست.
جان لیمبرت پیش از این دستیار معاون وزیر خارجه آمریکا و مسئول میز ایران در وزارت‌ خارجه بود. وی در شروع انقلاب اسلامی در سفارت آمریکا در تهران فعالیت می‌کرد. لیمبرت در مصاحبه با ایرنا گفته است: هنوز فضای بی‌اعتمادی در روابط ایران و آمریکا از میان نرفته و اوباما نگران آن است که در صورت اقدام به لغو برخی از تحریم‌ها آیا با پاسخ رضایت‌بخشی از طرف ایران روبرو خواهد شد تا بتواند از آن طریق دهان مخالفان خود را ببندد.
وی گفت: کنگره آمریکا به هر دلیلی که بوده هیچوقت برخورد مثبت و دوستانه‌ای در قبال موضوع مذاکره و تعامل با ایران نداشته است. وی گفت: اوباما قادر است با استفاده از اختیارات ریاست‌جمهوری خود برخی از این تحریم‌ها را لغو کند اما نکته این جا است که آیا چنین اقدامی واکنش و پاسخ رضایت‌بخشی را برای آمریکا در برخواهد داشت؟
اظهارات لیمبرت در حالی است که دولت آمریکا رأسا در طول یک ساله پس از توافق ژنو و برخلاف این توافق، 100 مورد تحریم جدید علیه ایران اعمال کرد. اوباما و وزیر خارجه آمریکا نیز بارها با افتخار اعلام کرده‌اند که ساختار تحریم‌ها را حفظ کرده‌اند بنابراین ادعای اینکه اوباما دنبال توافق است و کنگره بر تحریم‌ها اصرار دارد، خلاف واقعیت‌های موجود است. در حقیقت دولت اوباما با توهم اینکه تحریم‌ها ایران را در موضع انفعال قرار داده، کمترین رغبتی برای کاهش تحریم‌ها ندارد.