kayhan.ir

کد خبر: ۳۲۶۹۱
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۸

قتل 3 پلیس انتقام مخالفان نژادپرستی درآمریکا

قتل نیروهای امنیتی و پلیس آمریکا به دست افرادناشناس ، موجی از ترس و وحشت را میان نهادهای امنیتی ومقامات ایالات متحده به وجود آورد.

به گزارش خبرگزاری فارس، پس از چند هفته اعتراضات خیابانی به بی عدالتی و تبعیض درآمریکا ، این اعتراضات با هدف قرارگرفتن معنا دارنیروهای پلیس ابعاد تازه ای به خود گرفت.
به گفته مقامات ایالت فلوریدا، یک نیروی پلیس دیروز در این ایالت براثر تیراندازی فردی ناشناس کشته شد.
به گفته این مقامات ، یک مظنون به تیراندازی توسط نیروهای پلیس دستگیر شد.
این اتفاق دیروزدر حالی صورت گرفت که یک فرد مسلح در شهر نیویورک نیزکه قصد شلیک به دو افسر پلیس را داشت، بازداشت شد.
به گفته پایگاه «نیویورک دیلی نیوز» اسلحه این فرد مسلح در هنگام تلاش برای تیراندازی به پلیس عمل نکرده و دچار نقص شده بود.
علاوه برموارد بالا، دو مامور دیگرپلیس نیویورک شنبه در داخل خودروی پلیس به ضرب گلوله افراد ناشناس کشته شدند.
این دو مامور پلیس از ناحیه سر و بدون هیچ هشداری هدف قرار گرفته اند.
در پی تیراندازی به افسران پلیس و افزایش اعتراضات مردمی به بی عدالتی و تبعیض آمریکا باراک اوباما رئیس جمهور ، خواستار آرامش و گفت وگوی با بردباری شد.
تحقیقات تکمیلی اف بی آی مشخص کرد که دو پلیس مذکور توسط یک جوان سیاهپوست به قتل رسیدند.
جسد این جوان ضارب که برینسلی نام داشت  نیز در ایستگاه متروی بروکلین کشف شد و به نظر می رسد که وی بر اثر خودکشی جان باخته است.
شعار علیه نژادپرستی
هزاران آمریکایی بار دیگر با حضور در بزرگترین مرکز خرید این کشور خشم خود را نسبت به اقدامات و خشونت‌های نژادپرستانه پلیس این کشور نشان دادند و خواستار اجرای عدالت شدند.
 در جدیدترین مورد از اعتراضات ضدنژادپرستی در آمریکا معترضان با حضور در مرکز خرید آمریکا در منطقه« بلومینگ تاون» در مرکز ایالت« مینه سوتا »شعار سر دادند «زندگی سیاه پوستان مهم است».
تصاویری که در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده نشان‌دهنده جمع کثیری از افراد بود که در داخل و خارج از این مرکز خرید تجمع کرده بودند و در حالی که نیروهای امنیتی نیز حضور گسترده‌ای داشتند فریاد می‌زدند «دست‌های ما بالاست شلیک نکنید.» شرکت کنندگان در این تجمع در اشاره به اریک گارنر فریاد می‌زدند «در حالی که بیشتر مردم آمریکا سرگرم خرید سال نو هستند، سیاه پوستان حتی اجازه نفس کشیدن ندارند».
 براساس گزارش‌ها پلیس 25 نفر از معترضان به نژادپرستی را در مقابل این فروشگاه که چند ساعت مانع از خرید و فروش در آن شدند را بازداشت کرده است.
پلیس آمریکا روز جمعه نیز  دستکم ۷۴نفر از معترضان به قتل یک سیاهپوست ناتوان ذهنی توسط افسر پلیس آمریکا را که در شهر «میلواکی» تظاهرات کرده بودند، بازداشت کرد.طبق این گزارش معترضان بزرگراه اصلی این شهر را مسدود کردند که باعث واکنش پلیس و دستگیری جمعی از آنان شد.
معترضان میلواکی خواستار رسیدگی به پرونده «کریستوفر مانی» افسر سفیدپوست میلواکی شدند که در ۳۰ آوریل سال جاری میلادی، ۱۴ مرتبه به سمت «دونتره همیلتون» مرد ۳۱ ساله سیاهپوست ناتوان ذهنی در حومه میلواکی تیراندازی کرده بود.