kayhan.ir

کد خبر: ۳۲۰۷۴
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۳

امام جمعه قم: آمریکا ناقض اصلی حقوق بشر در جهان است

امام جمعه موقت قم گفت: آمریکایی که ما را به نقض حقوق بشر متهم می‌‌کند، خود بالاترین نقض‌کننده حقوق بشر در جهان است.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم درحرم مطهر حضرت معصومه(س) بیان داشت: اخیرا 6 میلیون اسناد سیا بررسی و 6 هزار و 700 صفحه سند از میان آنها تنظیم شده است که بعد از دخل و تصرف بیش از 490 صفحه آنها منتشر شد و کارنامه سیاه آنها در معرض دید عموم قرار گرفت.
وی یادآور شد: طبق این اسناد آنها برای اقرار گرفتن از متهمان به‌خصوص بعد از 11 سپتامبر، انواع مرگ‌های مصنوعی و شکنجه‌های وحشیانه را اعمال می‌کردند.
حسینی بوشهری خطاب به نسل جوان گفت: به شعارها و ظواهر دنیای غرب توجه نکنید، آنها ملت ایران را تهدید می‌کنند که اگر پرونده هسته‌ای تمام شود تحریم‌های شما به دلیل نقض حقوق بشر ادامه دارد در حالی که آمریکا که پنج درصد جمعیت کل جهان است یک‌چهارم زندان‌‌های دنیا را در خود جای داده است.
مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به سمینار ارتقای سلامت اداری اظهار داشت: قوای سه‌گانه باید با همدلی و همراهی با هم به صورت جدی و قاطع با فساد مبارزه کرده و از اختلاس‌ها و مفاسد جلوگیری کنند.
حسینی بوشهری ادامه داد: مگر در این کشور چه خبر است یک روز اختلاس سه هزار میلیاردی را برای مردم مطرح می‌کنند و یک روز از فساد 12 هزار میلیاردی سخن به میان می‌آید.
وی خطاب به مسئولان گفت: چرا با مفاسد برخورد قاطع نمی‌شود؟ باید در قراردادها و سرمایه‌گذاری‌های بزرگ دخالت و نظارت صورت گیرد تا شاهد چنین مشکلاتی نباشیم.
حسینی بوشهری یادآور شد: آیا  اینکه ما یقه چهار نفر ضعیف را بگیریم و عده‌ای دیگرکه پشت صحنه مسائل هستند را رها کنیم مبارزه با فساد است؟ از سران قوای سه‌گانه می‌خواهم جدی برخورد کنند چرا که این مسائل باعث سلب اعتماد عمومی خواهد شد.
خطیب جمعه قم ادامه داد: قوه مقننه در تصویب قوانین دقت لازم را داشته باشد تا شاهد برچیده شدن ریشه فساد و ایجاد آرامش در میان مردم و مسئولان باشیم.
حسینی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز شهادت شهید مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: منظور از وحدت حوزه و دانشگاه این است که طلاب، دانشجویان و اساتید حوزه و دانشگاه یک هدف واحد را دنبال کنند.
مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: دشمنان همانگونه که در گذشته تز جدایی دین از سیاست را دنبال می‌کردند امروز نیز جدایی علم از دین را طعمه کرده‌اند.
وی همچنین با اشاره به اربعین حسینی و حضور میلیونی از کشورهای مختلف در کربلا گفت: یزیدیان زمان هنوز هستند. وقتی چند خمپاره در کربلا شلیک شده بود جمعیت میلیونی یکصدا فریاد «لبیک یا حسین» سر دادند و این نشانه عشق عمیق به اهل بیت(ع) است.