kayhan.ir

کد خبر: ۳۲۴۷۹
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۸
تازه‌ترین گزارش از موقعیت رو به زوال داعش

خبر عملیات بزرگ ارتش عراق سرکردگان تکفیری را از صلاح‌الدین فراری داد

در آستانه آغاز عملیات بزرگ ارتش عراق در استان «صلاح‌الدین» فرماندهان اصلی داعش از منطقه گریختند.


به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، در حالی که نیروهای مردمی، عشایر و ارتش عراق برای انجام عملیات بزرگ در جنوب استان صلاح‌الدین در آمادگی کامل به سر می‌برند و این عملیات به زودی آغاز می‌شود، فرماندهان اصلی گروه تروریستی داعش از منطقه به مناطق نامعلوم گریختند.
این عملیات که از چند محور در 20 کیلومتری جنوب شهر «بلد» آغاز می‌شود تا منطقه «الشرقاط» 120 کیلومتری شمال «تکریت» (220 کیلومتر از جنوب تا شمال) ادامه می‌یابد.
انتشار این خبر فرماندهان داعش را به شدت نگران کرد، به‌طوری که حملات آنها به شهرهای «بلد» و «الدجیل» به طور کامل متوقف شد.
فرار فرماندهان داعش و عملیات قریب‌الوقوع ارتش، آوارگان استان صلاح‌الدین که به مناطق دیگر پناه برده‌اند، را دلگرم کرد و آنها امیدوارند به زودی پس‌از هشت ماه آوارگی به خانه و کاشانه خود برگردند.
عملیات استان صلاح‌الدین با نظارت مستقیم «حیدر عبادی» نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح انجام می‌شود.
در ارتباط با حالت انفعالی داعش، «جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز گفت: «جنگجویان داعش حالت دفاعی به خود گرفته‌اند.»
در استان «نینوا» هم نیروهای دولتی توانستند سه روستا را از چنگال تروریست‌ها خارج کنند و 12 عضو داعش را به هلاکت برسانند. حملات هوایی ارتش عراق به مواضع داعش در منطقه «دولاب» واقع در غرب «رمادی» نیز هلاکت 40 عضو داعش را در پی داشت.
آلوده‌سازی دجله
تروریست‌های داعش پنج‌روزی است که آب دجله را آلوده کرده‌اند. این اقدام غیرانسانی باعث شده زندگی مردم شهرهای مجاور این رود دچار مشکل شود. یک منبع امنیتی در این خصوص در بغداد گفت: «آلودگی آب به حدی است که استفاده از آن ممکن نیست و مردم به خرید آب‌های معدنی از فروشگاه‌ها روی آورده‌اند.»
سایر رویدادها
* «نیچروان بارزانی» نخست‌وزیر منطقه خودمختار کردستان عراق بر حمایت دولت این منطقه از دولت جدید عراق به نخست‌وزیری حیدر عبادی تاکید کرد.
* وزیرخارجه مصر برای دیدار و گفت‌وگو با مقامات عراقی، دیروز وارد بغداد شد.