kayhan.ir

کد خبر: ۳۲۴۷۰
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۴

نوبخت: قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص)با نجابت، دولت را یاری می‌کند

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور تاکید کرد: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) رویکرد اقتصادی و انتفاعی به طرح‌ها نداشته و با نجابت درصدد یاری رساندن به دولت است.


محمدباقر نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور در یازدهمین همایش سراسری فرماندهان و مدیران قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء گفت: دولت مصمم است در هر شرایطی حتی افت شدید قیمت نفت برای عمران و سازندگی کشور هزینه کند.
وی اظهار داشت: بنده به عنوان مسئول برنامه‌ریزی کشور با آگاهی عرض می‌کنم به هیچ‌وجه قرارگاه رقیب بخش خصوصی نیست.
معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور، خاطرنشان کرد: ما معتقد نیستیم که قرارگاه با پیشینه، ریشه و ظرفیت فوق‌العاده‌ای که دارد در تقابل با بخش خصوصی به عرصه بیاید؛ کدام بخش خصوصی است که بیش از ۲ میلیارد دلار از دولت مطالبه داشته باشد و همچنان پای کار بایستد؛ این مسئله چیزی جز روحیه و عرق رزمندگی و دلاوری نیست.
وی تصریح کرد: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) رویکرد اقتصادی و انتفاعی به طرح‌ها نداشته و با نجابت درصدد یاری رساندن به دولت است.
معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با بیان اینکه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) از نظر دولت یک پیمانکار نیست اظهار داشت: قرارگاه ظرفیت بزرگ فنی و مهندسی کشور است که به کمک دولت می‌آید .
نوبخت خاطرنشان کرد: هر چند با لغو تحریم‌های ظالمانه بخش اعظمی از منابع ملت ایران آزاد شده و در خدمت توسعه کشور قرار می‌گیرد، اما برنامه‌های ما وابسته به نتیجه مذاکرات نیست و سناریوهای متنوعی را برای شرایط مختلف پیش‌بینی کرده‌ایم.
جریان‌های تروریستی مولود سرویس‌های اطلاعاتی و برخی کشورهای منطقه‌ای است
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی  در این همایش  با اشاره به برنامه‌ریزی کشورهای غربی و استکباری برای تشدید ایران‌هراسی در منطقه، گفت: به‌طور قطع ایران به‌دنبال افزایش نفوذ خود در منطقه نیست؛ البته جمهوری اسلامی به‌دنبال احیای امت اسلام است و مردم کشورهای مسلمان شاید به این موضوع علاقه‌مند شوند، اما نظر خاصی به کشورها نداریم، بنابراین دستگاه دیپلماسی باید به این حوزه ورود و موضوعات را تبیین کند.وی با تأکید بر اینکه ایران به ‌دنبال امپراتورسازی نیست، افزود: برخی کشورهای منطقه در چند سال اخیر به‌دنبال امپراتورسازی بودند که بعد متوجه شدند که این موضوع امکان‌پذیر نیست.
 وی با بیان «تردیدی نداریم که جریان‌های تروریستی منطقه مولود سرویس‌های اطلاعاتی بزرگ و برخی کشورهای منطقه‌ای است»  ابراز داشت: چند سال پیش به یکی از کشورهای منطقه رفته بودیم که در این دیدار از او در رابطه با حمایت کشورهای عربی از جریان‌های تروریستی پرسیدند که او در جواب گفت: «ما دو اشتباه انجام دادیم، یکی آن بود که حدود ۴۰ میلیارد دلار به صدام کمک کردیم و دوم اینکه جریان‌های تروریستی را در منطقه ایجاد کردیم».
ما اعتنایی به گزینه‌های روی میز نداریم
رئیس مجلس تصریح کرد: کشورهای غربی شاید بگویند که گزینه‌ها برای مقابله با ایران روی میز است، اما جمهوری اسلامی به این اظهارات اعتنایی نمی‌کند و می‌گوییم که هر چه گزینه دارید روی میز بگذارید.
وی ادامه داد: مهم‌ترین و تأثیرگذارترین راه برای بهبود وضعیت اقتصاد کشوردر شرایط کنونی  درک عمیقی از مسائل است که براساس آن اقدامات مجاهدانه انجام شود. از طرف دیگر بطور حتم روحیه سازندگی در کشور که رهبر معظم انقلاب آن را به‌ عنوان سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغ کردند، نجات‌بخش حوزه اقتصاد است و در شرایط کنونی موقع اجرای کامل این سیاست‌ها و توجه به آبادانی،‌ رونق تولید و مردمی کردن اقتصاد است.
تاکید بر حضور قرارگاه سازندگی‌خاتم‌الانبیاء
در اجرای طرح‌های عمرانی نیمه‌تمام
 به گزارش فارس، لاریجانی بر لزوم حضور قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در اجرای طرح‌های عمرانی نیمه‌تمام تأکید کرد و افزود: در شرایط کنونی حدود ۶۵۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی در کشور وجود دارد که این موضوع بسیار غلط و اشتباه بوده و این اعتبارات باید به سمت تقویت تولید هدایت شود. از طرف دیگر هم‌اکنون حدود ۴۰۰ هزار میلیارد تومان طرح نیمه‌تمام در کشور وجود دارد که پیشرفت در برخی از آنها مشهود است، اما متأسفانه بسیاری از پروژه‌ها از پیشرفت کمی برخوردارند، از این‌ رو با توجه به بودجه ۲۰ هزار میلیارد تومانی بخش عمران، تکمیل این پروژه‌ها حدود ۴۰ سال به طول می‌انجامد، بنابراین اگر می‌خواهیم این پروژه‌ها به سرانجام برسند، باید آنها را واگذار کنیم.