kayhan.ir

کد خبر: ۳۲۶۹۷
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۹
در پی عملیات سنگین ارتش‌های عراق و سوریه

نفس تکفیری‌ها به شماره افتاد داعش 170 عضو خود را اعدام کرد

گروه تروریستی داعش برای جلوگیری از فرار عناصر خود از مقابل پیشروی ارتش‌های سوریه و عراق، 170 تروریست وابسته به خود را اعدام کرد.

به گزارش خبرگزاری‌ها، حملات ارتش‌های عراق و سوریه علیه داعش، این گروه تروریستی و بدنام را در شرایط وخیمی قرار داد. رهبران داعش برای فرار از این وضعیت و جلوگیری از فروپاشی خود، واحدی را به نام «پلیس نظامی» به وجود آورده‌اند. وظیفه این واحد، دستگیری افراد فراری از خط مقدم و مجازات آنهاست.
در منطقه «رقه» سوریه، پلیس نظامی داعش 150 تروریست عمدتا خارجی وابسته به این گروه که قصد داشتند از منطقه درگیری بگریزند، را دستگیر و اعدام کرد.
در عراق نیز شرایط برای تروریست‌های داعش بسیار سخت شده است؛ در استان «نینوا» نیروهای پیشمرگ و دولتی توانستند شهر «سنجار»، فرودگاه «تل عفر» و مناطق غرب شهر «موصل» تا مرز سوریه را به طور کامل آزاد کنند.
این پیشروی تروریست‌های داعش مستقر در داخل شهر موصل را به شدت به وحشت انداخت؛ به طوری که شماری از فرماندهان داعش فرار را بر قرار ترجیح دادند و سران داعش نیز برای جلوگیری از فرار دیگران، 20 عنصر فراری را اعدام کردند. 15 غیرنظامی اهل موصل نیز توسط داعش اعدام شدند.
عملیات 48 ساعت اخیر نیروهای مردمی، عشایر، پیشمرگ و دولتی عراق در نینوا کاملا با موفقیت همراه بود و با آزاد شدن سه منطقه استراتژیک ذکر شده و 30 روستای اطراف شهر سنجار و خود این شهر، حلقه محاصره داعش در موصل تنگتر شد.
در مناطق جنوبی استان صلاح‌الدین نیز نیروهای مسلح عراق دست به پیشروی‌های گسترده‌ای زدند؛ در این پیشروی روستاهای جنوب «تکریت» از لوث تروریست‌های داعش و تکفیری پاکسازی شد. در این عملیات نیز مثل عملیات استان نینوا شمار زیادی از تروریست‌ها به هلاکت رسیدند و تعدادی نیز به سمت منطقه «الشرقاط» گریخته‌اند.
از استان الانبار در غرب عراق هم خبر رسید، نیروهای دولتی و داوطلب حدود 100 تروریست داعش را در حومه «رمادی» و منطقه «الکرمه» به هلاکت رساندند.
با تنگتر شدن حلقه‌ محاصره داعش در عراق و بسته شدن مرزهای غربی، پشتیبانی از این گروه تروریستی و قاچاق نفت داعش از طریق خاک سوریه متوقف شد.
همدستی  با صهیونیست‌ها
یک نماینده موصل در پارلمان عراق فاش کرد از زمان اشغال استان نینوا و شهر موصل از سوی داعش، رژیم صهیونیستی با حمایت مالی از شرکت‌های املاک، خانه‌ها و زمین‌های اهالی موصل را خریداری می‌کند.
«نهله حسین»، نماینده استان موصل در پارلمان عراق در این باره گفت: گروهک داعش با حملات خود به مناطقی مشخص از خاک عراق و انتخاب بسیار دقیق این  مناطق، اهداف معینی را دنبال می‌کند، برای مثال در موصل، داعش علاوه بر جنایات زیاد در حق مردم، مقاصد دیگری را هم دنبال می‌کند.
نماینده پارلمان عراق گفت: پس از حملات داعش به «تل عفر» در استان نینوا و آوارگی نزدیک به 98 درصد اهالی این شهر، بیش از 300 خانواده چچنی و افغانی در آنجا سکونت گزیدند.
این نماینده زن پارلمان عراق افزود، خانواده‌های چچنی و افغانی در خانه‌های شیعیان «تل عفر» اسکان داده شده‌اند.